Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad har hänt med HxH G I Final(OVA3)


Oktay-sama
 Share

Rekommenderade inlägg

Slutat sändas eller? eller har dom bara tagit en paus?

 

En OAV sänds inte. Den ges ut på video. En OAV-serie kommer normalt med ett avsnitt varannan månad, längre kanske en i månaden. Jag vet inte om just Hunter Hunter-OAV:n skulle bli längre än tre, men det är fullt möjligt att den inte blev det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, han som ritar är sjuk vad jag vet vilket inte gör det lättare skulle jag tro. Och det är många OVAs kvar om man ska tro alla officiella hemsidor osv. Det är iaf flertalet GI Final kvar. Och efter det ska det komma mera.

 

Som jag nämde tidigare så har jag hört att kreatören är sjuk och då kanske vi inte ens kommer få se klart på HxH... Fast jag önskar innerligt att allt bara kunde vara här nu. Alla OVAs alltså, för fan asså vad jag vill se dem :D

 

Grym serie iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

0key, men ge den några avsnitt. Man fastnar grymt =)

 

Jag vet många polare som lagt ner serien för tidigt. Den kommer igång rätt sent faktiskt. En 10 avsnitt får man iaf titta på innan man bestämmer sig för att det suger. Eller ja, 12-15 kanske. För efter det så går det inte att sluta kolla. Jag kollade på avsnitt 1-18 första dagen, och andra dagen kollade jag på resterande. (Förutom OVA1, och 2) Alltså 19-62. Det var skön press kan jag säga. Jag kunde inte sluta.. :D

 

Aja ge den en ny chans, för den är riktigt jävla bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett till fem som sagt. Och den SÖÖÖG som tusan fram tills dess. Fånga jätte fiskar, leka med björnar, armbrytning....

 

Nej det var inget för mig. Men om den är så mycket bättre kanske man skall testa se 20 avsnitt då. fast jag tycker det är FÖR mycket för att en serie skall vara bra om det tar den en fjärdedel av sin längd att bevisa det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ElgeN:

Hoppas killen blir frisk. Ser då hellre att serien kommer senare än att han dör av överansträngning eller vad det nu är han lider av.

 

Herid Fel: Precis som ElgeN säger så kommer HxH igång efter en del avsnitt, blev själv inte särksilt imponerad efter dom först avsnitten jag såg, "vad är det här för en skogsanime" tänkte jag för mig själv.. men när den väl kom igång så..

en av mina favoriter faktiskt..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tro det eller ej så sitter dragonball som grunden till mitt Anime gillande i mitt hjärta. Men även trots det så gillar jag inte serien längre. Den är.. patetisk. Men nostalgisk. Jag kan förstå de som gillar starzinger för att de växt upp med den...

 

Men inte de som senare börjar titta och älskar sådana serier som Starzinger och Dragonhalf...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att det ar karaktärsutvecklingen som fick mig att fastna för HxH, även fast den inte är så udda, så är den bra. Och karaktärerna över huvudtaget.

 

Jag kan inte säga så mkt om DB eftersom jag inte sett ngt av det, men vad man ser generelt sett så ska DB inte ens vara ngrlunda bra om man jämför med HxH =)

 

Jag skulle iaf ge den en chans, men du kanske upptäcker att det inte är ngt för dig endå. Värt att ge den en chans är det i vilket fall som helst :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var inte Hunter X Hunter tillräckligt lång med sina 65 avsnitt eller vad det nu var?? Måste den just nödvändigtvis komma ut med OVA?

 

Den baseras ju på en manga som inte är klar. Det verkar ganska vanligt numera, att man gör en TV-serie som inte fyller hela mangan och sen kommer med några OAV:er som fortsätter där TV-serien tog slut.

 

Personligen tyckte jag Hunter*Hunter var klart mer intressant än standarddussinslagsmålsanimén. Framförallt för att Klapica var så satans cool. Men så gillade jag Yu Yu Hakusho också. Duger klart som tidsfördriv om det ändå går på TV.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har iofs bara läst mangan; men mangan är klar med Greed Island delen, så de borde inte stoppat tillverkningen på OAVen p.g.a. brist på manga eller nått sånt.

Personligen tycker jag mangan är helt ok, duger som tidsfördriv, men knappast mer. Orkar inte bry mej om animen eftersom anime gjord på manga för det mesta blir sämmre än mangan, och då borde HxH animen vara knappt halvbra.

Tycker dock att HxH börjar likna mer och mer dragon ball, t.ex:"karaktärsutvecklingen" som finns går i princip ut på att huvudpersonerna blir starkare och starkare, inte alls specielt olikt från DB, och senaste "monstret" (någon sorts insektskung)) såg väldigt lik ut "Cell" från DB. Dock är serien inte alls lika enformig som DB (där fighterna i oftas går ut på slåss-slåss-slåss-powra-specialattack, kanske repetera nån gång).

 

F.ö. har jag för mej att skaparen av HxH är gift med skaparen av Sailor Moon, och att han(?) är sjuk då och då, till följd att HxH pausar då och då och att kvaliten inte alltid blir så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

F.ö. har jag för mej att skaparen av HxH är gift med skaparen av Sailor Moon, och att han(?) är sjuk då och då, till följd att HxH pausar då och då och att kvaliten inte alltid blir så bra.

 

Han är mycket riktigt gift med Sailo Moon-tecknaren, och utgivningen av Hunter Hunter haltar mycket riktigt. Dessutom är den ibland riktigt kanonuselt tecknad. Man kan tycka att det är slarvigt, men när man har Kaoru Tada i åtanke så känns det inte som om man skall klaga. (Kaoru Tada var en flickmangaveteran som tecknat sen 70-talet. Hennes sista serie kändes väldigt slarvigt tecknad, och man undrade varför hon blivit så vårdslös. Sen slutade serien; tecknaren hade avlidit. Hon led av en långsamt nedbrytande hjärnsjukdom. Stackaren hade tecknat serier in i det sista, när inte ens motoriken funkade som den skulle. Ibland vill man gärna tro att serietecknare sitter där på sina rika stolar, men det är inte alltid så.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Herid Fel: HxH är långt ifrån både Dragonball och Pokémon. Det är snarare en tidigare variant på Naruto, fast mycket bättre. Visst är den lite seg i början men den blir otroligt bra senare.

 

Vad gäller OVAsen så finns de för att TV-serien aldrig hade något slut. OVA1 tar vid där TV slutade, OVA2 tar vid där OVA1 slutade och OVA3 tar vid där OVA2 slutade. Allt hänger samman. Sitter mest och längtar efter ett TV2.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...