Hoppa till innehåll
Anime.se

Heroes 5


Pixelgamer
 Share

Rekommenderade inlägg

Har lirat det i tre dagar nu ;)

Måste säga att den slår alla föregångare skarpt! Jag var inte särskilt förtjust i dom andra 4 men 5:an fastnade jag för direkt ^-^

 

Trodde faktiskt det inte skulle vara någon "heroes" känsla med allting i 3D men jag hade så otroligt fel.

 

Finns nog bara en sak jag stör mig på i detta spelet:

Allvernas Blade dancer har JÄTTE muskler men har en kvinnlig röst, ska det vara så? :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska installera det nu tänkte jag, min kusin sa att det var kul, ingen jäkla skit som 4:an, hoppas det är bra =)

Äh, fyran är grymt underskattat, punkt.

 

Prövade demot på femman, men det fungerade inte riktigt lika bra som jag hoppades på, så jag blev less för tillfället. (Kan vara för att spelet bara slocknade efter ett tag)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe våga vägra WoW:P Ne men det är säkert också kul...

 

Första intrycket av HoMM 5: Lite rörigt, men det kanske det alltid är med nya strategispel (vad man nu kallar detta). Lite småsaker jag störde mig på var exempelvis help-rutorna som dök upp efter 1sekund default, fick sitta o vänta i evigheter :P ändrade det iaf till 0 sekunder, men skulle gärna vilja ha typ 0.2 (går säkert o ändra i nån fil får man hoppas).

De små videosekvenserna emellan var ganska fula, ska se om ja kan få till lite finare grafik, annars var de mest bara störande och de hade kunnat strunta i dem. Hästen som muspekare är ju samma som förut, men själva hitytan borde ligga nånstans mitt under den, eller under hela, inte precis uppe i vänster hörnet.

Har alltså bara spelat en liten del av första uppdraget, ska bli kul att höra andras åsikter (:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

t.ex. help rutorna som dök upp efter 1sekund default, fick sitta o vänta i evigheter :P ändrade det iaf till 0 sekunder, men skulel gärna vilja ha typ 0.2 (går säkert o ändra i nån fil får man hoppas)

 

Jag tog väck tiden på help rutorna, det är bara att höger klicka när jag vill ha upp dom ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bara tanken på att man kan slåss med flera hjältar i samma trupp och inte ens kunna uppgradera ens gubbar? :S

Uppgradera dina trupper behöver du knappt eftersom hjältens förmågor han får vid varje nivå ofta påverkar dem. Hur kan man dessutom ogilla möjligheten att ha flera hjältar i en trupp då de blir superstarka när de kommit upp till nivå 30 eller så?

 

Inte skall man väl dissa det bara för att 3DO prövade lite nytt då de utvecklade det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kan man dessutom ogilla möjligheten att ha flera hjältar i en trupp då de blir superstarka när de kommit upp till nivå 30 eller så?

För att det är tråkigt? :P

 

Jo jag ska inte uttala mig så mycket om 5:an än, tycker 3D:n känns lite onödig. Störande att så fort man trycker ner höger musknap och (råkar) röra musen så vrids kameran. (men det kanske går att ändra?)

Plus själva staden, där är verkligen 3D:n onödig, allt blir bara krångligare och inte direkt snyggare. Nej vill hellre ha bättre översikt över hela staden. Jag har iofs bara sätt castle. (eller vad den heter)

 

3:an ligger nog fortarande högst på min lista, 2 har jag spelat en del, men 1:an har jag inte ens sett faktiskt. Får hoppas 5:an klämmer sig in ovanför 3.an där ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

haha, älska att städerna äntligen är i 3D, och man behöver inte direkt ha nån översikt, alla menyer går ju lätt att hitta nere i hörnet. Tycker det har den härliga "Heroes" känslan jag har växt upp med, kommer att lira det ett bra tag framöver^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo menyerna gillar jag verkligen, det gör verkligen så man egentligen inte behöver nån översikt, men jag tycker det kan vara lite kul att se alla byggnader och så. T.ex. när man bygger stället för peasants, så syns inte det i skärm när du går in till staden om du inte vrider kameran, irriterande :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kan man dessutom ogilla möjligheten att ha flera hjältar i en trupp då de blir superstarka när de kommit upp till nivå 30 eller så?

För att det är tråkigt? :P

Ha. Sen när blev det tråkigt att sparka ihjäl fem svarta drakar på en gång? (Nog för att det endast är barbarerna som sparkas, men ändå)

 

Att hjältarna får en större roll i striderna är ju dessutom bara mer kul än tråkigt.

 

(4:an gav jag aldrig en ärlig chans)...

Men då så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kan man dessutom ogilla möjligheten att ha flera hjältar i en trupp då de blir superstarka när de kommit upp till nivå 30 eller så?

För att det är tråkigt? :P

Ha. Sen när blev det tråkigt att sparka ihjäl fem svarta drakar på en gång? (Nog för att det endast är barbarerna som sparkas, men ändå)

 

Att hjältarna får en större roll i striderna är ju dessutom bara mer kul än tråkigt.

 

(4:an gav jag aldrig en ärlig chans)...

Men då så.

 

Då blir det ju för imba om man wtfpwnar allt bara pga sin mängd heroes -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då blir det ju för imba om man wtfpwnar allt bara pga sin mängd heroes -.-

Att bara ha en trupp med hjältar kan visserligen vara klokt till en början då man inte har så mycket trupper, (och i början är hjältarna inte så sabla starka) men annars är det typ bara korkat att endast ha hjältar. Jag menar, artefakterna och hjältarnas färdigheter påverkar i många fall övriga trupper och gör även dem starkare.

 

Sen förstår jag inte vad ni klagar på angående striderna. Stridssystemet är likadant med några få ändringar. Nu ser man snett ovanifrån istället för att se från sidan och nu kan man använda hjälten till annat än att bara kasta magier. Gör det ett spel till skräp?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var inte så jag menade, och för övrigt är Heroes 3 det enda spel jag spelat i serien.

 

Men jag menade att om man wtfpwnar massa svarta drakar så lätt pga sina många heroes så är det lite fjantich.

Fast det beror ju på hur man vill ha det, jag vill ha det som 3an, men du kanske tycker det är bra, smaken är som baken och jag säger inte att det är fel :)

 

Men alltså kan man slåss med hjältarna i 4an eller vaddå? För svarta drakar är ju i princip immuna mot all magi ändå så ens heroes borde inte kunna göra något mot dom om det är som i 3an.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag menade att om man wtfpwnar massa svarta drakar så lätt pga sina många heroes så är det lite fjantich.

Även om man har en hjälte eller två som kan döda ett par svarta drakar i en enda runda så blir det knappast en barnlek om man möter ett eller två tussin svarta drakar. Inte utan hjälp av andra trupper.

 

Men alltså kan man slåss med hjältarna i 4an eller vaddå? För svarta drakar är ju i princip immuna mot all magi ändå så ens heroes borde inte kunna göra något mot dom om det är som i 3an

Jo, i fyran kan man styra hjälten över slagfältet och attackera med honom/henne. (Givetvis kan de fortfarande kasta magier) Så de kan göra nytta mot svarta drakar även fast de är immuna mot magier.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...