Hoppa till innehåll
Anime.se

samurai anime tips


zegor
 Share

Rekommenderade inlägg

jag skulle vilja ha lite tips ....för ½ sedan kolladee jag på anime hela tiden när ajg var hemma..ingen tv eller film :) tycker om Fantasy,Samurai,Riddar anime som t.ex Escaflowne,Rouroni Kenshin,Lodoss War, Berserk mm...så jag undrar nu om ni kan ge mig lite tips på Samurai anime(serier,helst med många avsnitt) i stuk med Rouroni Kenshin m.m tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samurai Deeper Kyo ska tydligen också vara en höjdare, men jag har inte sett så många episoder av den.

 

Samurai Depper Kyo är väl helt okej, även om den inte är något speciellt. Lite larv med monster och grejer. Inte min grej.

 

Annars finns ju den överskattade klassikern Ninja Scroll.

 

Ta och kika på Gokudou-kun Manyuuki också. Fantasy med lite fighting och komik. Liknar Slayers till viss mån, fast med en manlig svärdfighter istället.

 

Sen finns ju Jubei-chan, även om serien inte är så mycket att hänga i granen enligt mig.

 

Finns väl en del liknande, men det finns inte så många renodlade samuraiserier..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ta och kika på Gokudou-kun Manyuuki också. Fantasy med lite fighting och komik. Liknar Slayers till viss mån, fast med en manlig svärdfighter istället.

 

Sen finns ju Jubei-chan, även om serien inte är så mycket att hänga i granen enligt mig.

 

Du rekommenderar Gokudokun men dissar Jubei-chan...? Jag trodde inte ens det var teoretiskt tänkbart. Inte för att jag skulle räkna Jubei-chan till en samuraj-animé, men ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är kanske möjligt att everski inte har sett Jubei-chan?_?

 

 

 

Oktey-sama skrev:

var kan man få tag på den? är den licenserad?

 

Det har som sagt sänds ett avsnitt i Japan (Om inte två nu?) och den är licenserad ja. Det är dock fansubbers som ger ut den...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du rekommenderar Gokudokun men dissar Jubei-chan...? Jag trodde inte ens det var teoretiskt tänkbart. Inte för att jag skulle räkna Jubei-chan till en samuraj-animé, men ändå...

 

Nej nej. Rekomenderar inte. Bara påpekade att den fanns.

 

Det är kanske möjligt att everski inte har sett Jubei-chan?_?

 

Jodå, jag har sett Jubei-chan.. och det var skräp.. :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...