Hoppa till innehåll
Anime.se

Honey & Clover II


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

HoneyandCloverII-01-11.jpgHoneyandCloverII-01-Large24.jpg

Draget rakt av från ANN:

 

"The sequel and final installment to the highly popular series once again delves into the life stories and love lives of Takemoto Yuuta, Mayama Takumi and Morita Shinobu. The story continues where the first season left off, after Takemoto's self-discovery journey around Japan. Of course, the love triangles and tribulations they face will continue, and eventually decide the paths to their future."

 

Som sagt så är då detta uppföljaren till en riktigt bra serie från förra året som jag tror många här har sett.

 

Serien har lyckats bli ihågkommen för sina personliga figurer och den roliga humorn som de använder sig utav, sedan får man inte glömma de allvarligare delarna i serien som då mest inriktar sig på kärleksdraman.

Själv så har jag sett fram emot uppföljaren ända sedan jag fick veta i DBs Anime 2006 tråd att den skulle komma.

Och nu är då äntligen första avsnittet ute.

 

Serien verkar vara samarbets-subbad utav Solar och IDE.

Solar har tidigare, och håller på med, att subba Ouran highschool host club medans IDE ligger bakom en subbning utav Initial D stage 4.

Förhoppningsvis tar de väl hand om subbandet utav serien precis som Solar har gjort med OHHC.

Jag skriver mer så fort som jag har sett första avsnittet och jag hoppas att även ni tar och tittar på det då Honey & Clover inte är något som man vill missa!

 

Varning! Denna tråd kommer innehålla spoilers så jag råder att du inte läser längre än första sidan om du inte sett den!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sådär nu har jag sett första avsnittet.

Det var helt enkelt en re-cap på vad som hänt i säsong ett, vilket jag tyckte var väldigt bra då det var ett tag sedan man såg den förra.

Men jag råder dock att trots att man får veta i runda drag vad som hänt så är det bättre att man ser första säsongen innan man börjar se tvåan.

Ser fram emot nästa vecka då man får se nytt material från serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag funderar på att göra denna serien en av mina "Hämta-nu-men-kolla-sen-när-serien-är-klar"-serie ^^

 

Om jag inte missuppfattar, börja inte se förens du har alla? Jag själv ogillar se serier innan de är klara, innan jag har tillgång till alla. På så sätt slipper jag vänta osv. peace

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 10 months later...

Sträck tittat samtliga avsnitt av båda sösongerna

 

 

Allt jag har att säga är: T___T

 

 

Underbar serie medd underbara karaktärs poträtt, och Morita är det enda som får den lätt rörda nörden att gå emo efter se serien. Hans påhitt är underbara

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...
Noterade att det fanns två specialavsnitt av Honey & Clover som jag antar hamnar mellan första och andra säsongen. Dessa har jag helt missat. Vad har jag gått miste om? Kanske inte gör så mycket om jag ser de nu i efterhand?

 

Du har gått miste om Ro-Maiya-senpai! Mannen bland män.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...