Hoppa till innehÄll
Anime.se

Heroes 5

Pixelgamer

Rekommenderade inlÀgg

Har lirat det i tre dagar nu ;)

MÄste sÀga att den slÄr alla föregÄngare skarpt! Jag var inte sÀrskilt förtjust i dom andra 4 men 5:an fastnade jag för direkt ^-^

Trodde faktiskt det inte skulle vara nÄgon "heroes" kÀnsla med allting i 3D men jag hade sÄ otroligt fel.

Finns nog bara en sak jag stör mig pÄ i detta spelet:

Allvernas Blade dancer har JÄTTE muskler men har en kvinnlig röst, ska det vara sĂ„? :|

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Jag ska installera det nu tÀnkte jag, min kusin sa att det var kul, ingen jÀkla skit som 4:an, hoppas det Àr bra =)

Äh, fyran Ă€r grymt underskattat, punkt.

Prövade demot pÄ femman, men det fungerade inte riktigt lika bra som jag hoppades pÄ, sÄ jag blev less för tillfÀllet. (Kan vara för att spelet bara slocknade efter ett tag)

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Hehe vÄga vÀgra WoW:P Ne men det Àr sÀkert ocksÄ kul...

Första intrycket av HoMM 5: Lite rörigt, men det kanske det alltid Àr med nya strategispel (vad man nu kallar detta). Lite smÄsaker jag störde mig pÄ var exempelvis help-rutorna som dök upp efter 1sekund default, fick sitta o vÀnta i evigheter :P Àndrade det iaf till 0 sekunder, men skulle gÀrna vilja ha typ 0.2 (gÄr sÀkert o Àndra i nÄn fil fÄr man hoppas).

De smÄ videosekvenserna emellan var ganska fula, ska se om ja kan fÄ till lite finare grafik, annars var de mest bara störande och de hade kunnat strunta i dem. HÀsten som muspekare Àr ju samma som förut, men sjÀlva hitytan borde ligga nÄnstans mitt under den, eller under hela, inte precis uppe i vÀnster hörnet.

Har alltsÄ bara spelat en liten del av första uppdraget, ska bli kul att höra andras Äsikter (:

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

t.ex. help rutorna som dök upp efter 1sekund default, fick sitta o vÀnta i evigheter :P Àndrade det iaf till 0 sekunder, men skulel gÀrna vilja ha typ 0.2 (gÄr sÀkert o Àndra i nÄn fil fÄr man hoppas)

Jag tog vÀck tiden pÄ help rutorna, det Àr bara att höger klicka nÀr jag vill ha upp dom ^^

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

bara tanken pÄ att man kan slÄss med flera hjÀltar i samma trupp och inte ens kunna uppgradera ens gubbar? :S

Uppgradera dina trupper behöver du knappt eftersom hjÀltens förmÄgor han fÄr vid varje nivÄ ofta pÄverkar dem. Hur kan man dessutom ogilla möjligheten att ha flera hjÀltar i en trupp dÄ de blir superstarka nÀr de kommit upp till nivÄ 30 eller sÄ?

Inte skall man vÀl dissa det bara för att 3DO prövade lite nytt dÄ de utvecklade det.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Hur kan man dessutom ogilla möjligheten att ha flera hjÀltar i en trupp dÄ de blir superstarka nÀr de kommit upp till nivÄ 30 eller sÄ?

För att det Àr trÄkigt? :P

Jo jag ska inte uttala mig sÄ mycket om 5:an Àn, tycker 3D:n kÀnns lite onödig. Störande att sÄ fort man trycker ner höger musknap och (rÄkar) röra musen sÄ vrids kameran. (men det kanske gÄr att Àndra?)

Plus sjÀlva staden, dÀr Àr verkligen 3D:n onödig, allt blir bara krÄngligare och inte direkt snyggare. Nej vill hellre ha bÀttre översikt över hela staden. Jag har iofs bara sÀtt castle. (eller vad den heter)

3:an ligger nog fortarande högst pÄ min lista, 2 har jag spelat en del, men 1:an har jag inte ens sett faktiskt. FÄr hoppas 5:an klÀmmer sig in ovanför 3.an dÀr ^^

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

haha, Àlska att stÀderna Àntligen Àr i 3D, och man behöver inte direkt ha nÄn översikt, alla menyer gÄr ju lÀtt att hitta nere i hörnet. Tycker det har den hÀrliga "Heroes" kÀnslan jag har vÀxt upp med, kommer att lira det ett bra tag framöver^^

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Jo menyerna gillar jag verkligen, det gör verkligen sÄ man egentligen inte behöver nÄn översikt, men jag tycker det kan vara lite kul att se alla byggnader och sÄ. T.ex. nÀr man bygger stÀllet för peasants, sÄ syns inte det i skÀrm nÀr du gÄr in till staden om du inte vrider kameran, irriterande :P

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Hur kan man dessutom ogilla möjligheten att ha flera hjÀltar i en trupp dÄ de blir superstarka nÀr de kommit upp till nivÄ 30 eller sÄ?

Ha. Sen nÀr blev det trÄkigt att sparka ihjÀl fem svarta drakar pÄ en gÄng? (Nog för att det endast Àr barbarerna som sparkas, men ÀndÄ)

Att hjÀltarna fÄr en större roll i striderna Àr ju dessutom bara mer kul Àn trÄkigt.

(4:an gav jag aldrig en Àrlig chans)...

Men dÄ sÄ.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Ha. Sen nÀr blev det trÄkigt att sparka ihjÀl fem svarta drakar pÄ en gÄng? (Nog för att det endast Àr barbarerna som sparkas, men ÀndÄ)

Att hjÀltarna fÄr en större roll i striderna Àr ju dessutom bara mer kul Àn trÄkigt.

(4:an gav jag aldrig en Àrlig chans)...

Men dÄ sÄ.

DÄ blir det ju för imba om man wtfpwnar allt bara pga sin mÀngd heroes -.-

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

DÄ blir det ju för imba om man wtfpwnar allt bara pga sin mÀngd heroes -.-

Att bara ha en trupp med hjÀltar kan visserligen vara klokt till en början dÄ man inte har sÄ mycket trupper, (och i början Àr hjÀltarna inte sÄ sabla starka) men annars Àr det typ bara korkat att endast ha hjÀltar. Jag menar, artefakterna och hjÀltarnas fÀrdigheter pÄverkar i mÄnga fall övriga trupper och gör Àven dem starkare.

Sen förstÄr jag inte vad ni klagar pÄ angÄende striderna. Stridssystemet Àr likadant med nÄgra fÄ Àndringar. Nu ser man snett ovanifrÄn istÀllet för att se frÄn sidan och nu kan man anvÀnda hjÀlten till annat Àn att bara kasta magier. Gör det ett spel till skrÀp?

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Det var inte sÄ jag menade, och för övrigt Àr Heroes 3 det enda spel jag spelat i serien.

Men jag menade att om man wtfpwnar massa svarta drakar sÄ lÀtt pga sina mÄnga heroes sÄ Àr det lite fjantich.

Fast det beror ju pÄ hur man vill ha det, jag vill ha det som 3an, men du kanske tycker det Àr bra, smaken Àr som baken och jag sÀger inte att det Àr fel :)

Men alltsÄ kan man slÄss med hjÀltarna i 4an eller vaddÄ? För svarta drakar Àr ju i princip immuna mot all magi ÀndÄ sÄ ens heroes borde inte kunna göra nÄgot mot dom om det Àr som i 3an.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Men jag menade att om man wtfpwnar massa svarta drakar sÄ lÀtt pga sina mÄnga heroes sÄ Àr det lite fjantich.

Även om man har en hjĂ€lte eller tvĂ„ som kan döda ett par svarta drakar i en enda runda sĂ„ blir det knappast en barnlek om man möter ett eller tvĂ„ tussin svarta drakar. Inte utan hjĂ€lp av andra trupper.

Men alltsÄ kan man slÄss med hjÀltarna i 4an eller vaddÄ? För svarta drakar Àr ju i princip immuna mot all magi ÀndÄ sÄ ens heroes borde inte kunna göra nÄgot mot dom om det Àr som i 3an

Jo, i fyran kan man styra hjÀlten över slagfÀltet och attackera med honom/henne. (Givetvis kan de fortfarande kasta magier) SÄ de kan göra nytta mot svarta drakar Àven fast de Àr immuna mot magier.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter