Hoppa till innehåll
Anime.se

Nån ny bra anime på sistone?


Pale Shade
 Share

Rekommenderade inlägg

Samurai Champloo är ny och bra..

GANTZ , se mitt inlägg angående GANTZ, väldigt facinerande serie.

Tenjou Tenge, gillar du slaggsmål på högstadie skolor, se denna...

Full Metal Alchemist, tror inte du kan ha missat denna, men om du har, se den...

Naruto, du kan omöjligt missat den, nog för att den kanske heller räknas som ny...

Shira no Toki, tror den hette så, rätt så underhållande, men inte den bästa serien att titta på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som vet hur lång den planeras bli? Den påminner lite, notera lite som minimalt, som Samurai Champloo..

 

Enligt http://[...].ath.cx/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=1239 så blir den på 11 Eps, personligen så förstår jag inte hur de skall trycka ihop resten av storyn på så lite avsnitt. Man får hoppas att det är fel uppgifter.

 

En ny serie till som man inte får glömma är "Kenran Butoh Sai", ny mech serie fast under vatten. Inte så kasst som det låter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samurai Champloo är inget för dom som hatar hiphop musik eller Matriculateds karaktärsdesign.

Men det finns inte så många samurajserier, så det överser jag faktiskt.

Ett bra break tills 7 Samurai kommer :)

 

GANTZ väntar jag med att se tills DVD'erna kommer, den var tydligen extremt censurerad, och jag tänker inte se en serie som den inte var tilltänkt.

 

Tenjou Tenge är asgrym, ganska bra våld och designen påminner om den i JOJO's Bizarre Adventure. Men dom har utfyllnadsepisoder redan, och det är inte ett bra tecken om den kommer bli lång (och det har jag hört att den ska bli, för mangan är riktigt lång), så lite DBZ-varning där.

 

Shura no Toki (eller Syuratoki som den också kallas) har riktigt tråkig karaktärsdesign, alla figurerna ser likadana ut, och dom har inget som är definerande, skulle någon av dom byta kläder utan att man fick se det så skulle man inte känna igen karaktären. Däremot är koreografin riktigt riktigt bra, dom måste ha intervjuat riktigt bra kampsportare för att ha fått till det. Soundtracket är ganska nice också, speciellt introt, får en på rätt humör, och det är viktigt. Synd att vissa avsnitt knappt har någe fighting alls, men det höjer bara stämningen tills då det kommer en najs fajt.

 

Sen ser jag Kono_Minikukumo_Utsukushii_Sekai. Det är en skum serie, ungefär som att blanda Generator Gawl med Onegai Teacher, varannat avsnitt är ren ungdomskomedi, och varannat är förvandlingsaction med gigantiska monster.

 

Och så testar jag Mahou Shoujo Tai Arusu. Korta avsnitt, bara 10minuter långa, och inget intro eller outro. Men riktigt snyggt (Studio C eller vad den heter, dom gjorde ett avsnitt i Memories Off bland annat). Och kamera arbetet är väldigt originellt, ibland filmar dom karaktärernas magar medans dom pratar. Huvudkaraktären heter Alice, och ramlar in i en värld fylld med magi. Så lite Alice i Underlandet-varning kanske, men otäckt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har just suttit och spekulerat med en person i ett ar minuter. Och vi tror att GANTZ kan få enn uppföljare. Om så är fallet så kommer den förmodligen bli längre än bara 11 avsnitt...

 

Själv hoppas jag på flera sessånger tror att den kan bli bra.. Och om den är censurerad så laddar jag väl ner DVD-skivorna när de komemr på DCholst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har just suttit och spekulerat med en person i ett ar minuter. Och vi tror att GANTZ kan få enn uppföljare. Om så är fallet så kommer den förmodligen bli längre än bara 11 avsnitt...

 

Själv hoppas jag på flera sessånger tror att den kan bli bra.. Och om den är censurerad så laddar jag väl ner DVD-skivorna när de komemr på DCholst.

Verkar vara flera säsonger, eller flera "stages" för om du tittar på sista bilden som visas på någon episod så står det ju Gants, stage 1

Man får ju hoppas på att det är så

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...