Hoppa till innehåll
Anime.se

Naruto Movie 2


trIIger
 Share

Rekommenderade inlägg

har inte sett filmen än... men han e inte död, eller ska inte vara död, om inte den andra filmen är helt och hållet snevriden... och mer än så skriver jag inte för att undvika spoilers.

 

har du sett första filmen? den e också sämre än serien... f.ö. bör inte fillers sluta snart? har väl varit de ca 30 fillers de skulle ha in snart?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

movie I behöver du inte sett alla avsnitt, Movie II har jag som skrivit inte sett än, Naruto 19 1/2 kan du se... var ett tag sen så kommer inte ihåg de andra jumpfestas... men de jag har nämnt nu innehåller inga spoilers iaf, inte vad jag minns iaf ( :P ).

 

men det skadar ju aldrig och se iaf 20 första avsnitten innan man tittar, så att man lär känna personerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej Sasuke är inte död vi ser han bara inte för att det var varit så mycket fillers så man kan lipa, vi väntar bara på 3-års hoppet så kommer vi få se mer av han.

 

Såg nyss den nya Naruto filmen med och jag tyckte då den var GRYMT bra, fy fan vad Gaara är hård =D

 

Mer Gaara åt folket ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Exakt Norrlännis! :]

 

 

Men vad fan har ni emot Naruto, riktigt bra serie imo! Är visserligen jobbigt att inte kunna se klart den för jag hatar att se ett avsnitt per vecka men jag tycker fortfarande om den. Och att den skulle bli dålig efter avsnitt 30 är löjligt, dom bästa avsnitten är väl typ runt 70-90 har jag för mig.

 

Naruto var iallafall den serie som fick mig att gilla anime och jag gillar den skarpt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, du skrev ju "Men vad fan har ni emot Naruto...".

Och svaret på det är ju att det är egna åsikter. Precis som det är din åsikt att Naruto är något riktigt bra så är det min åsikt att det inte är något att slösa tid på.

 

Du svarade alltså själv på din (antagligen retoriska) fråga med den andra delen av meningen "riktigt bra serie imo!"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg denna filmen nu i veckan.

 

Måste vara något av det sämsta inom anime jag har sätt i mitt liv.

 

Storyn var förutsigbar, jag har blivit så otroligt trött på samma historia om och om igen "Naruto you made me see and understand". Historien var riktigt tråkig specielt i mitten paritet där jag fick jag bara ville spola framåt.

 

I den värld naruto för var våldtas helt. Här ser vi sjutvapen, monster & riddar röstningar. Det kändes absolut inte som Naruto.

 

Animationerna Var absolut inte i filmklass. Den första filmer var betydligt snyggar grafiskt sätt. Kvalitén var knappt över vad nya serier idag erbjuder. Klart man borde vänta sig mer av en film. Bakgrunderna däremot var riktigt snygga.

 

MusikenVar precis av vad man förväntar sig av Naruto.

 

Sammanfattning Naruto är idag inte alls var det har varit. Naruto idag är bara ett stort varumärke. Filmen var helt klart riktat till den yngre publiken, inget blod eller synlig död.

 

Filmen är rent skräp och jag skulle inte rekomendera den till någon.

-----------------------

 

Angående fillerserna:

 

186 har bekräftats vara en filler och det ser inte ut som att Part 2 kommer starta igång någon snar tid efter detta.

 

Eps 179 var starten på den nya sesongen. Tittar man på det nya intror ser man att hoppet i att Part 2 snart skall komma igång är mycket litet. Bara detta tyder på en till sesong av fillers.

 

Översatt från japanska Wikipedia:

Presently, the animation has expanded for a while, the anime could have overtaken the original work and because of the considerable popularity it was not possible to halt the animation, and its in still no hurry to reach Part 2.

 

Från eng wikipedia:

It is also rumored that Studio Pierrot has yet to acquire the License for animating Part 2. A note found on the official site seems to support this idea:

 

今後の展開: 新規ライセンシーを募集中です.

 

Translation: Future development: New licensee in acquiring process.

 

This could mean that the entire filler season's purpose is not only to give time to advance the manga, but also to buy time until the studio secures a new animation license. However, since this page relates to "Animation and Charactor (sic) Merchandising," it is likely that this text merely refers to a future licensee who will produce Naruto merchandise of some kind, under license from Studio Pierrot.

 

 

Idag ligger Mangan 66 chapters framför Animen. I Anime-avsnitt räknat är detta inte mer än 1 sesong. För övrigt så går försäljningen av de nya Naruto ansvitten fortfarande mycket bra i Japan.

 

Allt tyder på att det kommer bli minnst 1 sesong till av fillers avsnitt (26 eps). Då består Naruto till 50% av fillers. [/i]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det finns onda människor... jaja, väck mig när fillersen slutar så hoppar ja på naruto igen. till dess adios Naruto-som-anime och hejsan Naruto-som-manga. bara det inte blir två säsonger bleach också... så e ja fullt nöjd.

 

 

*Manga är bra, inga fillers*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, du skrev ju "Men vad fan har ni emot Naruto...".

Och svaret på det är ju att det är egna åsikter. Precis som det är din åsikt att Naruto är något riktigt bra så är det min åsikt att det inte är något att slösa tid på.

 

Du svarade alltså själv på din (antagligen retoriska) fråga med den andra delen av meningen "riktigt bra serie imo!"

 

Nej, men jag frågade VAD dom hade emot Naruto, samtidigt som jag visade att min åsikt är att den är riktigt bra. Jag vet la att deras åsikt är att den är dålig eftersom dom skrev det innan i tråden, men jag vill veta anledning.

 

KK?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du vill ha åsikter om vad som folk inte gillar med Naruto (och liknande) så delar jag gärna med mig av mina. För det första så är dom serierna väldigt mycket för långa, det finns inte många serier som jag gillar som är över 26 avsnitt.

 

Mitt andra störelsemoment är att dom var 5min måste skrika tomodachi, detta får mig att vilja kasta ut tvn/datorn genom fönstret efter ett tag. Detta är nog den aldra vanligaste shounen klyshan, men jag kan säga att jag stör mig på dom flesta andra också.

 

Jag tycker även att serierna har en väldigt tråkig story, dom handlar nästan till 90% om en pojke som suger på att slåss i början och sen så får han träning och efter ett tag blir han totalt övermäktig och kan nästan nysa sina motståndare till döds. Detta varar i några avsnitt enda tills det kommer nya starkare motståndare som våran huvudperson får lite mer bekymmer med, men precis som förväntat så tränar han lite mer och snart så nyser han ihjäl dessa också och så fortsätter serien i en oändlig spiral.

 

Jag tycker även att dessa serier har för mycket action och fighterna är väldigt mycket för långa. Jag villa ha story och karaktärs interaktion (eller humor om det är en komedi), inte hormonstinna tonåringar som hoppar runt och gapar och skriker.

 

Tror jag fick ner det viktigaste om varför jag inte gillar shounen här, var ganska hård i mitt omdömme men ta det inte personligt alla får gilla vad dom vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...men jag vill veta anledning.

 

Varning.

Det här är väldigt OT, men eftersom jag har ett förband som måste ligga på ett tag och inte har något bättre för mig, så här har du mina:

 

 

Det visuella

Liksom många andra långkörarserier så är den inte särskilt märkvärdig. Den är tämligen statisk och detaljfattig. Nu vore det väl kanske något orättvist att jämföra Naruto med en halv eller hel sässongsserie från t ex Kyoto animation, I.G eller Bones, men faktum kvarstår att Pirot har släppt produktioner med betydligt bättre visuell kvalitet än Naruto. Antagligen bidrar här att en en större del av budgeterat belopp går till licenskostnader än andra serier, samtidigt som många shounenlångkörare lider av detta. Resultatet är ändå, oavsett orsak, sämre visuell kvalitet. Sen med tanke på målgruppen (pojkar under och i de nedre tonåren) så behöver inte Pierot tänka så mycket på det. Ungarna bryr sig inte speciellt så länge det är okej. De sitter inte på småtimmarna och diskuterar på BBSer det visuellai detalj för varje avsnitt. DVDerna kommer sälja ändå.

 

Musik

Musiken tycker jag är tråkig. Även här spelar längden på själva serien en stor roll. Det är klart att en serie på så många avsnitt kommer ha en sämre variation på musiken än t ex My-HiME eller Madlax (på vardera 26 avsnitt) där Yuki Kajiuras musik släpptes i två omgångar till vardera serie. Jag antar också att en stor del gått till att låta kända artister framföra musiken, eller något som är väldigt mycket dyrare, rentav låtit dessa även skriva och komponera denna. Resultatet är även här sämre variation. Varför slösa resurser på dyra band som gör introna när resten lider av det?

 

Samma sak igen. De i målgruppen (pojkar) känner igen "inneartisterna" och kommer tjata på deras föräldrar att köpa varje singel. De sitter inte på BBSer fram på småtimmarna och pratar om hur moe~ Chiwa Saito lät och vilka skillnaderna var i senaste Tsukuyomi introt. Personligen så är det helt fel strategi för mig. Ett intro kollar jag på en gång, sen hoppar jag över det. Men det som hörs under själva avsnittet är betydligt viktigare och att spara på det är korkat och gör att jag tycker sämre om det.

 

Karaktärsdesign

Detta är ju helt beroende av smak men jag är mycket mer för mer "vanliga" personer än overallklädd ninja under utbildning. För att fortsätta så är det tråkigt med ninjas. Jag föredrar mycket mer moe~, särskilt halvgalna lolis gör mig riktigt glad. Exempel? Higurashi no naku koroni, Fate/stay night (Illiya) och min senaste favorit - Yuka i 'Gore Screaming Game' (se avatar). Än en gång, betänk målgruppen.

 

Röstskådespelare

Vad gäller röstskådespelare så är det ingen större skillnad för produktionsbolaget att använda mer eller mindre kända röstskådespelare så i det här avseendet får serien godkänt. Även om det än en gång här inte är de som jag tyker är bäst. Junko Takeuchi (Naruto), Noriaki Sugiyama (Sasuke) eller Chie Nakamura (Sakura) tycker jag är tråkiga. Det beror väl delvist på rollerna men också på att de inte gör så mycket i den typen av serier jag föredrar.

 

De som jag gillar och är med i Naruto har bara mindre roller, t ex Yuko Goto har bara ett väldigt kort framträdande i avsnitt 56 som Futaba medans hon har en mycket större roll i Shuffle! (spel+anime) som Kaede, som Mikuru i Haruhi, som Nanami i Lamune (spel+anime) eller nu senast för mig som Yura i Lost Child. Jag föredrar helt enkelt den typen av röstskådespelare som är med i mer otakuinriktad anime och bishoujospel. Mamiko Noto (Yuka i Elfenlied), Shizuka Ito (Tamaki i toHeart2), Hyousei (Yohko i Lost child) och Chiwa Saito (Haduki/Luna i Tsukuyomi) är några fler exempel.

 

Handling som sådan och upplägg

Jag tycker shounenupplägg med för många avsnitt är segt, drygt och tråkigt. Ett avsnitt börjar med att flera minuter går åt att återberätta vad som hände i förra avsnittet. Och när det väl händer något, som slagsmål, så dras det ut i alltför många avsnitt. I mitten av avsnittet händer själva handlingen med många avbrott med många stillscener med panoreringar. De sista minuterna går åt för att berätta vad som ska hända i nästa avsnitt.

Själva handlingen är också lika tråkig som förutsägbar. Än en gång: Serien riktar sig primärt till pojkar upp till nedre tonåren. Dessa vill se slagsmål och coola ninjas, inte ett romantiskt drama på en lite högre nivå, eller en serie som är fullproppad med obskyra skämt och referense som bara folk närmare 20 och uppåt förstår och kan uppskatta.

 

Vi kan tänka oss en påhittat figur som vi kan kalla för 'Son-Ruto'. Son-Ruto är en övergiven föräldralös liten grabb men som är begåvad på att slåss. Han beger sig ut på en resa. Under resans gång börjar han slåss och vinner oftast. Men efter 13 eller 26 avsnitt får han riktigt med stryk och dör nästan. Men efter det levlar han upp och blir mycket starkare och besegrar sin tidigare nemesis. Vidare så träffar han flera personer under sin resa. En som kommer vara nästan lika stark som han själv men lite sur, en svagare tjej med svåra attitydproblem, någon till som óckså är bra på att slåss och till sist en vek tönt som ändå får hänga med. När väl gänget har samlats återgår serien till sin 13 eller 26 avsnitts cykel.

Ärligt, jag tycker detta är riktigt tråkigt och meningslöst. Det finns ingen genomgående handling med ett mål utan allt kretsar runt hur huvudpersonen blir starkare bara för att möta någon ny fiende som är ännu starkare.

 

Jag föredrar serier som romantiska draman, gärna med lite mystik (Kanon, Da Capo) med mycket dialog och interkation mellan de olika karaktärerna. Serier som är vansinnigt roliga (Pani Poni Dash!), udda serier som Haruhi, shoujo ai och serier som är mörka och gärna lite skruvade. De spel jag köper har också liknande teman. Slice of Life är också något som jag kan suga i mig. Tänk ToHeart eller Quiet Country Cafe.

 

Så, nöjd?

 

 

Avslutningsvist, bespara mig eventuella: "Naruto är ingen barnserie!. Jag är 1X år och, Z0MG!!1, den är så bra".

För all del, tyck om den, se på den och ha roligt. Desto roligare för den som gillar det. Men det ändrar inte det faktum att animen primärt riktar sig till pojkar upp till nedre tonåren och att mangan serialiseras i en tidning som har samma målgrupp. Precis som Kashimashi riktar sig till unga män men jag vet flertalet tjejer som sett och uppskattat den. Samma sak med Joshi Kousei - GIRL'S HIGH.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker ni är lite väl hårda men men :P

Jag orkar iallafall inte motivera mot så långa inlägg just nu och alla har rätt till sin personliga åsikt. :)

 

Men jag tycker iallafall Naruto är en trevlig serie att se ett avsnitt i veckan av, även om jag börjar bli jäkligt trött på dom här värdelösa fillersarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tjo, ny i konversionen!

 

jag ville bara säga att jag tycker naruto movie 2 var bra om man bortser från alla rustningar...

Har sett 178 avsnitt av naruto å började för ett par veckor sen, i början var jag tveksam till naruto men eftersom mangan skulle komma på svenska kände jag att jag var tvungen att se animen me.

 

i början tyckte jag att fillerna var lite kul omväxling men nu så vill jag bara döda dom. >Följer dock serien fortfarende :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Riktigt dålig. Jag orkade inte fortsätta kolla på den efter ca en timma. Jämför man denna med första, så är den första 10x bättre.

 

2/10

Sen när har naruto efter 30:e avsnittet varit bra? ;)

Pessimist där! Man kan väl iaf hoppas att filmerna är bra. Första filmen var rätt hyfsad. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...