Hoppa till innehåll
Anime.se

Medlemar sökes!


Sora
 Share

Rekommenderade inlägg

Tja.. Jag tänker nog inte joina för jag är medlemm på så många forum redan XD Men jag kan ge dig lite tips. Det första jag kan tipsa dig om är att skaffa ett bättre skin (den du har nu är så.. utsträkt) och också skaffa ny "grafik" till forumet. Med grafik menar jag te.x. de där bilderna som visar "nya inlägg" och "inga nya inlägg", om du fattar vad jag menar. ^^'

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ber om ursäkt i fall jag är så dum att jag dra upp tråden igen, men det är så att vi behöver en mod och en admin och för att anmäla sig så skriver man en motevering om varför just man ska bli mod( här: http://z7.invisionfree.com/9_manager/in ... owtopic=83).

 

Ledsen i fall jag störde och för att jag är så jävla jobbig... :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ber om ursäkt i fall jag är så dum att jag dra upp tråden igen, men det är så att vi behöver en mod och en admin och för att anmäla sig så skriver man en motevering om varför just man ska bli mod( här: http://z7.invisionfree.com/9_manager/in ... owtopic=83).

 

Ledsen i fall jag störde och för att jag är så jävla jobbig... :(

 

Vanligtvis brukar den som startar forumet vara admin, men det kanske inte alltid är så? O:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ber om ursäkt i fall jag är så dum att jag dra upp tråden igen, men det är så att vi behöver en mod och en admin och för att anmäla sig så skriver man en motevering om varför just man ska bli mod( här: http://z7.invisionfree.com/9_manager/in ... owtopic=83).

 

Ledsen i fall jag störde och för att jag är så jävla jobbig... :(

 

Vanligtvis brukar den som startar forumet vara admin, men det kanske inte alltid är så? O:

 

Men i det här systemet som vi har så finns det en huvud Admin (han som skapa sidan) och under Admins. ^^ Dom typ samarbetar eller nåt. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det inte det moderatorerna är till för? (förutom att hålla koll i forumet efter diverse troll och andra busar)

 

Du har någ rätt, men än fråga bara: Varför ska en såkallad "forum -mod" ha samma jobb som en Admin och lite till (att skydda forumet från spam osv)? En Admin jobb är väl bara att utveckla forumet? eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det inte det moderatorerna är till för? (förutom att hålla koll i forumet efter diverse troll och andra busar)

 

Du har någ rätt, men än fråga bara: Varför ska en såkallad "forum -mod" ha samma jobb som en Admin och lite till (att skydda forumet från spam osv)? En Admin jobb är väl bara att utveckla forumet? eller?

Admin har som du nämnde hand om de mer tekniska detaljerna, webhotellet, installation/utveckling, vilka forums kategorier som ska finnas osv. och moderatorer får uppgiften att hålla det rent och se till att stämningen bibehålls. Anledningen till updelningen beror i många fall på att admins inte alltid har tid att moderera, utan istället kanske har fler delar på sidan som måste utvecklas. Men just i början när medlemsantalet inte är så högt, så är det ju inte mycket mening att börja anställa moderatorer ännu. Det är iaf min syn på det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Administratör = chef

Moderator = städare

 

Så jag är en städare? :rolleyes:

 

Eller hygieningenjör med finare ord ;)

 

En mänsklig tandborste, kan man också däga. ^^

 

I alla fall jag ska sluta iretera er och söka på google efter ett ställe jag kan sätta ut reklam för sida. Det är någ här vi skills åt ni har varit rätt så snälla mot mig trots att jag är rätt så korkad.. ^^ Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...