Hoppa till innehåll
Anime.se

Princess Tutu


Marcus
 Share

Rekommenderade inlägg

Är det någon mer än mig som är helt galen kär i denna anime?

 

Har börjat köpa dom Amerikanska DVDerna som börjat komma så än så långe har jag inte sett så många avsnitt. Men snacka om att dom avsnitten jag sett håller riktigt hög klass, animationerna är på topp, likaså karaktärerna, handlingen, musiken.... listan kan göras hur lång som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den överlägset mest totalbästa animé jag någonsin sett, med vissa undantag för überness på andra områden (Evangelion och liknande är bra på andra områden än bara att de är animé).

 

En av de i min åsikt bästa figurdesignerna Japan har. Underbar animation. Fantastisk musik. Och det är en saga. Älskade sagor! Och det är en saga om en saga! Och det är balett! Och det är klassisk musik! Och fabeldjur! Och knäpp regi!

 

Någonstans på vägen måste Jun'ichi Satou och Ikuko Itou ha läst av min hjärna för precis vad jag ville ha för animé. Sen gjorde de Prinsessan Tutu. Hundra procent mitt i prick. Det enda smolket i bägaren är att den hann bli lite väl formstöpt i andra halvan. Det hade nästan varit bättre om den slutat efter 13.

 

Tutu har ingen åldersgräns. Den visades på vanlig japansk TV (fast inte o Tokyo). Men det skulle inte förvåna mig om den visades mitt i natten, för det är typisk midnattsanimé.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, den är fan underbar: Underbar handling (sagor heart.gif), underbar humor (skämtet med kattläraren blev aldrig utnött - jag börjar banne mig skratta lite åt det just nu!), underbar musik (jag fick öppningslåten på hjärnan direkt). Om jag ska hitta ett fel med serien så är det kanske att det blir något upprepande - men den är väl inte riktigt gjord för att ses så fort som den "tvingade" mig till. (Jag vet förresten inte varför, men den får mig att tänka på Fruits Basket.)

 

En rolig sidogrej med att se den var att jag äntligen fick veta var zimeons avatarer kommer från. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske för att de är sjukt asbra bägge två? :)

 

Och ni vet att om ni inte gillar Prinsessan Tutu.... SÅ MÅSTE NI GIFTA ER MED MIG!

 

Haha! :D

 

Nu när jag jämförde rollistor såg jag att båda serierna hade några gemensamma arbetare... dock inga med anmärkningsvärda sysslor (förutom kanske Ritsuko Okazaki heart.gif).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den överlägset mest totalbästa animé jag någonsin sett, med vissa undantag för überness på andra områden (Evangelion och liknande är bra på andra områden än bara att de är animé).

 

En av de i min åsikt bästa figurdesignerna Japan har. Underbar animation. Fantastisk musik. Och det är en saga. Älskade sagor! Och det är en saga om en saga! Och det är balett! Och det är klassisk musik! Och fabeldjur! Och knäpp regi!

 

Någonstans på vägen måste Jun'ichi Satou och Ikuko Itou ha läst av min hjärna för precis vad jag ville ha för animé. Sen gjorde de Prinsessan Tutu. Hundra procent mitt i prick. Det enda smolket i bägaren är att den hann bli lite väl formstöpt i andra halvan. Det hade nästan varit bättre om den slutat efter 13.

 

Tutu har ingen åldersgräns. Den visades på vanlig japansk TV (fast inte o Tokyo). Men det skulle inte förvåna mig om den visades mitt i natten, för det är typisk midnattsanimé.

 

Kul att flera tycker om Tutu. Det känns helt underbart att hittat en sådan här fin anime som väcker känslor, inte varje dag man lyckas med det.

 

Tycker att Princess Tutu är en av dom bästa sagorna som jag sett i en anime. Den verkligen fångar upp en redan från start och under avsnittens gång så blir man inlindad i ett vackert täcke av ljuvlig klassisk musik, fantastiska animationer, spännande/rolig/dramatisk handling som berör, hjärtevärmande karaktärer, ljuvliga miljöer och så balett, som jag inte ens visste att jag tyckte om, men det var innan jag såg dom makalösa uppvisningarna i Princess Tutu.

 

Själv har jag inte kommit längre än till avsnitt 9 eftersom jag köper dom Amerikanska DVD-utgåvorna. Volym tre är på väg och när den anländer så får jag äntligen avnjuta 4 nya avsnitt. Det är både för och nackdelar med att vänta på en nya volym av serien på DVD. Eftersom den är så bra så vill man ju se mer men samtidigt är det bara skönt att se några avsnitt åt gången och sedan smälta dessa avsnitt, att se en hel serie i sträck är inget vidare enligt mig. Men den viktigaste faktorn är trots allt att jag inte skulle få för mig att ladda ner anime utan jag vill göra rätt för mig.

 

Så man kan säga att den som väntar på något gott väntar egentligen ALDRIG för länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...