Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad i...? Häxans budfirma (boken!) på svenska


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

Från Ordbilder förlag kommer Kikis expressbud av Eiko Kadono, originalboken bakom filmen Häxans budfirma (Kiki's Delivery Service för er som envisas med engelska titlar ;) ), enligt uppgift utgiven någon gång nu i höst. Nyheten är kanske gammal, men jag hade inte hört ett pip (kanske är döv). Hur som helst hittade jag den på bokmässan och blev helt paff. Översatt av Kami Anani, gammal manganörd. Omslaget och illustrationerna är nytillverkade i Sverige och även om jag tycker omslaget ser lite väl "oljigt" ut, så tycker jag illustrationerna inuti boken var helt OK.

 

Har inte läst den än, men kan återkomma med kommentarer. Vore trevligt om Sveriges manganördar gick man ur huset för att köpa den, med tanke på att den blir som en pionjär för utgivning av japanska ungdomsböcker, åtminstone de som har en tydlig manga-koppling (även om den här inte anspelar så mycket på det).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inget om boken men det låter väl bra att denna kommit till Sverige, måste bara säga att omslaget är bland det hemskaste jag sett någonsin.

 

Det ser ut som nån annan jvla gothbrud på crack juh. Nu kan jag inte uttala mig om det japanska omslaget eftersom jag inte sett detta men är ytterst tveksam till att det skulle vara fulare.

 

Usch säger jag bara.

 

Nu har jag lyckats hitta de amerikanska och japanska omslagen, inget av dem var nått vidare men det svenska är fortfarande fulast.

 

Svenskt omslag: http://www.temp.sfbok.se/kat/img/58994.jpg

Amerikanskt omslag:

http://www.nausicaa.net/miyazaki/books/ ... novel1.jpg

Japanskt omslag: ttp://www.nausicaa.net/miyazaki/books/kiki/gensaku.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...