Hoppa till innehåll
Anime.se

Hmm... Izzy's återkomst...?


Izzy
 Share

Rekommenderade inlägg

Det kanske ni får avgöra, men jag har inte ritat på väääldigt länge, så ni får ursäkta om jag blivit blind för fel.

 

De två första är egentligen gamla som jag bara har ritat klart, den sista helt ny.

 

ÄNGEL/DJÄVUL, tänkt att hon ska sitta på någon sorts kant mellan himmel och helvete, mer färdig än såhär lär hon inte bli.

scan0002.jpg

 

GAIA, jordens gud/ Tellus. Massor av symbolik i den här bilden, orkar inte dra allt, men här är lite.

Hon är fertilitetens gudinna, därav magen och skottet i handen. Vågen, berget och det som ska föreställa vinden i bakgrunden symboliserar att hon födde resp. gud. Jordgloben är väl ganska uppenbar... Tellus, jordens gudinna? ;)

(var för bred för att läggas in som bild, länkar...)

http://i2.photobucket.com/albums/y24/Is ... an0003.jpg

 

Inte så mycket att säga om den här.... Döpte henne till Elysia.

scan0001.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Weeeee, Izzy is back!

Lite tankar då angånde bilderna.

 

ÄNGEL/DJÄVUL: Den här bilden gillar jag mest av alla tre, design mässigt så är den kanske något av det bästa jag sett från dig.

Det jag gillar mest är den "halva" glorian, dom stilistiska vingarna och hennes närmsta arm (fina detaljer på den).

Om du någonsin, trots att du sade att den troligen inte blir mer klar än så här, men om du färglägger den så tycker jag att det skulle vara grymt snyggt om hon satt framför ett mosaikfönster.

Sedan att du har valt en tuff pose gör ju inte saken värre heller ;)

 

GAIA: Den här bilden gillar jag inte lika mycket, till stor del för att hennes klänning är väldigt intetsägande och simpel.

Jag antar att det är det som du strävade efter men det faller mig bara inte i smaken.

Dock så måste jag säga att du verkligen lyckats med hur tyget uppför sig med veck och allt, riktigt snyggt där.

Det med symboliken förstod jag utan förklaringen, något som hade kunnat förbättra den än mer var om du lade in dom mer "straffande" sidorna av naturen t.ex. blixt vilket hade gett henne en ännu bättre bild av vad jorden egentligen är.

 

Elysia:från halsen och neråt så är det sig likt, men hennes ansikte har du kört en ny stil på, lite mer åt det realistiska hållet.

Det har jag inget emot, trots att min egna personliga smak är att jag gillar simplifierade ansikten.

Posen kunde ha varit lite roligare, men eftersom det är en av/den första så tycker jag att det är helt lyckat.

Är hon tänkt att vara adlig på något vis, för hennes utstyrsel och tiaran ger mig det intrycket.

Sedan som en lite halvt off-topic grej så måste jag säga att jag gillar namn valet Elysia, kan dock ha något att göra med att jag har en förkärlek för namn som slutar på -ia (har jag märkt).

 

Men jag tycker att det är jätte bra att du tog till dig tålamodet och ritade igen, och hoppas defenetivt att dina uppdateringar börja flyta i sakta men säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för det underbart långa och innehållsrika svaret! Det är sånt som gör att man fortsätter, absolut! :D

 

Konstigt att du gillade den översta mest... jag tyckte minst om den ;)

 

Ang. Gaia, så är det ju så att hon då inte bara är jordens gudinna som i planeten, utan också jorden som... det som växterna växer i! XD Så därför tyckte jag inte riktigt att en blixt/liknande skulle passat in.

 

Jag tyckte om det nyare sättet att rita ansikten på, som jag använde på Elysia, jag ska försöka fortsätta med det, för det passar min stil bättre tror jag.

 

Hur som helst, återigen, tack för din kommentar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yay, vi saknade dig här på konstplanket. Välkommen tillbaka!

 

A/D: Gillar bilden skarpt, desingmässigt så är den något otroligt läcker och huvudet ger mig rysningar, det är käsla i bilden!( Hornen var en trevlig touch) På nått sätt känner jag dock att hennes vänster ben är konsigt, Knäts position stämmer inte överens riktigt med benets "outline" samt att den högra känns lite väl vriden "mot" betraktarn.

 

G: Måste nästan hålla med Skatan på de flesta punkter, och i synnerhet när det gäller vicken, du har något fruktansvärdt bra känsla för hur de ska ligga ^^

 

E: gillar ansiktet, utrycktsfullt och passar bra in i bildens helhet. Gillar klänningen även om den lurade mina ögon med dess enda riktiga möster (trodde du var helt ute och cyklade innan jag insåg att den inte var midjan ^^').

 

Stark comeback izzy, vi vill gärna se mer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den färdiga bilden av Gaia var fin, men jag gillar den undre mest, det var något med den som var väldigt tilltalande.

När jag kollar så ser det ut som hon har antingen a/långa armar, eller b/ korta ben.

Kanske är det kjolen som gör det, men det är vad jag ser.

Du verkar ha satsat på kläddetaljer mer på de två sissta bilderna än på den första.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blir verkligen jätteglad av er kritik, tackså hemskt mycket! (Izzy gillar att upprepa sig... ;) )

 

Rama: Om du kollar var midjan sitter (där det går innåt med jackan) och sen lägger till en bit för höften, så ser du exakt var benen börjar. Jag skulle snarare säga att armarna är normala medans benen är ganska långa!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser nu, det var kläderna som förvirrade mig, precis som jag mistänkte.

Tycker som Vicious att du ska färgläga Ängel/Djävul.

 

En sak om den halva glorian, är inte en gloria för det första som en aura runt personens huvud, och om det nu är ringvarianten, är den då inte tvådimensionel, alltså obefintligt hög, som en jätteplatt ring.

Den du har där verkar vara rundad.

 

Eller så kan det vara en ny variant. =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...