Hoppa till innehåll
Anime.se

FLCL Handlingen?


Petus
 Share

Rekommenderade inlägg

Tja! Jag har kollat på den två gånger nu och har fått en idé av vad handlignen går ut på...det kommer en rymdtjej till en liten stad o hon slår huvudpersonen Naota i huvudet me sin coola bas hela tiden...blabla det vet du väl redan annars kan du läsa det på nån website (sök tex på FLCL i google)...MEN under allt det så är det en fin liten "kärleks saga" om en pojke (Naota) som gillar en tjej men blir kär i en annan medans en tredje tjej gillar honom. Naota försöker också vara som en vuxen...tja sen ska man väl inte skriva mer *spoiler*...men det är väl vad jag har klurat ut av serien, jag tror den är gjord så att det inte finns bara en rätt handling utan det är hur den som ser på FLCL ser handlingen. :surprised: lite rörigt men men..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FLCL är en favorit..

den är lite klurig, men om man diggar den och tittar på den några gånger så börjar det falla på plats..

 

Nedan följer en del spoilers för den som inte sett FLCL, så därför utfärdas en liten varning

 

 

************SPOILER***************

 

 

Haruhara Haruko, eller Haruha Raharu(som hennes riktiga namn är enligt Mayuge (betyder ögonbryn, ni förstår säkert vem jag menar)).

Hursomhelst, Haruko är en en utomjordisk rymdpirat som söker efter

sin älskade Atmosk(el. Atomsk).

För att kunna hitta honom så behöver hon något för att öppna en dimensionsportal, i det här fallet så blir det unge Naotas huvud.

 

Ur Naotas huvud flyger det massvis med robotdelar och liknande. Ni kanske märker att varje gång det händer något inne i Naotas skalle så börjar Harukos armlänk att skackla, Atmosk har nämnligen även han en likadan armlänk.

Det Haruko väntar på är att Atmosk ska komma ut ur dimensionshålet hon öppnat.

 

The Department of Interstellar Immigration, vill få fast Haruko och Atmosk. Mayuge främst då, eftersom han tidigare har varit involverad med Haruko. Hon använde honom på samma sätt som hon nu använder Naota, men det fungerade inte så bra med Mayuge.

 

 

/SPOILER

 

 

Sen blir det lite blurry, har bara kollat på ep 5-6 en gång, så jag minns inte så mycket, skall kollas på igen..

 

 

FLCL är riiiiktigt bra..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alldeles för kort för min stil.

då var Lain bättre, fast även den var lite för kort egentligen.

filosofiska och finurliga. :)

 

NGE och Perfect Blue däremot, dom är psykologiska istället.

dom tänker och tänker utan att det påverkar handlingen.

sånt gillar jag inte alls. :(

Tur at Perfect Blue var en thriller, annars hade jag somnat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...