Hoppa till innehåll
Anime.se

japan och iran vidare till vm


Fredrik_89
 Share

Rekommenderade inlägg

det handlar om fotboll om dom inte vistte ´och att irans fotboll har blivit bättre allt med åren och japans har blivit lite sämre. JAG hoppas att dom möts i kvarten dåååååååå kommer det hända saker det lovar jagggggggggggggggggg XD XD XD B) B) B) B) B) ;) :P :P :P >:( >:( :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1 Brazil 0 831 -3

2 Czech Republic 0 784 1

3 Argentina 0 778 -2

4 France 0 769 -8

5 Netherlands 0 759 -4

6 England 0 754 -3

7 Mexico 1 753 -1

8 Spain -1 752 -3

9 Portugal 0 740 -1

10 Italy 0 734 -1

10 USA 0 734 -1

12 Greece 0 727 1

13 Sweden 0 722 -1

14 Turkey 0 712 -7

15 Republic of Ireland 0 709 -1

16 Uruguay 0 706 -3

17 Japan 0 703 0

18 Iran 1 699 -2

19 Denmark -1 697 -5

19 Germany 1 697 -1

 

 

Iran bättre än danmark och tyskland jag lovar det kommer att hända saker i tyskland(förutom attt tyskalnd har hemma plan) Iran och Japan kommer att ha rätt stora chanser att komma vidare det lovar jag....

 

:P :P :P :P :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kan USA och Grekland va rankade högre än Sverige? Om man jämför spelarna så äger Sverige båda.

Hela rankingen bygger på resultat, inte på någonting så missvisande som vilket lag som är bäst på pappret.

 

Jag kan lova att Sverige vinner över både USA och Grekland 9/10.

 

Eftersom du nu tycker att USA är så bra så kommer ju frågan varför det inte ingår någon amerikan i något av världens (europas) bäsa lag?

Jo, jag glömde ju att Landon Donovan faktiskt värmer bänk i Bayern Leverkusen.

Har USA egentligen presterat några resultat som skulle vara imponerande på något sätt?

 

Grekland vann EM genom att spela en riktigt tråkig försvarsfotboll.

Personligen såg jag inte Grekland föra en match under hela EM ,utan enbart förlita sig på kontingar eller fasta situationer.

Tyvärr verkar det ju löna sig allt som oftast (lag som spelar mot AIK på Råsunda brukar ju ägna sig åt det). Dessutom ligger de väl ganska risigt till i kvalet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan lova att Sverige vinner över både USA och Grekland 9/10.

 

Eftersom du nu tycker att USA är så bra så kommer ju frågan varför det inte ingår någon amerikan i något av världens (europas) bäsa lag? Jo, jag glömde ju att Landon Donovan faktiskt värmer bänk i Bayern Leverkusen. Har USA egentligen presterat några resultat som skulle vara imponerande på något sätt?

 

Grekland vann EM genom att spela en riktigt tråkig försvarsfotboll.

Personligen såg jag inte Grekland föra en match under hela EM ,utan enbart förlita sig på kontingar eller fasta situationer. Tyvärr verkar det ju löna sig allt som oftast (lag som spelar mot AIK på Råsunda brukar ju ägna sig åt det). Dessutom ligger de väl ganska risigt till i kvalet?

Chilla, jag har varken sagt att jag tycker att USA är bra eller att Sverige skulle förlora mot dem/Grekland, vad jag sa var att rankingen är resultatbaserad. Ligger USA högre upp än Sverige så har de presterat bättre i tävlingarna, svårare än så är det inte. Fotboll går ut på att göra fler mål än sin motståndare, det är vad som avgör vilket lag som är bäst. Inte vem som för matchen eller vem som är publikattraktionen. Grekland må spela tråkigt, men de var det bästa laget i EM. Inte på attraktiv fotboll, men på fotboll. Precis som du säger så går det dock sämre för dem i WC-kvalet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undrar om det inte skulle bli attraktivare fotboll om man ändrade poängen så att lagen får lika många poäng i matchen som målskillnaden!

Exempel: Malmö slår Örgryte med 4-1, då får Malmö +3 poäng och Örgryte -3 poäng. Skulle de däremot spela 1-1 får båda 0 poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Scab, lät visst lite hetsk i det inlägget ,sorry.

det jag menade var att hur länge man kan leva på gamla meriter och ifall en seger mot Malta med 5-0 räknas lika mycket som en seger mot tex. Holland med 5-0.

Detta eftersom länderna i USAs kvalgrupp lär bestå av så kallade "blåbärs nationer".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...