Hoppa till innehåll
Anime.se

Bästa mangan någonsin?


Nightfaerie
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ni får gärna motivera era val också

 

Själv måste jag säga Berserk, som jag älskar mer för varje volym jag läser. Kvalitén på mangan är så oehört hög, allt från de detaljrika bilderna till de fantasifulla karaktärerna och miljöerna. Efter att ha läst 29 volymer av mangan kan jag bara konstatera att jag är mer lyrisk än någonsin när det gäller serien.

 

Några andra mangatitlar som ligger mig varmt om hjärtat är Battle Angel Alita, Nausika från vindarnas dal och Beck. Finns många andra, fast man kan inte nämna alla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Hmm, jag gillar Yuki Kaoris "God Child", men det beror nog mycket på att den utspelar sig i ett mörkt och dystert 1800-talsLondon, och innehåller en mängd mordmysterier.

 

Annars tycker jag att Naruto slår det mesta faktiskt. Och förresten, Peace Maker Kurogane är hur bra som helst.

 

Men det är den manga jag uppskattar just nu; det kan ju ändra sig med tiden. Och det är ganska svårt att jämnföra manga från olika genrer, eftersom man ofta gillar dem av olika anledningar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Berserk utan tvekan. Den är riktigt bly tung och storyn och personerna genom serien är väl genom tänkta och att den är snygg som satan är ju ett plus.

 

Sedan Hajime No Ippo. En boxnings manga med bra story och en intressant huvudperson och Takamura*.

 

*=Läs, så förstår ni.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...