Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej! Jag har länge letat efter en film jag såg som liten tjej under tidigt 90tal. Hoppas nu på att npgon kunnig här ska kunna hjälpa mig.

Det handlade om några tjejer som har ett rymdskepp. De tvingas nödlanda på en planet där huvudrollsinnehavaren förvandlas inuti en blomma. Sen minns jag knappt mer. Det var iaf på VHS och var en hyrfilm. Hoppas någon kan bringa ljus över denna film. Med vänlig hälsning, Deepika

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej! Jag har länge letat efter en film jag såg som liten tjej under tidigt 90tal. Hoppas nu på att npgon kunnig här ska kunna hjälpa mig.

Det handlade om några tjejer som har ett rymdskepp. De tvingas nödlanda på en planet där huvudrollsinnehavaren förvandlas inuti en blomma. Sen minns jag knappt mer. Det var iaf på VHS och var en hyrfilm. Hoppas någon kan bringa ljus över denna film. Med vänlig hälsning, Deepika

Kolla upp Gall Force, det är det vanliga svaret på "gammal anime med tjejer i rymdskepp". Den såldes dubbad som Tjejligan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har kollat in call force men det känns inte så bekant. Har inte heller lyckats hitta någon del med förvandling inuti en blomma :/ fast, har ju inte kollat igen alla avsnitten

 

Det var inte gall force. Är helt säker nu. Året kan ha varit sent 80tal också.

 

Tja, om jag nu får anta att det var en svensk video så menar Iggy Drougge med sin animelista att Cream Lemon-avsnittet Star Trap getts ut i Sverige, och om jag förvrider din beskrivning en aning så kanske det passar lite. Det är inte så mycket en nödlandning som att en växtplanet drar ner rymdskeppet med långa rötter, och "blomman" ser inte så blomlik ut. Men det handlar om ett par tjejer i ett rymdskepp, och det sker en förvandling (en av tjejerna blir en man). Så här ser tjejerna ut.

 

wj3u.jpg

 

Det är väl bara det att det är porr... :happydrop: (Vänstra tjejen förvandlas till en kille för att ha sex med den högra.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, om jag nu får anta att det var en svensk video så menar Iggy Drougge med sin animelista att Cream Lemon-avsnittet Star Trap getts ut i Sverige, och om jag förvrider din beskrivning en aning så kanske det passar lite. Det är inte så mycket en nödlandning som att en växtplanet drar ner rymdskeppet med långa rötter, och "blomman" ser inte så blomlik ut. Men det handlar om ett par tjejer i ett rymdskepp, och det sker en förvandling (en av tjejerna blir en man). Så här ser tjejerna ut.

 

wj3u.jpg

 

Det är väl bara det att det är porr... :happydrop: (Vänstra tjejen förvandlas till en kille för att ha sex med den högra.)

Hahahaha, det var Inte denna

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg en subbad anime för några år sedan på [illegal animestreamingsajt] (tror jag). Den handlade om en kvinna som ''ändrade form'' till en demon liknande varelse och slogs mot andra män som ändrade form till ''maskinliknande saker'' som var beroende av att döda/slåss.

 

Kvinnan jobbade för ett/en företag/regering som hade råkat släppa ut dom ''maskinliknande varelserna''. kvinnan hadde också hand om ett barn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg en subbad anime för några år sedan på [illegal animestreamingsajt] (tror jag). Den handlade om en kvinna som ''ändrade form'' till en demon liknande varelse och slogs mot andra män som ändrade form till ''maskinliknande saker'' som var beroende av att döda/slåss.

 

Kvinnan jobbade för ett/en företag/regering som hade råkat släppa ut dom ''maskinliknande varelserna''. kvinnan hadde också hand om ett barn.

 

Troligtvis Witchblade, baserad på en amerikansk serietidning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Hej alla jag är en kille på 38 bast som var med på den gamla VHS/BBS tiden jag älskar anime och jag skulle vilja få hjälp att få reda på vilken film eller anime serie denna scen tillhör från 80 talet om jag inte minns fel, jag hade hyrt den här animen på vhs och det är i särklass den grymmaste anime scen jag sett.

 

Det jag minns är att det är en kille i dräkt (möjligtvis röd dräkt) som blir jagad (han springer för sitt liv) av flera maskerade män i mörk dräkt och med masker det är mörkt och när han till sist kommer till en återvändsgränd så blir han kulmat, man ser hur han blir sönderpepparad verkligen, och för sinna sista krafter försöker han besvara elden och höjer kpisten med darrande hand med blod rinande i ansiktet och då han gör det skjuter de honom i huvudet och han faller död ner.

 

En mycket gripande scen som jag bara önskar jag visste vart den kommer ifrån, jag trodde först att det var Cobra men då jag tittar på Cobra så inser jag att det inte kan vara den, det är för gulligt jämfört med den här, det är möjligt att det förekom explosioner från hand granater i denna scen men det jag beskrev åvan är det jag säkert minns. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej alla jag är en kille på 38 bast som var med på den gamla VHS/BBS tiden jag älskar anime och jag skulle vilja få hjälp att få reda på vilken film eller anime serie denna scen tillhör från 80 talet om jag inte minns fel, jag hade hyrt den här animen på vhs och det är i särklass den grymmaste anime scen jag sett.

 

Det jag minns är att det är en kille i dräkt (möjligtvis röd dräkt) som blir jagad (han springer för sitt liv) av flera maskerade män i mörk dräkt och med masker det är mörkt och när han till sist kommer till en återvändsgränd så blir han kulmat, man ser hur han blir sönderpepparad verkligen, och för sinna sista krafter försöker han besvara elden och höjer kpisten med darrande hand med blod rinande i ansiktet och då han gör det skjuter de honom i huvudet och han faller död ner.

 

Det är inte en perfekt träff, men beskrivningen påminner mig om början på Akira.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för svaren båda två!  jag Lupin III ser bekant ut men skulle i så fall behöva se den scenen för att vara säker, Akira sekvensen

Stämmer inte precis överens, men ja sekvens i Akira påminner väldigt mycket om den, men jag vill starkt minnas att jag såg när denna hjälte blev sönderpepprad framifrån och att till slut stod upp innan han höjde kpsisten med blod i ansiktet efter första skott salvan, jag minns också att fienden blev förvånad när han av sina sista krafter försökte göra motstånd, en väldigt gripande och dramatisk scen vill jag minnas..

 

Möjligt att han tillhörde någon slags motståndsrörelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Fick totalt blank.,,

Minns en anime film. Osäker om det är postapokalyptisk. Ska vara Tokyo lite i stil med Blade runner och liknar Tokyo Godfathers.

Jätte gammal klassiker från 60talet som gjordes  ny version på 80talet.

 

Det är inte en film, men jag börjar tänka på 8 Man. Inte för att jag sett den själv, dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

 

Det är inte en film, men jag börjar tänka på 8 Man. Inte för att jag sett den själv, dock.

nope, det jag menar är just en film

 

 

 

Det är inte en film, men jag börjar tänka på 8 Man. Inte för att jag sett den själv, dock.

jag tror det är metropolis men jag är inte 100 %

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Metropolis har dock verkligen ingen 60-talsanime! Bara en originalmanga från 1949 och en animefilm från 2001.

 

Edit: Och så är de ju lätt inspirerade av en tysk otecknad film med samma namn från 1927, som verkligen är en klassiker.

Redigerad av Sceleris
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Kom på en som jag inte vet namnet på.

Det handlar om en tjej som är typ en häxa eller något i stil med Hans och Greta, för hon bakar bakelser som gör olika grejer med en tvist. I första avsnittet så är det en vanlig skoltjej som är sjukt bra på piano men har svårt att uttrycka sig för pojken hon är kär i. Det är också någon annan tjej som jag tror mobbar henne för att hon är nördig i och med pianospelandet. Hon stöter på "häxan" som ger henne bakelser formade som G-klav för att hon ska kunna få sin pojkvän för hon tror att hennes pianospelande hindrar henne i detta. När hon äter av bakverken så glömmer hon bort hur man spelar piano...i gengäld så har pojken gått och blivit ihop med "mobbaren".

Så det handlar om en bagarhäxa som ger tjänster för ett högt pris, typ. Vad heter showen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa MathJuice:

Kom på en som jag inte vet namnet på.

Det handlar om en tjej som är typ en häxa eller något i stil med Hans och Greta, för hon bakar bakelser som gör olika grejer med en tvist. I första avsnittet så är det en vanlig skoltjej som är sjukt bra på piano men har svårt att uttrycka sig för pojken hon är kär i. Det är också någon annan tjej som jag tror mobbar henne för att hon är nördig i och med pianospelandet. Hon stöter på "häxan" som ger henne bakelser formade som G-klav för att hon ska kunna få sin pojkvän för hon tror att hennes pianospelande hindrar henne i detta. När hon äter av bakverken så glömmer hon bort hur man spelar piano...i gengäld så har pojken gått och blivit ihop med "mobbaren".

Så det handlar om en bagarhäxa som ger tjänster för ett högt pris, typ. Vad heter showen?

Vänta nu, är det pianotjejen som får en magisk bakelse? Och bakelsen gör att hon glömmer bort hur man spelar piano och så att killen hon är kär i blir ihop med hennes mobbare? Bara negativa effekter? Det låter inte som en "deal with the devil"-/aptass-berättelse. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Hej! Jag har suttit och sökt i flera dagar efter en titel jag letar efter men verkar inte hitta den och är nära på att ge upp.. Detta forum var ett utav sökvisningarna jag fick upp så jag registrerade mig här för att se ifall jag kanske kan få lite hjälp att hitta titeln jag letar efter. Gjorde en sökning efter animen för ett par års sedan och hittade ett svenskt forum som nämnde den men glömde av vilken det var och skrev aldrig ner det tyvärr. 

Titeln jag letar efter är troligtvis från 80-talet, alternativt tidigt 90-tal. Jag såg animen som barn mitten utav 90-talet på VHS. Mamma hade hjälpt mig kopiera en film jag hade lånat från en kompis på en tom VHS. Anledningen till varför jag kommer ihåg slutet så mycket bättre än resten är att jag vet att jag var ledsen i flera år när jag växte upp för jag hade råkat spela över slutet på bandet så varje gång jag såg serien/filmen fick jag aldrig veta hur den slutade..

Jag kommer ihåg att den handlade om ett gäng starka tjejer som var på ett rymdskepp men blev invaderades utav rymdvarelser som kom ombord deras rymdskepp och förstörde allt.De försökte stoppa rymdvarelserna för att stiga ombord genom att spränga delar utav deras skepp osv. De kraschlandade sen på nån öde planet eller något sånt. Har för mig att planeten de landade på hade rikligt med växtlighet men ingen mänsklighet om jag minns rätt. Under attacken i rymden var det många utav besättningen som dog och jag har för mig att bara en tjej eller kanske två överlevde när de krasade på planeten. Hon som överlevde hade svart kort hår tror jag (inte säker) men jag minns tydligt att när hon gick runt på planeten så bar hon bara en lätt tröja eller linne och bara i trosor. Minns denna delen specifikt för jag var rätt ung, blev generad och tyckte det var lite pinsamt att se att hon var "så naken". Tror hon även var gravid och de hade nån timelapse i slutet utav serien/filmen hur barnet växte upp eller nått sånt. Vet att slutet var mycket sorgligt för jag grät alltid och ville veta vad som hände sen. Kan tillomed ha vart små lesbiska undertoner mellan några utav karaktärerna, men som sagt.. inte säker eller så kan jag kanske ha blandat ihop det med någon annan anime. Var ju ett bra tag sen dess.. 

Är detta något som någon kanske känner igen? Tacksam för svar!

Redigerad av Rhya
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

6 timmar sedan sa Rhya:

Är detta något som någon kanske känner igen? Tacksam för svar!

Det är en del som inte riktigt passar, men nog bör det ju vara Gall Force: Eternal Story, första delen i Gall Force-sagan, släppt i Sverige 1988 som Tjejligan. Här är en tjej med svart kort hår som bär ett barn. (Tjejen, inte håret.)

gallforce.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...