Hoppa till innehåll
Anime.se

UppCon närmar sig


forehead
 Share

Rekommenderade inlägg

Om endast 17 dagar är det dags igen. UppCon:06 drar igång den 7:e April kl 12:00, och håller på ända till den 9:e. Den som inte har betalat eller bokat sin biljett ännu får skynda sig, då förköp av biljetter stängs redan den sista mars, och därefter är det bara att hoppas på att det finns biljetter kvar att köpa vid entrén.

 

UppCon är idag Sveriges utan tvekan största konvent inriktat på japansk populärkultur. Under tre dagar kommar över 1000 personer att samlas i Uppsala och roa sig med allt vad Japan har att erbjuda. I år kommer även det japanska bandet Hagakure på besök och spelar live för alla besökare. Inte att missa!

 

 

- UppCon.se

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man vet ju aldrig om det ens BLIR något nästa år...

 

Varför skulle de inte bli något nästa år?

Jag kommer inte häller på UppCon eftersom jag varken har tid eller pengar... Men jag måste nog ditt och spionera någon gång... (Har de som ursäkt och hoppas på WestCon ska betala biljetten) :rolleyes:

 

//Huvudansvarig för WestCon

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man vet ju aldrig om det ens BLIR något nästa år...

 

Varför skulle de inte bli något nästa år?

Det har inte alltid funnits viljan för ett nästa UppCon. Både UppCon 03, 04 och 05 har varit "det sista" UppCon. Det var kort och gott ganska jobbigt att fixa med. Efter det senaste var dock viljan mycket större, och 06 började planeras nästan direkt efter. Sen handlar det om ekonomi också. Det är alltid lite knapert varje år, och ifall Uppsalakai drar på sig skulder kan det vara slutet.

 

Så man vet aldrig, men förhoppningsvis så blir det ett till. (Sen ifall det blir nästa år eller redan i höst kan väl ingen säga. De tre senaste har ju legat med ett halvårs mellanrum)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men vad jag har hört så har besöksiffran ökat med åren. Blir bara fler och fler. Ser inte varför de inte skulle ha fler gånger..

 

Kanske just DÄRFÖR. Det blir jobbigare och jobbigare ju fler människor man ska ta emot och göra plats för.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men vinner man folk, så vinner man dem. Fler och fler ställer säkert upp för att hjälpa till, om det behövs.

 

Brukar vara så att många vill att det ska vara nåt kul, typ UppCon, men när det väl kommer till kritan, så är det inte så många som är intresserade av att hjälpa till... iaf enligt min erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Back :D

Mitt första Uppcon, helt otroligt kul :)

 

Hade dock en hel del otur på biograferna :blush:, fick inte se sista avsnittet av Saikano, och fick även erfara en del 10-20 minuters perioder av dödtid då de glömde att byta skiva mellan avsnitten :S

 

Hmm, är detta rätt tråd att skriva i förresten? Borde kanske göra en ny på det allmänna forumet?

Nåja, de flesta är nog inte hemma ännu :) Får återkomma lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...