Hoppa till innehåll
Anime.se

Rozen Maiden


Duke_Dark
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har sett Rozen Maiden och tycker

att den är sådär.

 

Visst är den bra ritad och man gillar verkligen

dockans frisyr som slappar huvudrollen hela tiden.

 

Komedin slår allting, den är väldigt kul,

säger bara dockor som tittar på dockshower.

Men för övrigt så är dockor i allmänhet bara vidrigt

läskiga och handlingen är väldigt tråkig tycker jag,

när det är roligt är det bra och kul men när handlingen

sätter igång och det blir spänning och ondingar på skärmen

så är den genast dålig.

Det är vad jag tycker i alla fall.

 

Bara sett ett avsnitt ur Rozen Maiden: Träumend

och den verkar vara precis som ettan,

den verkade också rolig men tyvärr

verkade den ha allvarliga inslag också...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mysig serie, riktigt mysig.

 

Jag menar, hur kan man låta bli att förälska sig i Shinkus katastrofalt bortskämda personlighet. Den ensam gör att serien etsar sig fast i näthinnan och i minnet. Men samtidigt går den som sagt upp och ner likt en berg-och-dal bana i frågan om den verkligen vill vara fnittrig komedi eller tårfylld tragedi.

 

Jag gillar den som bäst när den rolig, och framförallt episod 5 som är en riktig omgwtflol episod. I originalserien alltså. Inte Träumend.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...
  • 2 years later...

Hitta det här på Wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rozen_maid ... ng_Jump.29

Second series (Young Jump)

In March 2008, a one-shot manga titled Shōjo no Tsukuri-kata ("How to Make a Girl") appeared in Japan's Weekly Young Jump magazine, briefly telling the story of the making of Shinku.[8] Soon afterwards, Peach-Pit announced that Rozen Maiden would once again be serialized, this time in Weekly Young Jump magazine[9], a fact which was confirmed in the April 17, 2008 issue.

The second manga series—with individual chapters referred to as "tales"—began serialization in issue 20 of Weekly Young Jump. Despite appearing in a weekly magazine, the manga continues to be released in monthly installments, as the original did in Birz. The manga is again titled "Rozen Maiden", the story starts with an older Jun, who is now a university student. While working at a bookstore as his part time job, he finds an unaddressed copy of the first issue of a weekly magazine "How to Make a Girl" containing a spring. He brings it home, and soon starts receiving further issues of the magazine by post, each issue having one part of a doll's body as a gift. One day, after putting much effort into assembling the fifth Rozen Maiden doll Shinku, he receives a notification that the publication has been cancelled, leaving him with an incomplete doll. Suddenly, he receives a mysterious text message from his old number, claiming to be the Jun Sakurada asking for help against the seventh Rozen Maiden doll Kirakisho...

 

Låter intressant, hoppas dom gör en fortsättning på animen nu också! =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag har sett båda Rozen Maiden serierna plus OVAn och jag måste säga ändå att jag gillade serien på sitt sätt.

 

Den är inte så speciellt bra men den är lite smålustig och rolig. Speciellt i Träumed. Jag gillar själva konceptet och så fast den kunde ju ha gjorts lite intressantare och mer begriplig tycker jag.

 

Jag gillar dock introt till bägge serierna av någon mystisk anledning jag inte kan förklara...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 10 months later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...