Hoppa till innehåll
Anime.se

Orbius galleria! :)


Orbius
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjo! Välkommen till min lilla galleria ;)

 

Här är ett par stycken bilder jag gjorde för ett tag sen:

 

http://files.upl.silentwhisper.net/uplo ... r_glad.PNG

För stel

 

http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/Hideoki.PNG

För stora skor jag vet ^^

 

http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/BUNNO-_-.PNG

Inte så seriös bild men ;)

 

http://files.upl.silentwhisper.net/uplo ... _under.jpg

Egot.

 

http://files.upl.silentwhisper.net/uplo ... _under.jpg

:)

 

Ge gärna kritik. Vill veta vad jag kan förbättra etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hel skönt, men som sagt ja tycker dina bilder är för STELA, öva lite poser framför speglen (citerat ifrån nån nogån)..bra färglakt men kan ju bli bättre? ;) ebba gjorde ju en ps totarial om ps, vet inte om zaffe gjorde en också :O aja men den näst sista bilden tycker ja hans tröja ä bak-o-fram :S vecken ä lite skumma men de kankse ä lite vind P.S. sätt lite coola hack i tröjan eller nåt fett tryck skriv ICEMAN ^^ (iceman ä en extrem sport butik typ) aja Keep the good work up

 

//Zki114D M4g3 i W0W :) .. loel

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hel skönt, men som sagt ja tycker dina bilder är för STELA, öva lite poser framför speglen (citerat ifrån nån nogån)..bra färglakt men kan ju bli bättre? ;) ebba gjorde ju en ps totarial om ps, vet inte om zaffe gjorde en också :O aja men den näst sista bilden tycker ja hans tröja ä bak-o-fram :S vecken ä lite skumma men de kankse ä lite vind P.S. sätt lite coola hack i tröjan eller nåt fett tryck skriv ICEMAN ^^ (iceman ä en extrem sport butik typ) aja Keep the good work up

 

//Zki114D M4g3 i W0W :) .. loel

 

Coolt. Ska försöka mig på poser! ^^ (rätt ny inom manga ritandet)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mja, fast det är inte riktigt sant milla, det är ju så att linjer även kan avnändas som ett substitut för attgöra hela figuren om och om igen...

 

istället gör man ett skelett till figuren och sedan så ritar man den, det kan vara en mycket stor hjälp när man skissar nya posser.

 

så skulle jag säga iaf. ^^

 

jag har så noll i fantasi vad det gäller posser.. men men ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad kan jag säga? Ett tips till dig som nybörjare är att inte bara ta tecknade figurer som anatomireferenser. Du borde kolla på foton av riktiga människor och försöka förstå hur allt hänger ihop på så vis.

En kväll kanske du kan sitta i sängen och kolla igenom en elloskatalog + försöka rita av modellerna? Själv har jag lärt mig genom att se på verkliga människor, och det har fungerat jättebra.

och om man inte kopierar andras seriefigurer, blir det ju lättare att hitta en egen unik stil också!

 

Jag gillar inte att klaga - verkligen! Snälla, snälla bli inte arg på mig, för det är verkligen inte meningen, men:

det verkar inte som om du har något vidare begrepp om anatomi över huvudtaget. (TA INTE ILLA UPP!)

 

Helt korrekt anatomi är ju inte det viktigaste. Det SKA inte vara helt korrekt. Men man ska i alla fall ha ett uns om verkligheten.

 

 

du bad om kritik, jag ger dig kritik - så konstruktiv som möjligt!

 

MVH

//: Evelina

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Evelina, tror det är lugnt, här på forumet har vi för vana (Okej, kanske bara är jag som försöker tvinga alla) att inte se kritik som någonting negativt utan direkt konstruktivt.

 

man ska aldrig känna sig nedslagen av kritik utan istället ta tips och jobba på det som man fick kritik om.

 

håller förövrigt med dig.

 

be om ursäkt kan man göra en gång, det tycker jag är en fin gest att göra.. men 4 är väll overkill ? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad kan jag säga? Ett tips till dig som nybörjare är att inte bara ta tecknade figurer som anatomireferenser. Du borde kolla på foton av riktiga människor och försöka förstå hur allt hänger ihop på så vis.

En kväll kanske du kan sitta i sängen och kolla igenom en elloskatalog + försöka rita av modellerna? Själv har jag lärt mig genom att se på verkliga människor, och det har fungerat jättebra.

och om man inte kopierar andras seriefigurer, blir det ju lättare att hitta en egen unik stil också!

 

Jag gillar inte att klaga - verkligen! Snälla, snälla bli inte arg på mig, för det är verkligen inte meningen, men:

det verkar inte som om du har något vidare begrepp om anatomi över huvudtaget. (TA INTE ILLA UPP!)

 

Helt korrekt anatomi är ju inte det viktigaste. Det SKA inte vara helt korrekt. Men man ska i alla fall ha ett uns om verkligheten.

 

 

du bad om kritik, jag ger dig kritik - så konstruktiv som möjligt!

 

MVH

//: Evelina

 

Jeez, sorry for being born :(

 

Haha, nejmen. Jag är fortfarande ny inom mangaritandet så jag har inte fått nått direkt grepp om anatomi och poser etc.

Men det kommer :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...