Hoppa till innehåll
Anime.se

Tush


Lolona Zoro sword
 Share

Rekommenderade inlägg

Eller så borde man kunna använda flera olika tuschpennor på samma teckning beroende på om det man tuschar är nära eller längre bort.

Men det är jag inte säker på då jag ej tuschar själv.

Japp, jag använder flera olika tjocklekar. Vad jag menade var att man får prova olika märken på pennorna. Fins dom som är bättre än andra.

 

Jag hittade en 0.05 penna som jag starkt rekommenderar, men förövrigt så tycker jag att du så fort som du har möjligheten ska börja med dator redigering av dina bilder

Bättre att lära sig teckna vanligt med papper och penna först tror jag. Man blir inte bättre på att rita bara för att man använder datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bättre att lära sig teckna vanligt med papper och penna först tror jag. Man blir inte bättre på att rita bara för att man använder datorn.

 

Mjo, men jag antog att det var att "ink:a" vi snackade om, och då har man ju förhoppningsvis redan ritat sin bild i blyerts och då tycker jag det inte är något fel med att gå direkt till datorn.

 

men men, det är nog en smak sak kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har 0,05 , 0,1 , 0,3 0,5 , 0,7 om jag rotar lite i lådorna, men jag använder bara 0,1 och 0,3 regelbundet, sen så använder jag de andra när jag ska ha lite tunnare eller tjockare linjer, 0,05 när det är riktigt skittunna,

typ när jag gjorde ögonen på en ganska detaljerad grej helt i tush, då använde jag 0,05 för att göra flammigheten på näthinnan, det var rätt pilligt. ;)

 

Jag gillar tuch, gillar kontrasten på pappret, så jag letar efter det ultimat vita papperet och det ultimat svarta tushen.

 

Allihop är Staedtler pigment liner som har en förmåga att lägga av för mig när det vekligen gäller. De sinar liksom, så får man ta ett kladdpapper och rita superlätt, då kommer det tillbaka efter en stund.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...