Hoppa till innehåll
Anime.se

Cobra Space Adventure - Nu ska jag testa er!! :)


nysa81
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjenare

 

Är ny på detta eminenta forum, verkar ju vara mycket kunnigt folk här så nu ska jag testa er.

Jag äger och har sett alla de delarna av Cobra som har kommit in i Sverige, alltså som är dubbade med svenska röster, men jag har letat som en galning efter resterande avsnitt, jag har

hört talas om att de skall finnas att köpa i Japan, men då med både Japansk text och tal, och det är ju inte så kul att se på.

Nån som vet hur många fler avsnitt det har gjorts ?

Finns dessa att köpa någonstans i världen, kanske det finns med engelsk sub, eller liknande ?

Cobra är ju bara så cool, måste fan få se färdigt hela serien!

 

Tack!

Mvh

Fredde

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, alla avsnitt/delar har inte släppts i Sverige, för längesedan kom det 4 VHS filmer, på varje film var det 4 delar, dvs totalt 16 delar. Det är dessa delar som är dubbade med svenska röster.

Jag vet att det skall finnas ungefär lika många avsnitt till, som man av någon anledning inte dubbade ellervisade i Sverige, tyvärr.

Som alla vet, som har sett hela Cobra, så slutar ju allt mitt upp i en match, där de spelar någon konstig livsfarlig form av rubgyvariant, sen slutar allt bara, men i slutet på filem så får man se en liten kort trailer där de visar kommande avsnitt.

Det måste finnas att få tag på någonstans, nån sida där man kan beställa, antingen VHS eller DVD, det sprollar.

 

Mvh

Fredde

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

10-19-00---- Space Adventure Cobra On DVD

 

Takeshi Terasawa's Space Adventure Cobra anime TV series is headed to DVD in Japan next week as part of a special edition Space Adventure Cobra DVD-BOX. The 8 piece box set carries a 38,400 Yen MSRP with a release date of October 25th. 31 episodes are included as well as an interview with creator Takeshi Terasawa. Extras include a 32 page booklet, a 2001 Cobra calender, and Jewel Cases / Box in which the set is housed.

 

Den finns att köpa i Japan, men dock bara med japansk prat. verkar det som, i allafall vad jag kan hitta.

 

Verkar som att den inte finns med Engelskt prat eller text än.

Enligt Animenfo så är den inte lesincerad. Så den går troligen inte att köpa på DVD. Gamla VHS band vet jag inte om det finns på.

http://www.animenfo.com/animetitle,773, ... nture.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att få tag på fler än de 16 dubbade avsnitten i Sverige är nog mer eller mindre kört. Däremot är det inte helt osannolikt att Ozonmedia kör som de gjorde med Silver Fang, nämligen att de ger ut någon DVD-lådda textad på svenska. Men så vitt jag vet ligger det inte på något annat än idéstadiet.

 

Det finns som sagt en box i Japan. Men min gissning är att den inte är textad ens på japanska. Glöm engelsk textning. Och den kostar drygt tretusen spänn. Inte för att det har stoppat alla, men ändå.

 

Takeshi Terasawa's Space Adventure Cobra anime TV series is headed to DVD in Japan next week

 

Vilken miss. Han heter Buichi Terasawa om han inte bytt namn på sistone.

 

Vore kul att träffa Tomas Bolme...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Heh, lätt att man sett Cobra. Dock så har jag inte set sista avsnitten. Men. de finns faktiskt som fansub. Bad en komis söka på en hubb och han hittade det. Dock så tänker jag inte säga vilken hubb mm pga att Anji mm blir så förbannat sura på mig hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag såg att priset på den boxen var ganska mycket, vi får väl hoppas på att den släpps i Sverige någon gång, jag hört att de fick ta tillbaka boxen från den franska marknaden pga rättigheter m.m.

 

Som i Cobra och Silver Fang, så svär alla som gör de svenska rösterna rätt mycket, aldrig att det skulle funka i dag om Byggare Bob skulle skrika "Jääääävlar"

Men som Ben i Silver Fang, "Håll käften kärring", "Jag ska bara slå en drill" och "Jag ska döda dig" i var tredje mening ;)

 

Fan vilka kungliga serier!

 

Mvh

Fredde

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Jag har sett och äger hela Cobra serien, dock på Lasredisc...

Hela Laserdisc-versionen är otextad och min japanska ärinte världens bästa, men jag hade en polare som är skitbra på japanska så han fick sitta och översätta allt i realtid.

 

Om ni vill veta vilka det är som gjort fansub på avsnitten fram tills 19 (eller om det var 21) är är det "ILA" deras hemsida är:

 

http://www.ila-fansubs.com/

 

annars så har DVD:erna släppts i Franskrike och Spanien, och Japan då självklart. Men hela serien är fatiskt på 32 avsnitt.

Dock är det sista (eller första om man så vill) ett pilotavsnitt som gick på Brittisk tv för ett gäng år sedan, Som i övrigt är tokdåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt något nyhetsbrev ska Madman, det australienska DVD-företaget, sagt något om att de eventuellt skulle ta sig an ett släpp av Space Adventure Cobra. Detta nämndes dock i september 2004 och jag har iallafall inte hört något mer av det.

 

Vore kul att träffa Tomas Bolme...

Om du vill träffa honom får du väl skicka ett Email eller ringa honom och fråga...

Om du inte råkar ha hans email eller tele skicka ett pm till mig.

Du verkar vara väl insatt! Har du bra kontakt med Bolme?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt något nyhetsbrev ska Madman, det australienska DVD-företaget, sagt något om att de eventuellt skulle ta sig an ett släpp av Space Adventure Cobra. Detta nämndes dock i september 2004 och jag har iallafall inte hört något mer av det.

 

Vore kul att träffa Tomas Bolme...

Om du vill träffa honom får du väl skicka ett Email eller ringa honom och fråga...

Om du inte råkar ha hans email eller tele skicka ett pm till mig.

Du verkar vara väl insatt! Har du bra kontakt med Bolme?

Warfist här på forumet har mycket bättre kontakt med Bolme (jag hoppas bolme kommer till "animehelgen2006") än vad jag har, det ända jag gjort är att skicka ett mail och fråga om jag kan få hans autograf :)

 

Om du vill maila eller prata med honom kan jag PM:a adressen, nr

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där "animehelgen", vad kan det vara för något?

Ett Konvent som startade juni 2004 och håller till i Rimbo, Det inriktade sig mott Starzinger, Silver fang och fans av 80-tals tecknat/anime, 2004 så visades vad jag kommer ihåg..

Silver Fang (både o/klippta), Starzinger (Svenska och några japanska avsnitt med svensksub),

Rurouni Kenshin, Spirited Away, ThunderCats, Defenders of the Earth och Gobots.

 

Då kom 27personer

Det finns även en sida där du kan läsa om och se några bilder ifrån Animehelgen 2004.

http://warfist.com/Animehelgen/animehelg.html

 

Självklart var det en succé och Animehelgen kom tillbaka år 2005 :)

Då var det tänkt att Tomas Bolme skulle dyka upp där eftersom Emil ”Warfist” Wikman hade pratat med honom men tyvärr så kom en teaterföreställning som Bolme var med i ivägen så tyvärr så kunde han inte dyka upp under animehelgen 2005 men vi får hoppas att han dyka upp 2006 :)

Tyvärr var jag inte med 2005 eftersom jobbet kom ivägen ;(

Men vad jag hört så visades bland annat Cobra och ca: 50 personer var där...

 

Till animehelgen 2005 så kommer en DVD, Wolfie hade med en videokamera så det finns ca: 90min videomaterial från 2005.

DVD:n håller på att färdigställas av Wolfie och mig.

Här finns några korta klipp från animehelgen2005 >videoklipp<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Franska utgåvan.

Space Adventure Cobra - Edition Gold / 6 DVD Box. Distributör: Manga Distribution

Pris 60 (Cirka 600 kr) PriceMinister.com

 

7980.jpg7980_menu1.jpg7980_menu2.jpg

 

Om jag inte har översatt fel.

Ljud: Franska (Dolby Digital 5.1 och Mono 1.0) Japanska: (Dolby Stereo 2.0)

Text: Franska

 

DVDpasCher.net[/url]":12ruc1ca]Dolby Digital 5.1 et Mono (1.0) Français - Dolby Stéréo 2.0 Japonais Sous-Titres : Français

 

Det finns även en 5 disc utgåva som bara har franskt ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där låter som en helg av Goa Grejjer! Är det bestämt datum för nästa gång?

Inget datum är spikat än men jag skulle gissa att det blir i juni som de 2 föra.

Jag skulle tro att i feb-mars så kommer warfist och zizqo_SF kanske ha bestämt sig för ett datum och de kommer då att börja ta in intresse anmälningar så det vet hur många som kanske kommer att dyka upp så de kan planera sovrum/Lunchrum/filmsalen etc, jag kan PM:a dig då

 

Konventet är gratis, men mat och resor får du stå för själv :)

+ att alla måste vara med i minst en brännbolls match ;)

 

Franska utgåvan.

Space Adventure Cobra - Edition Gold / 6 DVD Box. Distributör: Manga Distribution

Pris 60 € (Cirka 600 kr) PriceMinister.com

 

7980.jpg7980_menu1.jpg7980_menu2.jpg

 

Om jag inte har översatt fel.

Ljud: Franska (Dolby Digital 5.1 och Mono 1.0) Japanska: (Dolby Stereo 2.0)

Text: Franska

 

DVDpasCher.net[/url]":30kbhlmt]Dolby Digital 5.1 et Mono (1.0) Français - Dolby Stéréo 2.0 Japonais Sous-Titres : Français

 

Det finns även en 5 disc utgåva som bara har franskt ljud.

De där menyerna känns inte så Cobra aktiga…

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...