Hoppa till innehåll
Anime.se

Converter


Japs
 Share

Rekommenderade inlägg

Behöver en adapter/converter som gör att man kan spela med en gamecubekontroll på en ps2a. Nån som vet var jag kan få tag på en?
På liksang.com finns diverse adaptrar.

 

Det finns ingen som kopplar Game Cube till PS2 men du kan alltid chansa på att du kan koppla in din game cube-kontroll > xbox-adapter och xbox > PS2-adapter. Vet dock inte om det går att seriekoppla adaptrar sådär. :)

 

Kika på playasia och yesasia om de kan ha något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Behöver en adapter/converter som gör att man kan spela med en gamecubekontroll på en ps2a. Nån som vet var jag kan få tag på en?

 

Varför i hela friden då?

Han vill nog bara med i Soul Calibur 2-turneingen på Uppcon och vill spela med sin Game Cube-kontroll... Kanske.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför i hela friden då?

 

Soul calibur med en gamecube kontroll är som att äta soppa med motorsåg.

Om man är van vid en Game Cube-kontroll eftersom man spelat spelet på Game Cube endast är det nog en ganska stor omställning med en PS2-kontroll.

Håller med. Jag spelar mest på GC och tycker att det klart blir svårare att spela till sitt yttersta med en PS2-kontroll. Man trycker på fel knappar (iaf i början) och drar in fel kommandon vid fel tillfällen och så...

 

Men frågan är om det går, jag har inte kunnat spela med min PS2-kontroll på GC-versionen av nån dum anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första är GC-kontrollen mer ergonomisk. För det andra får man mindre ont i tummen av den. För det tredje är den den bästa av denna generation att spela SC2 med.

 

Enda egentliga nackdelen med SC2 på GC är att man bara har 3 axelknapper.

 

Och nej, jag är inte Nintendo-fanboy. Min favoritkonsol denna generation är faktiskt PS2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han vill nog bara med i Soul Calibur 2-turneingen på Uppcon och vill spela med sin Game Cube-kontroll... Kanske.

 

Det är rätt. Men jag fokuserar mer på Combat 05 som inte är så långt bort nu. Jag har spelat alla versioner av SC2 nu och jag kan konstatera att den för mig bästa versionen är till Gamecube, av nån anledninbg går det också mycket bättre att spela SC2 på en XBox än en PS2a.

 

Seriekoppla adaptrar låter vanskligt, men om man inte hittar nån riktig adapter för GC>PS2 så är det väl värt ett försök.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första är GC-kontrollen mer ergonomisk. För det andra får man mindre ont i tummen av den. För det tredje är den den bästa av denna generation att spela SC2 med.
För det fjärde är Game Cube-kontrollen jobbig att spela den här typen av spel med eftersom knapparna är olika stora på ett ologiskt sätt. Tacka vet jag den konsekventa PS2-handkontrollen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första är GC-kontrollen mer ergonomisk. För det andra får man mindre ont i tummen av den. För det tredje är den den bästa av denna generation att spela SC2 med.

 

Men... nejnejnejnejnej.

GC-kontrollen är ett ergonomiskt missfoster med HEMSKT digitalkors, skitkonstiga analogspakar och knappar i olika storlek som bara passar till nintendos egna spel...

 

Snap out of it yuna :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...