Hoppa till innehåll
Anime.se

Har ni någonsin blivit så arga på en animé?


Andreaaas
 Share

Rekommenderade inlägg

Har ni någonsin blivit så arga på en anime så ni bankat pannbenet i skrivbordet lyder frågan.

 

Jag har blivit det.... Men det ska tilläggas att det är väldigt sällsynt, typ när jag ser på naruto och han är EXTREMT dum och förstör hela avsnitt. Då dunkar jag pannbenet i skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jodå, fast det var pga en feldubbning i Elfen Lied, var de hadde översatt "Kompis" till "Kusin"... det blir lite knas senare i serien.

 

Tror jag väkte alla mina grannar när jag vrålade då också.

 

(Diggar din sig)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jodå, fast det var pga en feldubbning i Elfen Lied, var de hadde översatt "Kompis" till "Kusin"... det blir lite knas senare i serien.

 

Tror jag väkte alla mina grannar när jag vrålade då också.

 

(Diggar din sig)

 

O_o;; oh, det förklarar en del saker, jag tyckte det var lite skumt om hon var hans kusin ^^'

 

Tror inte jag blivit så arg nångång på en anime...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jodå, fast det var pga en feldubbning i Elfen Lied, var de hadde översatt "Kompis" till "Kusin"... det blir lite knas senare i serien.

Pratar vi om Yuka nu?

Hon är hans kusin. Koutas far var bror till Yukas mor.

 

 

För att svara på tråden; Takayuki i Kiminozo fick mig något upprörd emellanåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Edit: Tar bort den här posten för mina åsikter om serien (Shuffle) har nu ändrats totalt. Skriver om ett annat irritations moment istället.

 

En serie som jag vart irriterad på var Gantz, vart ganska mycket frustrerad på slutet och den totala avsaknaden av svar på alla frågor man hade. Jag brukar inte bli irriterad på sånt men i Gantz fall så var den enda anledningen att jag såg klart på den att jag ville så gärna få svar.

 

Jag vet att det finns en manga där serien fortsätter, men tyvärr så läser jag inte manga så det hjälper mig inte så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ibland blivit jävligt irriterad på Ginga Densetsu Weeds animering... Dem som har sett episod 2 fattar vad jag menar. >_<# Visst kan animeringen vara lite småful i vissa animes ibland, men sådär fult.. Nej.

 

Inte för att jag sett GDW då men är du säker att du inte sett striden mellan Kiba och Naruto ur Naruto-serien då? Den slår tamefan allt jag sett på länge. :sleep:;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jodå, fast det var pga en feldubbning i Elfen Lied, var de hadde översatt "Kompis" till "Kusin"... det blir lite knas senare i serien.

Pratar vi om Yuka nu?

Hon är hans kusin. Koutas far var bror till Yukas mor.

 

Jo, det var vad jag fick från subben jag med, men jag kollade upp det på nätet (Animenfo.com tror jag) och då skulle de tydligen bara vara barndomskompisar. Men som alla vet så kan man inte lita på internet till 100%

 

Någon som vet "for sure"?

 

(Edit, fixade till quotsen...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är rätt 100 på att dom är kusiner, animenfo är ju inte världens mest pålitliga källa heller, har ibland kommit på dom med att ha fel

 

Då bör jag även i fortsättningen skrika :S *Ahhhhh*

 

Håller med om att det är mycket fel där faktist, men jag trodde på det för att kusiner värkada bara vara såå bissart

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som vet "for sure"?

Ja, jag är 100% säker, dels för att hon säger "itoko" i animen och det står いとこ i mangan (vilket alltså är kusin).

Barndomsvän brukar kallas för "osananajimi" (幼馴染み)

 

Och angående att du har två kusiner som kysser varandra, dels är Japan en annan kultur där arrangerade äktenskap mellan kusiner fortfarande förekommer (dessutom får kusiner gifta sig i Sverige för den delen) och dels är det en påhittad historia.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då bör jag även i fortsättningen skrika :S *Ahhhhh*

 

Håller med om att det är mycket fel där faktist, men jag trodde på det för att kusiner värkada bara vara såå bissart

Detta är inget direkt ovanligt förekommande, finns i en hel del serier (t.ex. Kanon) och tycker inte det är så farligt eftersom det är som DB skriver en påhittad historia. Om du tycker det är obehagligt så tycker jag du ska förövrigt hålla dig borta från serier så som Koi kaze och Boku wa imouto ni koi wo suru (namnet säger allt), du skulle nog få sömnsvårigheter om Elfen lied får dig att skrika.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Btw DB, byt tillbaks till din förra avatar. den var skönare :D

 

Nöjd?

Men Sumika är ledsen...

 

Canvas2 är på samma nivå då de också är kusiner.

menade mer på Kizizs "incestchockskala" ;)

 

Sen får du ju ha vilken avatar du vill :)

*tittar på min tråkiga avatar och funderar på att byta*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antar att spelet Canvas 2 är värre eftersom det är ett H-game, har aldrig spelat det för själva hentai delen är inget som intresserar mig.

Jag snackar om animen nu. Den är förvisso baserad på erogamet med samma namn, men första halvan av animen handlar i princip om "kusin blir kär i kusin", vilket kan få vissa att flippa ur. Dock är jag med på DB om att det är fiction, så det är inget man precis ska ta åt sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

>>flaskis

Först säger du byt, sen att jag får ha vilken jag vill.

 

>>Orrin

Canvas2 gjordes om till en ny version med fler scenarion och släpptes till PS2 som är en all ages version. Om det inte vore för att det suger att läsa

japanska på min TV så skulle jag köpa det. Sen så var sexscenerna i PC versionen av Canvas2 inte speciellt märkvärdiga. Visst, kanske lite överdrivna, men de smälte ändå in i det hela rätt bra och utgör bara ett minimum av spelet.

 

Lustigt att du nämde Gantz. Serien hade varit hur bra som helst om det inte vore för det påhittade sista uppdraget som inte förekom i mangan. Men detta är ytterligare ett exempel på dåligt slut av en anime vars manga fortfarande inte är avslutad. Även om jag tyckte att de löste det rätt bra i fallet Elfenlied.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DB: Jag tyckte Gantz var helt ok innan sista uppdraget som jag håller med dig om var ganska dåligt. Dock så blir jag lite småirriterad på all nakenhet i den.

 

Det var dock ny information för mig att Elfen lied var baserad på en manga som inte var färdig, tyckte håller med om att dom lyckades ganska bra med den. Dock så har även den lite för mycket fanservice för mig.

 

Ja jag kanske är ganska underlig som klarar av incest men stör mig på för mycket nakenhet :)

 

Flaskis: Kanske inte var särskillt tydlig men jag menade att spelet Canvas 2 var värre än animen Canvas 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...