Hoppa till innehåll
Anime.se

Shaman King!!!


Daiin
 Share

Rekommenderade inlägg

Yo!!

 

Såg lite grann om Shaman King här, men inte så mycket som jag hoppats på. Finns det fler här än jag som är komplett förälskade i den här serien??? Bästa serie jag någonsin sett, och jag har sett många, många... Ok, det finns en del anime som är så vackert tecknade att man undrar om det inte är foto, och Shaman King hör väl inte precis dit, men... Helskön story, helsköna karaktärer. Asakura Yoh, behöver jag säga mer?

 

su su!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eller så kan man ju bara säga va den handlar om för att va snäll?

 

Den handlar om en grabb som heter manta som träffar en shaman som precis börjat i hans klass och dom blir bästa vänner sen så kommer det typ en sak som kommer förstöra världen om inte "frälsaren" kommer och räddar dom och det är "frälsaren" som är King of shamans alltså shaman king och för att bli det måste man vara med i en slags tävling och om man vinner den kan man bli shaman king. det är i stortsett själva handlingen.

 

eller så kan du kolla på Animenfo.com för att få veta sånt som ja kanske missat

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Tjoho!!

 

Alltså, Shaman King handlar om vikten av att vara sig själv vad som än händer och inte förlora sig själv i bl.a. ilska och hämnd, och att vänner är det viktigaste man har.

 

Grundförutsättningen för berättandet av den historien är Yoh, en ung shaman från Izumo som kommer till Tokyo för att samla anhängare i form av andar. Yoh är den slappa typen, som tycker bäst om att bara vara, han älskar reggae och hans bästa vänner är de döda, då han egentligen inte har några mänskliga vänner.

Manta möter honom på vägen hem från skolan sent en kväll och de blir efter lite om och men bästa vänner, och Manta får veta Yohs hemlighet. Härifrån får de uppleva många äventyr tillsammans. Yoh ska tävla i Shaman Fight in Tokyo tillsammans med shamaner från hela världen för att bli the Shaman King.

 

Jag vet att det kanske låter lite B med en turnering, men jag lovar att den här turneringen inte liknar något annat du sett!!

 

Och appropå fortsättning... Så vitt jag vet så finns det ingen fortsättning. Serien består av 64 avsnitt (och jag tycker inte att slutet är ett dugg konstigt. *ler* ) + en special (Shaman King Special 1) och en långfilm, som jag för närvarande inte har namnet på. Japanskt, dock.

 

kram

Daiin*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den är asbra!

Mangan alltså...jag har nr: 1, 2 och bara det är helt underbart (!)

 

jag tycker alla fall att den lätt mäter sig med dom andra stora manga serierna.

det är bara det att inte så många har märkt det än...

men den är grymt bra så läs den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har värken läst mangan eller sett animen men enligt vad jag har hört ifrån mina källor skall båda vara riktigt dåliga. Jag har inte särskilt höga forhoppningar på shaman king, men vistt ,det vore ju kul att bli glatt överaskad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den är asbra!

Mangan alltså...jag har nr: 1, 2 och bara det är helt underbart (!)

 

jag tycker alla fall att den lätt mäter sig med dom andra stora manga serierna.

det är bara det att inte så många har märkt det än...

men den är grymt bra så läs den.

 

Observera att denna tråden handlar om animén inte om mangan!

Om du vill prata om mangan så föreslår jag att du går in på manga avdelningen. Det kan faktiskt skilja enormt mycket mellan anime och manga. jag vet inte om det gör det i detta fallet men jag föreslår endå inta att blanda ihop de båda medierna som om dom vore en och samma

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm... Northern Lights är ju introt till den sista halvan av serien, den första halvan har introt Oversoul...

 

Jag hade turen att komma över serien via en kompis, så jag har hela på japanska med engelsk text. Var han fick den ifrån vet jag inte och inte spelar det någon större roll i alla fall...

 

Såvitt jag vet är Shaman King Licensierad, men jag tror den är påväg till Sverige. Det är väl bara att kolla Sf-bokhandeln med jämna mellanrum...

 

(kort inlägg: animen följer mangan helt ok, men plockar bort en del)

 

Jag har inte sett Naruto, men har en (annan) kompis som är helfrälst på den serien så jag funderar på att se den. Hur pass mycket Naruto och Shaman King påminner om varandra vet jag inte, men jag har för mig att de hade någon koppling på något vänster. Som typ animeskapare eller nåt. Fast jag måste medge att när man ser serien förefaller den allt annat än typiskt. Jag brukar heller inte gilla den typen av upplägg (som typ i Pokemon - jag tål inte den serien!) men här har den blivit upplagd på ett helt annat sätt. Hursomhelst så älskar jag den! Och jag brukar ha ganska höga krav... Min favorit annars är ju första Kenshin OVA:n (japanska varianten, om nån kallar den 'Samurai X' så skriker jag. Det låter så löjligt. Jag föredrar 'Rurouni Kenshin - Chasing Memories'.) och den har ju superhög kvalité på tecknigarna...

 

kram

Daiin*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den är ju helt lysande!

men mina polare tyker den e kass men jag gillar den STORT! :D

 

jag har 1:an och 2:an jag tror att 3:an har kommit ut och ska snart inhandla den :D

 

Klart min favorit manga men jag har tyvär inte sett animen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...