Hoppa till innehåll
Anime.se

Skype?


Elwin_Baltia
 Share

Rekommenderade inlägg

Finns det några som använder Skype?

 

Jag heter Inkstaine.

 

För er som inte vet - Skype är ett röstchatprogram som är som MSN, med skillnaden att det hanterar röstchattandet mycket bättre än på MSN. En annan sak som är bra är att man kan vara flera som röstchattar samtidigt - MED VARANDRA.

Finns att ladda ner på www.skype.com

Programmet är gratis att använda när man ringer till Skypeanvändare. Det går att använda programmet för att ringa till fasta telefoner, men då kostar det. Skall man ringa till en fast telefon i utlandet så är det betydligt billigare mot om man skulle göra det från sin egna fasta telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle inte direkt vilja påstå att jag använder det. Jag har installationen på datorn, och har ett konto. Använde det lite en gång i tiden, men jag har inte direkt så många kontakter där så jag orkade inte installera det igen när jag formaterade datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmmmmm......jag har hört talas om det och sett en bild! Min kompis har också snackat om det men jag tror jag håller mig till det gamla vanliga: MSN ;)

 

 

Och en fråga: Är det på svenska (?)

Skype går att få på svenska, ja. Dessutom har Skype överlägset bäst ljudkvalité av de meddelandeprogram med röstkommunikation jag testat. Filöverföringen är även den bättre än till t.ex. MSN Messenger.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej tack, jag använder hellre mitt RAM-minne till andra saker. Ventrilo fungerar ypperligt och drar knappt hälften av vad Skype drar.
Ljudkvalitén på samtalen i Skype överträffar Ventrilo ganska mycket om jag får säga det själv. Visst, det drar mer RAM, men det är värt det.

 

Det är ganska bra att man kan skicka filer med Skype också ifall man får för sig att skicka något under samtalet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

jag använde skype en gång i tiden, men eftersom jag aldrig snackade med folk så lackade man

 

Nej tack, jag använder hellre mitt RAM-minne till andra saker. Ventrilo fungerar ypperligt och drar knappt hälften av vad Skype drar.

 

såå... du vet att en 512mb sticka går att få tag på för 350 spänn?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

såå... du vet att en 512mb sticka går att få tag på för 350 spänn?

 

Vilken dag var det? Jag skulle säga att det var en skitsticka isåfall. Har en 256mb (400mhz) DDR-sticka (kingston). Den kostade 300~. :/

 

tja vi snackar en standard, 2.5-3-3-7/8 eller nåt... köpte tre från mycom här om veckan för 369 tror jag det var... liksom vadå, dom fungerar, och krämar man på lite spänning över dom så gör dom lätt 2-2-2-5 i 2.9V eller nåt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...