Hoppa till innehåll
Anime.se

Dom coolaste scenerna du sett i en/flera animé serier/filmer


KinoZ
 Share

Rekommenderade inlägg

Du har precis kommigt hem och du har sug efter anime. Du sätter på nästa avsnitt av den serien som du håller på att kolla på. Avsnittet är inget peciellt men endå tillräkligt för att mätta suget... Men plötsligt... plötsligt spärrar du upp ögonen och vaknar till liv! Detta är vad man kallar underbar och exceptionell Underhållning *Njut min* mmmmm.

 

Okey nu är det dags att gnugga geni knölarna och komma på era favorit scener

 

Dessa sitter djupt nere:

 

One piece 24: Mihawk mot zoro mmmmm ^^

 

Shaman king 55: När manta gör sig fri ur sin bur och yoh och co börjar fightas mot X-Laws

 

Shaman king 64: sista fighten

 

Nu är det eran tur ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har jätte många favorit scener men säger bara en.

 

Det är i Evangelion när dem ska möta Sahaquiel (den som är i rymden och släpper ner delar av sig själv för att förstöra jorden) så ska Eva 00,01 och 02 springa mot ett speciellt ställe och 01 får värsta super speed och låten : She said "Don't make others suffer for your own personal hatred" spelas.

 

Detta är en av mina favorit scener men många andra scener e grymma som t.e.x dem gångerna Alucard möter Alexander Andersong/son i Hellsing serien.

 

Edit: Cowboy Bebop **spoiler** I första avsnittet när Asimov får så grymmt mycket stryk av Spike

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, jag kan verkligen inte bara ta ut en spec scen!

 

Men serier som hxh, naruto, noir, pot, kenshin, berserk, rahxephon, nge, Vandread, hajime no ippo, getbackers, lastexile, escaflowne, fmp...

 

Finns många sådana :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag föredrar att inte använda ordet cool, men då skall vi se vad för "häftiga" scener jag kan komma på som var riktigt underbara...

 

Gaara vs Rock Lee - Naruto - Vilken episod det nu var.... Gaara studsar då omkring överallt.

 

Soujiro Okita vs The Evil Guy - Peace Maker Kurogane - Sista avsnittet. Jag minns bara inte vad motståndaren hette...

 

Sena Robin vs Spik Guy - Witch Hunter Robin - Robin slåss mot någon som kan kontrollera magnetfält...

 

Jag minns inte mer just nu... Kanske fyller i senare

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grymmaste scenen är nog i naruto när han slåss mot Haku och för första gången läcker chakra från nine tails.. alltså efter att sasuke fått fett med pisk av haku förståss det är grymt

 

sen i shaman king dom 2 sista avsnitten 63/64 är också bra

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns en hel del anime ögonblick som jag anser väldigt speciella.

 

Final Fantasy Unlimited - 25: Sista striden

FLCL - 02: Första gången Takkun blir "uppäten"

Trigun -23: När Wolfwood dör

RahXephon - 19: När Ayato slåss mot Asahinas dolem

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag hoppas att alla förstår att en tråd som denna med väldigt stor sannolikhet innehåller en hel del spoilers. så läs på egen risk, själv har jag försökt undvika extrema spoilers så mycket det gått.

 

då så, ett par riktigt lysande scener är:

 

berserk: en av de allra sista scenerna i serien. när gatsu's svärd går sönder. kan inte säga mer utan att spoila-sönder slutet men jag tror att de som sett serien vet vad jag tänker på :P

 

azumanga daioh: när chiyo chan är sur för att folk kallar henne liten och söt och hon hoppar på en av kouhaierna och tvingar denne att kalla henne för senpai, skitmysigt :)

 

neon genesis evangelion: finns riktigt många bra scener från denna anime. de inledande scenerna till ep25 gör mig tårögd varje gång jag ser dem. sen har vi ju den långa scenen när unit01 håller kauro i ep 24

 

ebichu: när ebichus ägares pojkvänn hävdar att han blivit biten av en giftig vattenorm och att en förbivandrande tjej skulle suga ut giftet (från snoppen). storgarvade åt den scenen ;) från episod 15

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

azumanga daioh: När de ska åkt till sommar stugan och lärarn kört. flickornas minnern är de mest undebara jag har sett.

 

och som moberg sa

azumanga daioh: när chiyo chan är sur för att folk kallar henne liten och söt och hon hoppar på en av kouhaierna och tvingar denne att kalla henne för senpai, skitmysigt:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

* VARNING FÖR SPOIL ! *

 

En scen jag aldrig kommer att glömma är det sista avsnittet i Cowboy Bebop serien, när Spike....ni vet......så säger han; "bang". *snyft*

 

Sedan finns det massor i Evangelion fler i Cowboy Bebop, några exempel, typ hela avsnittet då Ed lurar i dem svampar, Faye simmar på toaletten, Spike snackar med en groda och går på samma trappsteg, Jet pratar med sina bonzai träd och sminkar sig, och sist men inte minst EDS MIN !!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gaara mot Rock Lee i Naruto, den är ganska häftig.

Naruto mot Nejji(eller vad han heter, Narutos match i turneringen)

 

I Berserk när de filmar in en soldat(tror det är andra avsnittet) som vänder sig in mot skogen, så ser man facklor och skuggor närma sig ;) Sen drar en av de skönaste låtar jag hört igång(Berserk - Forces) :)

Fighten i episoden "Gods Hand"(tror den hette så) var måttligt grymt den också. "Forward, destiny awaits!"(och samma låt som förut) ;)

 

 

I Scrapped Princess var alla strider som innehöll magi bäst :)

 

De flesta striderna i Wolf's Rain var grymt bra de med.

 

 

+ Massor andra...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den scenen i Trigun när Legato tar tjejen som gisslan och Vash måste göra en viss sak för att rädda henne, Legato är gryym ;)

 

Finns för många grymma scener för att nämna alla :D, de flesta Battles i Initial D är grymma...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

asså nu blir ja lite pursk.. var snäll och markera era spoilers.. speciellt näre handlar om spoiler så pass sent in i en serie som näst sista och som handlar om att någon dör.!! *SUCK*

 

förslag: på ffonline har dom nån spoiler tag man kan välja där texten inom taggarna sätt med svart text på svart ruta.. på det sättet måste man dra med musen över för å se vad som står, jävligt fint funkar det iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

L3prechaun: När man går in på en tråd med namnet: Dom coolaste scenerna du sett i en/flera animé serier/filmer.

Så kan man förvänta sig en del spoilers men trådmakarn borde nog satt en spoiler varning för de som inte förstod det^^

det finns ingen som har sett alla animer i hela världen, så då kan väl ingen läsa tråden då :P

det är klart att folk kan varna om dom slänger ur sig spoilers.

jag klarade att säga vilka scener och animer jag tycker är coolast utan att spoliera någonting, så det är inte omöjligt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

några favorit scener:

 

Grave of the fire flies, hela jäkla filmen! aldrig känt sig så ledsen någonsin:(

 

I berserk då Gats vinner över griffith lite senare i serien, kändes så skönt bara.. ett glädjerus ;)

 

vid slutet av last exile då lucidora dödar sin bror(?), kändes otroligt fånigt, men ändå vackert på samma gång.

 

I stort sett alla stidsscener i vandread, iallafall de stora slagen!

 

I Wonderful days då Shua slåss mot Simon i kloakerna, härligt fint animerad!

 

och mycket mer. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...