Hoppa till innehåll
Anime.se

Guild Wars


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

Min bror har länge funderat på om han skulle köpa WoW eller Guild Wars, vi letade länge efter för- och nackdelar i båda spelen..

Helst skulle jag vilja ha tillgång och kunna spela båda spelen och idag så kom han hem med ett exemplar av Guild Wars.

 

Jag ska skapa en elementalist/warrior vid namn Blake (efternamn är jag osäker på, återkommer) :P

 

Är det någon annan som kör GW än moi?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som jag har fått informerat för mig...

 

En fördel med Guild Wars är att det inte är någon månadskostnad. Så slipper man meck med att betala.

En nackdel med Guild Wars är att det inte är någon månadskostnad. Då får inte företaget mindre pengar att kunna göra massiva uppgraderingar med.

 

En fördel med Guild Wars är att man bara kan komma upp i max nivå 20. Det gör att man måste lära sig arbeta i grupp när man vill slåss mot monster som är värre än så.

En nackdel med Guild Wars är att man bara kan komma upp i max nivå 20. Det gör att man omöjligen kan äventyra själv i högre nivåer, och att man måste stå ut med folk som inte vet hur man arbetar i grupp.

 

En fördel med Guild Wars är att världen utanför städerna är endast och enbart för ens egna spelgrupp (läs som en s.k. "instans" i World of Warcraft). Det gör att man slipper det trista med att en massa andra spelare redan har tankat sönder stället man tänkte gå till.

En nackdel med Guild Wars är att världen utanför städerna är endast och enbart för ens egna spelgrupp. Det gör att mycket av den där känslan av att det är andra som är med och spelar försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En nackdel med Guild Wars är att världen utanför städerna är endast och enbart för ens egna spelgrupp. Det gör att mycket av den där känslan av att det är andra som är med och spelar försvinner.

Det är just det som stoppar mig från att köpa Guild Wars nu. Med ett MMORPG vill jag känna att det är en slags alternativ värld till våran (Puh, nu låter jag som att man verkligen borde bosätta sig i ett spel) och då om jag går på ett fält, en skog eller en landsväg så vill jag ha möjligheten att stöta på någon person som kommer från andra hållet. Känslan försvinner som sagt när inte sådana möjligheter finns. (Såvida man inte går i en grupp där så klart)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...