Hoppa till innehåll
Anime.se

Trinity Blood


Korinthian
 Share

Rekommenderade inlägg

Trinity Blood, en serie som likt en ooriginell vampyr långsamt suger ur mej all min energi. Varför tittar jag fortfarande på den här smörjan?

 

Det kan inte bero på huvudpersonen, som inte bara är en blek kopia av Vash - han är dessutom inte det minsta häftig, ens när han tar i. Allt har gjorts förut, och det har gjorts mycket bättre. Första avsnittet gav mej hopp om att jag hittat en ny serie som var värd att följa, men då visste jag inte att jag just sett ett avsnitt som skulle återanvändas gång på gång.

 

Abel Nightroado, eller vad han nu heter är en fjollig liten fjant som är helt värdelös tills det att han sticks i magen av ett vampyrsvärd. Det är då vampyren blir dödad av hans superkrafter - gäsp.

 

Han är snäll mot allt och alla, men hans försök att sprida hopp och vishet runt sej är bara pinsamma. Varför alla dessa hjälplösa barn och kvinnor skulle se upp till en präst som blir nerslagen och fastbunden i varenda avsnitt är helt bortom min fattningsförmåga.

 

Får några år sen läste jag om att pokémon gav några barn epelepsi på grund av dom stroboskopiska ljuseffekterna. På liknande sätt framtvingar denna serie alla möjliga psykosomatiska effekter hos mej.

 

Serien är skit, och det tog alldeles för många timmar för mej att inse detta.

 

K.

 

 

flickor

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det senaste avsnittet jag såg var det fjärde(tror jag). Serien innehåller lite saker jag stör mig på. Bla så är huvudpersonen(prästen) riktigt dryg, och alla dessa värdelösa "politiska"/militär-dialoger som bara tröttar ner en. Men det är rejält snygga animationer och underhållande action.

 

Så bra att jag tar mig tid att fortsätta titta på serien nu när man jobbar, och bara har några timmar hemma, är den inte. Jag har viktigare serier att försöka följa :)

När jag får lite mer tid, och alla avsnitt är släppta, så kanske jag ser klart den på en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det jag har sett så är den lite upprepande och så. men det är helt okej när det gäller kvalitet på utseendet tycker jag. en serie som går att se om man inte har så mycket annat för sig. typ. fast det är klart..jag har ju inte sett hela så.. får la vänat och se. kanske blir bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en helt ok serie tycker jag.

Det har några snygga karaktärer och vissa action scener är skit nice.

Men jag vete fan om det kommer hållai längden.

Jag har bara sätt typ 4 eps men jag har alla som kommit ut hitils, jag har svårt att sluta tanka den men jag har inte orkat se den.

Tycker själv att det finns många andra serier som är "roligare" att titta på.

Tycker denna serie är en sådan man sländer på när man vill ha lite "snyggare" serie som har lite mer "djup" i sig.

 

Nu tror jag det är flera som inte fattar vad jag tycker, och jag håller med...det kan vara svårt att skriva kl 3 på natten efter att ha jobbar i 5 timmar... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Ser klart dom sista 7 avsnitten av Trinity Blood ikväll! :D

 

Mycket bra anime för övrigt, blir dock grymt irriterad när Abel i ett gäng avsnitt går "jag har lovat att inte döda någon mer"-mode!

 

Är så grymt mycket sånt i så många bra anime, och visst i en del är det okej men i en anime av Trinity Blood's karaktär så ska man verkligen inte behöva stå ut med det. Rurouni Kenshin var acceptabelt till viss del fast ibland på tok för överdrivet, och sen att Kenshin gick i Hitokiri-mode när han trodde han dödat någon för att sen poff gå tillbaka till stolliga Kenshin när han får reda på att personen i fråga inte var död är bara löjligt. >_>

 

Sen att nyare anime som Bleach och Naruto (som faktiskt riktar sig till delvis yngre publik) inte har några "anti-döda-moralkakor" i sig är lovande för framtiden!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Trinity Blood

 

Bra serie.

 

Synd att det inte kommer en andra säsong. Finns rätt mycket olöst ; Abels och vampyr hertigen(kommer inte ihåg vad han heter) jakt på Cain, Esthers kröning till drottning(vad händer sen med vampyrerna i albion). Kommer det bli fred mellan Empire och Vatican? Sen hade det varit roligt med lite mer tillbakablickar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...