Hoppa till innehåll
Anime.se

First Encounter Assault Recon


Japs
 Share

Rekommenderade inlägg

Många har antagligen hört talas om F.E.A.R. Det är ett skräckspelsinfluerat fps, typ, med stämpeln Sierra. Så vitt jag vet så har väldigt få (om några) fps med skräckinriktning gjorts, och av vad jag sett och läst så verkar det bli bra. Har inte fått tag på SP-demon än men har pratat med folk som spelat den. De har sagt att spelet är väldigt läskigt, och då har ju utvecklarna lyckats med spelet (förhoppningsvis).

 

Å andra sidan har jag spelat MP-demon (väldigt) mycket. Jag antar att spelet (åtminstone) ser ut som vilken MP-fps som helst. Nu spelar jag ju inte så mycket MP-fps (mest för att jag själv anser att jag är ganska dålig) så jag kan väl inte säga att jag är någon expert på området. Hursomhelst så är det dväjulskt kul att spela, och jag har faktiskt blivit markant bättre sen jag började spela. Det jag gillar med spelet är att när man kör MP så lönar det sig faktiskt att använda melee attacker plus att granaterna är urkul att spränga folk med >:D. Att man kan glidtacklas är nog en av dom intressantaste nyheterna fps-genren fått på ett bra tag.

 

Nu finns det bara två banor än så länge, Facility för Capture the Flag och Factory för Deathmatch och Elimination, jag har bara spelat på Factory eftersom jag inte gillar spelläget Capture the Flag. Men närvarokänslan i spelet är mycket trevlig. Kastar man till exempel iväg en granat mot ett par lådor så flyger lådorna omkring av explosionen och lampor gungar av tryckvågen. Plus att om man tittar ner så ser man sina egna ben, vilket konstigt nog är ovanligt... undrar varför?...

 

Jag har en känsla avatt om utvecklarna putsar lite mer på spelet, fixar några buggar och grafikgiltchar så kan nog F.E.A.R. utmana CS om spelarnas gunst. Fast Quake-spelare är grymt svåra att övertala. Spelade mot en sån (på skolan) och han klagade hela tiden över om hur undermåligt spelet var (oftast när jag fraggade honom med en granat eler liknande XD. Tro inte att jag vann, han var mycket bättre än jag.) Nån mer som fastnat för F.E.A.R. ännu?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enda sedan FEAR hypades innan E3 det här året har jag varit fast. Spelade igenom SP-demot flertalet gånger, kört MP rätt så mycket. (blivit anklagad för att vara lamer när jag använt power-weaps och granater och dödat som en tok på det sättet.......) Granater och melee for the win. Sedan så arbetar ju jag och kompisen på en modifikation i projektarbete för just FEAR. :)

 

Stay tuned. >:D

 

http://panics.roosterteeth.com/home.php Rekommenderar dessa galningar. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Jag har just spelat igenom hela FEAR, och jäklar, det var en upplevelse. Blev inte jätteskraj, men kusligt som fasen var det! Vart flera gånger då man rös till riktigt mycket och önskade att vad än man trodde att man såg, inte var där. Måste säga att det var ett av de bästa spelen jag spelet, även om det känns som en total-ripoff på The Ring filmerna emellanåt. Jag rekommenderar det här spelet STARKT till alla som gillar att bli lite skrajja. ;)

 

Dock kan jag tillägga att spelet kräver hel del datorkraft, om man vill få ut det mesta ur grafiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

F.E.A.R., ja. Jag har lirat igenom Single Player, dock ej kört Multi Player, ni lär ju gissa varför. :rolleyes:

 

För att vara fullt ärlig tyckte jag spelet var för grått och trist. Det är snyggt, det håller jag med om, men designen av banorna är inte av den typen där man kollar tillbaka och säger "Wow, det här spelet är kanske inte lika snyggt som dagens spel, men jag gillar banorna för det har så atmosfärisk design och omgivning!". Om ni undrar vad jag syftar på så är Final Fantasy X ett praktexempel.

 

Det handlar mestadels om att ranta runt bland en massa bås och kolla telefonsvarare. Även om soldaterna har en bra AI så blir det rätt enformigt ändå, för det är ju samma fiender jämt och ständigt. Det händer att det kommer en ny fiende någon enstaka gång, fast det är aldrig någon fet bossfight eller något sådant.

 

Sedan blev jag aldrig rädd när jag körde igenom spelet, förutom en gång när de cloakande snubbarna dök upp, fast ibland frågar jag mig själv om de ens var tänkta att skrämma eller bara reta upp en. Anledningen till att jag var så rädd för dem är för att de inte hördes, utan helt plötsligt stod de rakt bakom ryggen på mig. Men förutom de så var spelet i princip bara en bunt snygga effekter med enformiga fighter.

 

Jag hoppas Monolith gör ett bra spel igen snart som när de gjorde Aliens versus Predator 2 eller No One Lives Forever. Där har vi spel som är guld värda. (Är inte säker på att det var Monolith, men det är Lithtech-teknologin som de byggde på och de har alltid gått hand i hand sen tidigare.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hörde du inte de cloakade? Rätt så säker på att jag själv hörde tap-tap-tap. ^^; Aja, jag hade INGA problem alls med dem. Bara att hålla koll efter fotsteg som kommer på marken (små rökpuffar). ;)

Nope, hörde dem inte. Then again, mitt ljudkort är integrerat i moderkortet så det kanske är någon bugg på den fronten. Jag hörde då nada förutom när de skjöt på mig(eller om de klöste, kommer inte ihåg).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelade igenom spelet under förra veckan. Vad anbelangar skräckfaktorn... tja, den är snarare åt mysskrämsel hållet. F.E.A.R är dessutom som bäst i början och i slutet av spelet eftersom det är som mest skrämselmys då.

 

Minus för träligt springande, runt i kontorsbyggnader som ofta är skrämmande lika varandra och att samtliga varianter av fiender verkar vara kloner av varandra.

 

Liten bonus för det lilla rummet med en radio som spelade j-pop. :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skrämmande lika varandra och att samtliga varianter av fiender verkar vara kloner av varandra.

 

Det är just det de är! Kloner!

 

Hahahaha, att jag inte reagerade på det själv. xD

 

Psst, hela handlingen var ju run en bataljon av supersoldater (kloner) och de skrämmande två nissarna som kontrollerade dem så. ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...