Hoppa till innehåll
Anime.se

In motion


Rama
 Share

Rekommenderade inlägg

Den här tråden öppnar jag med förhoppning om att vi här på Anime kan och vill göra vår egen film. Vad tror ni?

Att göra korta sekvenser har ju PsychoCaptain visat oss vara något som åtminstonne han bemästrar, garvar fortfarande åt dansen.

 

Man kan bara göra en grundmänniska, basen som de flesta jobbar utifrån då de gör en människa, ser ut som en av de där teknardockorna typ.

Ni som inte fattar får väll kolla på det här.

http://i19.photobucket.com/albums/b197/Jaque_Rama/Runcykle.jpg

 

Det här är en grej som de flesta lekt med med en penna och ett blädderblock, bara lite mer genomjobbat än vanliga streckgubbar.

Ok, inte i samma klass som PC:s dans, men det här är fottat med webkamera efter en timmes trött jobbande klockan två på morgonen, så jag hoppas att ni har överseende med kassheten.

 

Det jag ville fånga var rörelsekänslan, därför kan anatomin vara kass på sina ställen, men säg till iallafall om han har huvudet under armen eller nåt liknande.

 

Som jag sa så kan de flesta göra sånna här tecknardockor, och därför kan vi ju börja med det, när man sen har alla små snuttar som man vill ha filmen, säg två minuter lång så lägger man på hår och sånt, jag själv har Paint shop pro, det finns en fin ruta-för-ruta-funktion där som man kan använda till sånna här grejer. Visst, det är mycket jobb, men skulle någon vilja prova, det kan ju bli en grej som bara rullar på med åren, eller?

Scanner är ett måste, eftersom webbkamera ger en så dålig färgkvalité, om det inte är en superkamera, men då får ni lämna in prov på kvalitén.'

Jag försöker inte vara elak, det är bara det att min egen konstnärliga förmåga sviktar innan jag utsätter den för påfrestningar i dåliga fotomöjligheter.

Anmäl intresse om ni vill vara med så att jag inte sätter mig i ett hörn och deppar för att jag är helt ensam om drömmen om en egen film på Anime.se.

 

Har någon annan gjort det här, länka gärna, jag tappade bort mig innan jag kom någonstans i arkiven, jag är för lat för att leta upp en annan tråd det vill säga. Snälla inte någon klubba i huvudet nu, *gömmer sig*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I min Multimedia B kurs som jag går för tillfället, så håller vi på med just animerad film. Produktionen är i full gång och den ska vara inne v46. Funderar på att lägga upp den här senare, så ni också får se.

 

Väldigt fint initiativ, men på det sättet du beskriver att man sk göra filmen, tar det nog alldeles för lång tid för att någon ska orka med hela vägen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I min Multimedia B kurs som jag går för tillfället, så håller vi på med just animerad film. Produktionen är i full gång och den ska vara inne v46. Funderar på att lägga upp den här senare, så ni också får se.

 

Väldigt fint initiativ, men på det sättet du beskriver att man sk göra filmen, tar det nog alldeles för lång tid för att någon ska orka med hela vägen...

 

 

Gör det! (Nyfiken)

 

Jo, mycket jobb skulle det vara, jag har ett alternativt projekt på g med olika kroppsdelar som ska in via scanner som man kan kompositera till figurer, då helt i datorn.

Då skulle alla kunna vara med och så skulle man inte slita på händer och pennor särskiljt mycket.

 

Man får då ta och lägga till extra delar om det behövs för någon scen, så blir urvalet av kroppsdelar i olika vinklar större och större. Eh?

 

Låter det bättre?

Jag kommer att börja kompositionen snart, är det någon annan som har något bra bildbehandlingsprogram som har ruta-för-ruta-funktion, så är det bara att flytta lite på delarna och justera storlek.

Ok det blir en hel del jobb då med, men det är helt klart mindre.

 

 

Jag har bara en sak säga:

 

 

SKAFFA SCANNER!!!!!!!

 

 

 

 

Var det så dålig kvalité? *kollar igen* eller menar du något annat än pixelluddet?

 

Den är på väg men de verkar kunna strula till det rätt rejält, frågan är ju om jag beställde den ordentligt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var det så dålig kvalité? *kollar igen* eller menar du något annat än pixelluddet?

 

Den är på väg men de verkar kunna strula till det rätt rejält, frågan är ju om jag beställde den ordentligt...

 

Ja! kvalitén är skit! ^^ kolla in hur den "fejdar" vit till brun över hela pappret, ser ut som du fortar den med webcam (vilket du gör?)

 

Ivf, hoppas jag att du skaffar en scanner snarast :) så att din bilder inte misshandlas genom en webcam innan de kommer ut på anime.se ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ivf? är lite trött så här på morgonen, verklara, ja? (rysk brytning)

 

Det är faktiskt samma papper som jag klippt i paint, då jag ritade figurerna ovanför varandra, då papperet tog slut innan jag var klar med alla.

Så det är därför det är olika färg på bakgrunden, underdelen belystest inte lika mycket.

(satt och höll den framför webcamen) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...