Hoppa till innehåll
Anime.se

GameCube


svempa
 Share

Rekommenderade inlägg

funderar på att köpa en begagnad GameCube och hittade en för ett rimligt pris och nu har jag några frågor.

 

- Är det värt att köpa en GameCube (finns det bra spel och så)?

- Är det värt att chippa ett GameCube för att köpa importerade spel (då kan det ju inte bli olagligt att chippa, om man köper spel som inte finns i sverige) typ Naruto Gekitou Ninja Taisen 3 (vill ha :P )

- Är GameCube en bra konsol?

 

Nästan alla frågor beror på smak, men vill gärna ha svar ändå ;)

 

Tack på Förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gamecube är ett jättebra spelkonsol!

Vad ligger priset på? När vi sålde vårat+spelen

fick vi 2000 spänn och det var bra betalt, men nu

vet jag inte om du har en bra deal på mycket spel och tillbehör eller ej.

Det om chippning har jag ingen aning om ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- Är det värt att chippa ett GameCube för att köpa importerade spel (då kan det ju inte bli olagligt att chippa, om man köper spel som inte finns i sverige) typ Naruto Gekitou Ninja Taisen 3 (vill ha ;) )
Modifiering av maskinen är olaglig vad du än tänker göra med den.

 

Om du vill kunna spela importerade spel räcker det att köpa en så kallad "Freeloader" vilket är en skiva som du kan använda för att starta importspel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för alla svar och att ni har svarat så snabbt ;)

 

Priset ligger på 500:- ( :D ) och det inkluderar en handkontroll.

Det är bara det att jag är pank. *öppnar min plånbok och ser en mal flyga ut*

Får väl hitta nåt jobb, hos nån släkting eller något, så får jag se hur mycket jag får ihop.

 

Nån som kan skicka lite pengar med posten? :P

 

*edit* nån som vet hur mycket man kan få för en PSone? (vanlig modell grå) 200 kr?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hrm, jag vet inte, kanske om du får tag på ett billigt, men å andra sidan, Game Cube går att få tag på riktigt billigt nu i butikerna. Nästan bättre att köpa det nytt, så du vet att det håller.

Om Game Cuben är bra? Ja, jag tycker det faktiskt, med bara en titel som Super Smash Bros. Melee, så äger Game Cuben. Förövrigt är också Paper Mario 2 bra. >.>

Men jag vet inte om man ska vänta tills Nintendo Rev. kommer ut, då man kan spela Game Cube spelen på den. Eller... nää.. det är tråkigt att vänta. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Har hittat en sida där jag ska sälja min PS1 + tillbehör, spel och köpa följande: GameCube, SSBM, Minneskort, och jag får rubbet för

 

*trumvirvel*

 

70 kr! (med frakt som är på 75 kr kostar det 145:-)

 

Köpa köpa! Har redan beställt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har hittat en sida där jag ska sälja min PS1 + tillbehör, spel och köpa följande: GameCube, SSBM, Minneskort, och jag får rubbet för

 

*trumvirvel*

 

70 kr! (med frakt som är på 75 kr kostar det 145:-)

 

Köpa köpa! Har redan beställt :P

 

Jag gratulerar dig för en bra investering!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har hittat en sida där jag ska sälja min PS1 + tillbehör, spel och köpa följande: GameCube, SSBM, Minneskort, och jag får rubbet för

 

*trumvirvel*

 

70 kr! (med frakt som är på 75 kr kostar det 145:-)

 

Köpa köpa! Har redan beställt :P

 

Vad är det för sida?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Modifiering av maskinen är olaglig vad du än tänker göra med den.

 

Om du vill kunna spela importerade spel räcker det att köpa en så kallad "Freeloader" vilket är en skiva som du kan använda för att starta importspel.

Modifiering av din privata egendom är definitivt inte olaglig. Lika lite som att det är olagligt att slå sönder din Gamecube. Däremot upphör förmodligen garantien att gälla.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående chipning. Huruvida det är riktigt olagligt vet jag inte efttersom PSXcare fortfarande kan sälja chips för syftet att använda "eget-programmerade program och spel" eller nåt sådant. Finns väl kryphål. Det blir olagligt när man bränner spel och kör dem. Såvida de inte är säkerhetskopior av nåt man har som kanske gått sönder eller blivit repat.

 

Men anyway, att chippa Gamecube:n såvida man inte vill bränna spel är onödigt. En Freeloader, eller varför inte en Action Replay. Kostar ungefär lika mycket och man kan använda fuskkoder (t.ex. till att låsa upp allt på Naruto: Gekitou Ninja Taisen 3 om man inte kan japanska så bra, inte orkar köra fulhax strider med konstiga requirements eller fått sitt minneskort raderat).

 

Ett chip kostar ungefär 4-5 gånger så mycket som en Freeloader/Action Replay.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Modifiering av maskinen är olaglig vad du än tänker göra med den.

 

Om du vill kunna spela importerade spel räcker det att köpa en så kallad "Freeloader" vilket är en skiva som du kan använda för att starta importspel.

Modifiering av din privata egendom är definitivt inte olaglig. Lika lite som att det är olagligt att slå sönder din Gamecube. Däremot upphör förmodligen garantien att gälla.

 

Så du menar att piratkort till digitalboxar är lagliga också?

I think not.

 

Det där är bullshit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du menar att piratkort till digitalboxar är lagliga också?

I think not.

 

Det där är bullshit.

Det är inte alls "bullshit". Lika lite som att det är "bullshit" att du får slå sönder ditt eget köpta köksporslin. Sverige är ett fritt land, och med din privata egendom gör du vad i helvete du vill. Piratkort i digitalboxar är fullständigt lagligt.

MEN: Det är en olaglig handling att utnyttja det digitala sändningsnätet med ett piratkort. För det digitala marknätet är INTE din privata egendom.

 

Det ENDA som du kan äga som du inte har rätt att modifiera är elektriska fasta installationer, såvida du inte är utbildad elektriker. Sådan är lagen.

 

Du får modifiera din spelkub hur fan du vill, löda ihop vilka kretsar du vill, såga upp handkontrollsportarna, böka in en Dreamcast i skalet, tugga i dig en Wavebird mellan två brödskivor och massor av majonäs, you name it. Nintendo är inte det minsta intresserade vad du gör med din Gamecube. Dom vill att du ska KÖPA (ja, just KÖPA) deras spel. Om du spelar dom eller inte är inte Nintendo särskilt intresserade av, egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Modifiering av maskinen är olaglig vad du än tänker göra med den.

 

Om du vill kunna spela importerade spel räcker det att köpa en så kallad "Freeloader" vilket är en skiva som du kan använda för att starta importspel.

Modifiering av din privata egendom är definitivt inte olaglig. Lika lite som att det är olagligt att slå sönder din Gamecube. Däremot upphör förmodligen garantien att gälla.
Jag använde kanske fel ordval där. Du får inte modifiera din Game Cube men de kan kanske inte göra mycket mer än att ta ifrån dig garantin. Jag ska inte säga mer eftersom jag inte läst igenom gällande garantiavtal för Game Cube men jag skulle bli förvånad om detta inte gäller.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Får" är väl allt det som lagen tillåter dig att göra? Nintendo rår inte över lagen, även om dom genom åren tycks ha trott det vid ett par tillfällen.

 

Sen att Nintendo inte gillar att du modifierar maskinen, att du kan titta i stjärnorna efter din garanti om du gör det, och att det är olagligt i alla länder som undertecknat Bernkonventionen att piratkopiera spel (däribland alla länder i den s.k. "Första världen") är en annan femma.

 

Dessutom, som redan tidigare sagts i den här tråden, så är det ju rent utav korkat att modda upp sin kub, eftersom det ju finns den häringa Freeloader. Men det är inget brott att vara korkad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har hittat en sida där jag ska sälja min PS1 + tillbehör, spel och köpa följande: GameCube, SSBM, Minneskort, och jag får rubbet för

 

*trumvirvel*

 

70 kr! (med frakt som är på 75 kr kostar det 145:-)

 

Köpa köpa! Har redan beställt :P

 

Vad är det för sida?

 

www.gamereplay.se VÄLDANS bra sida dedära (fast om man säljer måste man köpa också, och om man säljer måste priset man köper för överstiga pengarna man har att erhålla)

 

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har hittat en sida där jag ska sälja min PS1 + tillbehör, spel och köpa följande: GameCube, SSBM, Minneskort, och jag får rubbet för

 

*trumvirvel*

 

70 kr! (med frakt som är på 75 kr kostar det 145:-)

 

Köpa köpa! Har redan beställt :P

 

Vad är det för sida?

 

www.gamereplay.se VÄLDANS bra sida dedära (fast om man säljer måste man köpa också, och om man säljer måste priset man köper för överstiga pengarna man har att erhålla)

 

:P

 

kan man sälja första PS1 eller är det bara PSone?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...