Hoppa till innehåll
Anime.se

Onegai Teacher


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Onegai Teacher före Onegai Twins, den är bara fjantig och störande.

 

Ogillar faktiskt animeserier med uppenbar ecchi hela tiden (ok, ikkitousen, green green och liknande kanskeär bättre exempel med still).

Ska det vara porrigt ska det vara hentai, annars får det vara.

 

Mizuho-sensei är dock fin, om man ändå hade en sådan sensei~ ;3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ogillar faktiskt animeserier med uppenbar ecchi hela tiden (ok, ikkitousen, green green och liknande kanskeär bättre exempel med still).

Ska det vara porrigt ska det vara hentai, annars får det vara.

 

Jo, det är sant, badscenerna känns lite smått löliga på sitt sätt... men annars gillar jag Onegai Twins väldigt mycket också, även om Teacher är den bättre.

Båda är "glada" serier, med skön sommarkänsla, vilket alltid kan vara bra på mörka vinterkvällar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Den var faktiskt oväntat bra. (Pojkvännen pratade ju om hur bra den var. Så jag gav med mej och såg på den ^^). Tyckte om den (fast jag sa att den var kass till honom, för han jävlas jämt med mina favvo-serier).

Men faktiskt.. jag får ge mej.. den var underbart bra. Ja.. förutom en sak, som jag störde mej på:

Sensei. För jag undrar hur en vuxen människa kan vara så otroligt barnslig? Det var bara irriterande när hon föll ihop och stortjöt på golvet (Ja, Sailor Moon gör ju likadant. Men hon är ju ändå 14 år. Och det är skillnad). Men vad vet jag. Kanske utomjordingar är sånna? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Onegia teacher är en mycket bra anime serie enligt mig.

När jag såg den första gången, så ville jag så gärna att det stället fanns.

Hela atmosfären och den staden dom bor i är så förbaskad härlig på något sätt. Och man får verkligen sommar känslor när man ser den, Specielt när dom pratar och äter melon ;) Ne fan alltså förbaskat bra "värld" dom lever i härlig stad, härliga karaktärer, Mycket bra.

 

Jag är väldigt glad att jag såg den, och den är än av mina favoriter.

Bra ochså att Onegia Twins finns också så man får veta vad som händer efter, fast det handlar ju inte direkt så mycket om den första men i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, Jo det är kul ^^ Dock lite taskigt det där med att hon berättade massa grejer så hon trodde dom hade något på gång ;)

 

sedan tycker jag om som sagt. när dom äter melon scenen och ser på när sensie åker i dom där konstiga planen, och när dom är på hotelet och förväxlar nycklarna, eller ja typ ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Har just sett klart både Onegai Teacher och Onegai Twins!

Jag älskar båda serierna, de är definitivt något att rekommendera för andra.

 

Fast av dem är det nog Twins jag tycker bäst om, det är så underhållande att se de gamla karaktärerna dyka upp hela tiden :D

 

Det och så hade jag ett problem som gjorde att jag inte kunde avnjuta Onegai Teacher ordentligt, ett moraliskt sådant.

Det låg och bankade i bakhuvudet på mig hela tiden, HON ÄR JU FÖR FAN HANS LÄRARE!

Även om han är äldre än vad han ser ut som är det ju fel!, helt FEL!

 

Ja där har ni det, mitt problem.

Det betyder inte att jag tyckte serien var dåligt för det men just det där låg och förstörde känslan en del för mig :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså är det bara jag som tycker det är helt ok för en lärare och elev att ha kännslor för varandra?

Nej, bara ingen av dem drar några fördelar av det i skola/arbetsliv så.

..och kanske för stor åldersskillnad? Annars lungt :P HEHE

 

Var med en bild på SENSEI! i filmtidningen Ingmar, bra grejer...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså är det bara jag som tycker det är helt ok för en lärare och elev att ha kännslor för varandra?

Sen onegai twins, du hade inga problem med syskon som åtrår varandra där?

 

Tycker det är helt okej lärare och elev jag med. Sen så är ju Kei mycket äldre än han ser ut, han låg i koma i flera år. Mizuho är en ung lärare också, så ålderskillnaden är inte mycket alls.

 

Om vi sedan tittar på gifta par i riktiga världen så skiljer det en hel del i ålderskillnad på väldigt många.

 

Sen så är det inte så stor skillnad mellan en 18åring och en 25åring, båda är sk vuxna, kroppen har växt färdigt, och ofta är det inte så stor skillnad på mognaden i allmänhet heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om vi sedan tittar på gifta par i riktiga världen så skiljer det en hel del i ålderskillnad på väldigt många.

Oh ja. Jag har goda vänner där det är 24 års skillnad. Funkar bra eftersom den ena är barnslig och den andra mogen för sin ålder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...