Hoppa till innehåll
Anime.se

Kläder, Nakenhet och Fulhet


Herid Fel
 Share

Vad anser du om min text?  

31 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad anser du om min text?

    • Du har helt rätt!
      16
    • Du har någolunda rätt men...
      11
    • Du har väl lite fel men...
      2
    • Du har helt fel!
      2


Rekommenderade inlägg

Hmm, om man säger så här..... Som man så ser jag på tjejer/kvinnor som män brukar göra. Antingen blir man mer eller mindre tänd av det ena eller det andra. Själv så föredrar jag hela paketet, men ibland är det något som inte riktigt stämmer i harmonin, t.ex. en plastikoperation som enligt patienten skulle gjort dem snyggare (de tror även att de blev snyggare) men i slutändan så skär det sig mestadels. Förstå mig inte fel, en del människor ser bättre ut efter operationer men majoriteten går helt fel väg. Vad jag menar med harmonin är hur helheten i utseende går samman. Jag hoppas en del förstår vad jag menar. Folk utseendefixar sig ju oftast för att de tror att de ska få en partner lättare om jag inte förstått helt fel heller, oftast så ger det ju resultat.

 

Sedan glömmer troligtvis upp till 90% att ett bra utseende är inte det enda som ger dig en partner, eller i alla fall ser till att förhållandet finns kvar, utan man måste veta hur man beteer sig. Att bete sig som en ragata och förlita sig på sitt utseende är jag för van vid och står inte ut med det. Någon som förstår vad jag menar med 100% fjortis? Visst, jag ska väl säga helt ärligt att jag har varit utan flickvän i hela mitt liv, skäms lite över det, men jag klarar inte av att gå ut och festa när så många beteer sig just på det sätt som är rent av illa.

 

Vad jag anser är att en del av utseendefixeringen borde utjämna sig till lite beteendefixering. Lite av det gamla hederliga folkvettet borde komma tillbaka.

 

Kortfattat så ska jag säga att jag bryr mig inte om folk är utseendefixerade eller inte, så länge de inte svälter sig till H&M-modellernas vikt och tror att de blir snygga. Ni får säga vad ni vill men jag föredrar faktiskt tjejer som har lite hull, då menar jag inte överviktiga utan normalviktiga. Är det bara jag eller har den medicinska sidan av det hela även dragit ner vad som klassas som normalvikt idag? Jag anser mig vara underviktig som kille men sist jag var på undersökning så ansågs jag vara på kurvan för normalvikt. Va? Jag väger ca 60kg och är närmare 1,80...... Det är INTE normalvikt enligt mig.

 

Ojsan, nu har jag rabblat tillräkligt. Men kortfattat, jag struntar i folks vanor så länge jag tillåts vara så jag vill (oavsett om jag styrs av media eller inte) och förhoppningsvis får ett bra liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Scab och InAction har i stort sett sagt allting som behöver sägas, men jag tänker svamla lite ändå. ^^

 

Som sagt spelar ju utseendet roll, speciellt bland ungdomar (15-25 år ungefär), det är ju trots allt då man som människa är som mest hormonstinn. Ser inga konstigheter med att man försöker attrahera en annan människa (även om vissa försöker lite väl mycket).

 

Det är när denna fixering drar sig åt fel håll som jag anser att något gått snett. Det är när 12-åringar får diagnosen bullimi, anorexia (nu finns det ju förstås barn som får den diagnosen av helt andra skäl, men ni vet nog att jag inte riktar mig mot dem) eller när en 10-åring går omkring med kläder som mer liknar nåt en 17-åring skulle gå klädd i. En annan sak är när äldre människor frenetiskt försöker se yngre ut än vad de egentligen är, opererar sig och liknande bara för att kunna se ett par år yngre ut.

 

När det gäller min egen uppfattning om tjejer/kvinnor så är jag väl som de flesta killar. Tycker om när en tjej ser ut på ett sätt som tilltalar mig (duh!). Behövs inte sägas mer än så om det.

 

En smart människa sade:

Visst stannar man till om man ser någon med ett snyggt utseende,

men är det allt finns det ingen anledning att stanna kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Kan inte säga att allt stämmer för alla tjejer, många rakar sig här o var för att DE tycker det är fint/fräscht/bekvämt.. inte för att vara andra till lags?

 

Det är väl upp te var o en att se ut o fixa till sig som de själva vill, och tyvärr faller många för sjuka ideal. Är så o kommer alltid vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker också att det är helt sjukt med all utseende fixering som pågår i samhället idag.

Själv så bor jag i en familj med tre tjejer i och alla är så utseende fixerade att det är sjukt. Jag vill bara härifrån innan jag hör "Titta vad tjock hon var" eller "Kolla vilken näsa". Varför bry sig så mycket om hur andra ser ut?

Själv så bryr jag mig ytterst lite om hur jag ser ut, det enda skälet till att jag tränar kampsport är just för att det är så himmla kul.

Det finns inte mycket som är lika skönt som att sätta en svår spark.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker att utseendet är ett plus hos tjejerna, men skulle aldrig döma någon pga. utseendet. Låt säga att jag skulle möta en sexig brud och ta en fika med henne, allt hon har sagt/gjort under den fikan påverkar min uppfattning om henne, sedan kanske jag hatar henne lr skulle kunna tänka mig att träffa henne igen. Skulle jag själv falla för en tjej med små bröst så skulle jag inte tveka för det, jag tycker att utseendet spelar för stor roll i vårat samhälle, man rår ju inte ut för hur man ser ut så varför döma efter utseendet? Brösten reklekterar ju inte ens personlighet..

Bryr mig inte spec mycket om mitt eget utseende, om någon inte skulle vilja ge mig en chans pga utseendet så skulle de vara allt för ytliga för min smak. men men...det är min åsikt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det ni säger är ju ändå vad ni själva tycker om ideal och sånt. Personligen så hållar jag med om att tjejer sminkar sig och ändrar sig mer än vad de egentligen behöver, men inte lider jag av det iallfall. Tycker inte det är så farligt med tjejer som sminkat och dragit på små tajta kläder, det är trevligt att se på iallfall.

 

Att träna för någon annan behöver ju inte vara negativt, om man tränar och håller sig i from så att ens flickvän är stolt, glad och tycker att man är snygg "tränad" så är det väll inte heller fel?

Tränar själv för att det är kul och avslappnande, iallfall en löprunda i parken. Och sen är det alltid kul att ha bra kondition. Man vet ju aldrig när man kommer behöva de där extra musklerna som vanligen bara är till för att "vara snygga".

Att kunna springa ifrån den andra killen som är rasande för att man råkade stöta på hans flickvän är ju bara självbevarelsedrift.

 

Det jag tycker är viktigast på en tjej är hennes ansikte:) En söt flicka som ler så att hela kroppen blir varm är det absolut trevligaste som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns ett ordspråk som heter "Äkta skönhet kommer innifrån" Jag måste hålla med. Även om personen kanske inte är så värst söt första gången man ser på honom/henne, så kan denna uppfattning ändras å det grövsta bara man lär känna personen i fråga.

Liksom det kan vara just tvärt emot också. Är personen urgullig och jättetrevlig, blir han/hon också söt, vacker, snygg eller vad man nu vll kalla det.

 

Precis som Zaphod bär jag inte BH för att det ska förstora och göra mina bröst fastare. Jag hade gärna sett att de var lite mindre, plattbröstat är fint! (jag är utseendefixerad men tvärt om :) misstänker att få killar håller med mig, även om de inte bryr sig...)

Herid skrev något om string också, det må vara utseendefixerat, men många tjejer bär inte string av den anledningen du angav, utan för att få bort vecken som kan bli av att man har "vanliga" trosor, ev. boxer.

 

Ang. träning så är det väl så att väldigt många tränar (som många också påpekat) för att må bättre. Man får inte mycket motion i vårt stillasittande samhälle, och just därför kan man behöva lite motion för hälsans skull, för att inte tyna bort och låta musklerna förtvina.

Jag tränar mest för att det är kul, men jag måste medge att en del skulle av det skulle jag nog inte gjort om det inte vore för att jag vill kunna se mig i spegeln och se vad jag hoppas på att se. En välmående mage med lätt antydning till magrutor. Perfekt! ;)

 

Hehe, jag får väl medge att jag är rätt så utseendefixerad ändå, kläder är ju alltid kul, men jag följer åtminstone ingen annans stil. Jag följer min egen, även om det är ganska fåfängt det också, men för mig känns det bättre ändå.

 

Gurka, nu ska jag gå och läsa lite... B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...