Hoppa till innehåll
Anime.se

Bästa mangan någonsin?


Nightfaerie
 Share

Rekommenderade inlägg

Yotsuba&!

 

Det finns en salig rad suveräna mangor, och jag nekar inte till att Berserk är en av dem, absolut inte. Nausicaä, GUNNM, En mask av glas, Maison Ikkoku. Favoriterna är många. Men det finns det som bara lyckas på så många fler nivåer ner, som går från kul serie till bra serie till överbra serier och till så förbannat asans överbäst serie att allt annat plötsligt bara falnar bort och blir blekt och hjärnan kollapsar i fullkomlig beundran av ett fulländat mästerverk.

 

Yotsuba&! Det är inte bara en serie. Det är fantamig svaret på meningen med livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yotsuba&!

 

Det finns en salig rad suveräna mangor, och jag nekar inte till att Berserk är en av dem, absolut inte. Nausicaä, GUNNM, En mask av glas, Maison Ikkoku. Favoriterna är många. Men det finns det som bara lyckas på så många fler nivåer ner, som går från kul serie till bra serie till överbra serier och till så förbannat asans överbäst serie att allt annat plötsligt bara falnar bort och blir blekt och hjärnan kollapsar i fullkomlig beundran av ett fulländat mästerverk.

 

Yotsuba&! Det är inte bara en serie. Det är fantamig svaret på meningen med livet.

Jag måste nog hålla med till 100% på den där :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det lär inte bli något slut på stridigheterna inom den närmsta framtiden. :

Lycka till med att ens enas om kriterierna. :P

 

För mig är nog Nausicaä bäst. Den har mer "djup, komplexitet, kvalitet" än någon annan manga jag läst - vilket förstås är alldeles för lite för att anta att det inte finns eller kan finnas något bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag skulle svara:

 

One Piece

 

Alla förstår det inte, men om man är lika långt fram som jag och dessutom följer den varje vecka, och så självklart är det så härligt att se

Oda´s kärlek till sin egen serie, den lyser verkligen igenom.

 

hajime no ippo

 

Vad mer kan man säga, efter 66 lästa volymer, otroligt bra.

 

Death Note

 

Ett mästerverk tills då XXX(ni vet vad)XXX, efter det så har den aldrig riktigt kommit upp i samma klass, men otroligt skicklig och smart måste jag säga.

 

 

Hälsa mig förövrigt tillbaka efter lång tids frånvaro :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...