Hoppa till innehåll
Anime.se

fågelljud eller vad är det?


mikkoloo
 Share

Rekommenderade inlägg

hejsan, jag undrar om någon vet vad det är som låter i utomhusscenerna i animeserier ibland. det låter som en mycket irriterad fågel. jag har bara hört det i anime så det måste väl vara något djur som bara finns i japan/ostasien?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är insekter, syrsor (hanar, slår (fladdrar??) sina vingar om ja kommer ihåg rätt) och de finns i betydligt fler ställen än i japan/östasien.

 

Jag har kanske missuppfattat din fråga? Ifall du inte menade det här så ber ja om ursäkt för missförståndet.

 

mvh/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om ni kört komersiell dub/sub på evangelion skulle ni märkt att de säger att de har kommit fler syrsor på det senare tiden och då svarar shinjii misato säger att eko systemet har börjat återställa sig.

Svaret finns i fansubens gudomliga värld. LONG LIVE ALPHA!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett nånstans att för att åstadkomma detta skrikande ljud så gnider dom bakbenen mot varandra.

Och hanarna är mindre än honorna.

 

I gräshoppsvärlden äter honan upp hanen om han inte är på alerten, vet inte hur det är i syrs och cikad världen.

 

Någon slags symbol för nyfeminismen kanske :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan bestämt säga att det är syrsor(stavning?)

var i korea för 2 sommrar sen i 6 veckor.. man åt, andades o pissa det irriterande ljudet 24/7.. och det lät så överallt.. även om det bara fanns en växt på 2 kvarter så hördes det..:D nja inte riktigt så brutalt men det var ett jädrans surrande hela tin... och det låter faktiskt mycket högre än vad man kan tänka sig..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...