Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion


TheFluff
 Share

Rekommenderade inlägg

Sunrise har lagt ut en promovideo för det kommande dubbelavsnittet som ska avsluta Code Geass säsong 1. Det vore ju skojj om någon som förstår vad som står skrivet samt sägs kunde skrika till om det nu skulle sägas någonting om säsong 2. =)

 

Promo för Code Geass 24-25

Vill du se klippet?
Är du säker?
Är du verkligen helt 100 på det?
Har du någon aning om hur lite jag har att göra för tillfället?
Vet du hur många Pizza Hut-logotyper som syns under promoklippet?
Börjar du lessna på att klicka?
Aja, här är den
...NOT!
Haha, okej okej okej...
Click --->
<--- Click
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 164
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Promon gav mig dock mersmak... funderar på att se om serien, eller i varje fall de tio sista avsnitten, för att ladda inför specialavsnittet. ^^

Tänkte exakt samma sak när jag såg promon :D

 

Jag hade även fått för mig att avsnitt 24 skulle sändas den 20 juli, så jag satt på Share och uppdaterade min sökning i nästan en timme >.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja ja, har svårt att vänta på avsnittet, men bör det inte ha gått på TV i japan vid det här laget? Kanske är jag som tänker åt fel håll eller något. Vad jag däremot vet är att ett fåtal utvalda fick se en streamad föreställning, och det cirkulerar screenshots. Tänkte dela med mig av ett, men det får stå under spoilertag. Klicka om ni vill. ^^

 

Bild från dubbelavsnittet

Lulu's ansiktsuttryck is teh shit!!1!

 

http://pics.livejournal.com/nikki_chan_ ... c/000cw7gf

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, bara jag som tänkte åt fel håll tidsmässigt antar jag. Blev influerad av diskussionerna borta på AnimeSuki's forum. Btw, jag lyckades snubbla över jättespoilers där borta. Akta er för den spoilertråden. >:(

 

Edit: Enligt en snubbe som verkar ha koll på läget så visas avsnittet klockan fem i halv åtta (Svensk tid) idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, folk sitter och spammar upp screenshots från dubbelavsnittet på AnimeSuki-forumet för CG under tiden de tittar. Folk är lyriska. ^^

 

Aja, avsnittet borde ju vara slut vid det här laget om det nu började sändas när det var tänkt.

 

<--- sjukt otålig =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, folk sitter och spammar upp screenshots från dubbelavsnittet på AnimeSuki-forumet för CG under tiden de tittar. Folk är lyriska. ^^

 

Aja, avsnittet borde ju vara slut vid det här laget om det nu började sändas när det var tänkt.

 

<--- sjukt otålig =P

 

instämmer, rawn måste komma snart :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har sett avsnitt 24 nu. Trodde att båda avsnitten hade bakats in i samma fil, så här sitter jag och väntar på sista avsnittet :(

 

Spoiler avsnitt 24

Många dör :surprised:

Jag skulle gillat det mer om de hade dött lite mer dramatiskt. Just nu verkar dem bara ha minskat rollbesättningen för att (gissningsvis) ersätta dem platserna med nya roller i andra säsongen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så sjukt, sjukt, sjukt bra! Visst, allt som händer är ju inte till belåtenhet... kanske snarare tvärt om, men herregud så intensivt det var. Jag håller med dig Blå, jag har aldrig sett fram emot en uppföljare så som jag gör i det här fallet.

 

Dubbelavsnittet - och framtiden

Det händer fantastiskt mycket i detta dubbelavsnitt, och det är nästan så att det är svårt att ta in allt utan att se det två gånger. Det gör ont att se Zero tappa fattningen som han gör här... att den där förbannade V.V. behövde lägga sig i. Fram tills dess var han ju onekligen "on top of things". Scenen som genom bortrövandet uppstod var ju dock något i hästväg. Sekvensen när Suzaku avmaskerar Zero finns för evigt inbränd på min hornhinna.

 

Tja, vad som står högst upp på önskelistan råder det inga som helst tvivel om. Suzaku måste dö, helst en så smärtsam och förnedrande död som möjligt. Jag tror inte att jag har avskytt någon karaktär i någon anime mer än vad jag avskyr honom. Den rasistiska och psykotiska lilla grisen Nina får gärna stryka med as far as I'm concerned. =P

 

Själv hade jag ju hoppats på att Zero skulle bli folkets hjälte, men så som det ser ut nu kan jag inte se vem i hans bekantskapskrets som på något sätt skulle bli "glad" av att se hans nuna under masken. Karen har ju redan utsatts för den chocken, och hon såg ju inte ut att ta det så bra. Hoppas att saker och ting inte skiter sig mellan henne och Zero nu, men eftersom han övergav allt bara för att jaga iväg efter lillsyrran kanske deras relation inte kan räddas. Det framgick ganska tydligt att hon kände sig utnyttjad. Shirley's öde är något jag grämer mig över det med. Just nu känns Lulu/Zero lite som Light/Kira fast i en sjukt mycket större skala. Pfft... allt som återstår nu är väl att längta efter säsong två. Det kommer bli en lång och svår väntan... inte minst på grund av faktumet att, och jag citerar flaskis från MSN, "att den slutar med en MAJOR cliffhanger var ju årets underdrift". :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så sjukt, sjukt, sjukt bra! Visst, allt som händer är ju inte till belåtenhet... kanske snarare tvärt om, men herregud så intensivt det var. Jag håller med dig Blå, jag har aldrig sett fram emot en uppföljare så som jag gör i det här fallet.

 

Dubbelavsnittet - och framtiden

Det händer fantastiskt mycket i detta dubbelavsnitt, och det är nästan så att det är svårt att ta in allt utan att se det två gånger. Det gör ont att se Zero tappa fattningen som han gör här... att den där förbannade V.V. behövde lägga sig i. Fram tills dess var han ju onekligen "on top of things". Scenen som genom bortrövandet uppstod var ju dock något i hästväg. Sekvensen när Suzaku avmaskerar Zero finns för evigt inbränd på min hornhinna.

 

Tja, vad som står högst upp på önskelistan råder det inga som helst tvivel om. Suzaku måste dö, helst en så smärtsam och förnedrande död som möjligt. Jag tror inte att jag har avskytt någon karaktär i någon anime mer än vad jag avskyr honom. Den rasistiska och psykotiska lilla grisen Nina får gärna stryka med as far as I'm concerned. =P

 

Själv hade jag ju hoppats på att Zero skulle bli folkets hjälte, men så som det ser ut nu kan jag inte se vem i hans bekantskapskrets som på något sätt skulle bli "glad" av att se hans nuna under masken. Karen har ju redan utsatts för den chocken, och hon såg ju inte ut att ta det så bra. Hoppas att saker och ting inte skiter sig mellan henne och Zero nu, men eftersom han övergav allt bara för att jaga iväg efter lillsyrran kanske deras relation inte kan räddas. Det framgick ganska tydligt att hon kände sig utnyttjad. Shirley's öde är något jag grämer mig över det med. Just nu känns Lulu/Zero lite som Light/Kira fast i en sjukt mycket större skala. Pfft... allt som återstår nu är väl att längta efter säsong två. Det kommer bli en lång och svår väntan... inte minst på grund av faktumet att, och jag citerar flaskis från MSN, "att den slutar med en MAJOR cliffhanger var ju årets underdrift". :surprised:

Spoiler 24+25

Oja, jag undrar vad som händer med hela "Black Knight" rörelsen nu när de mer eller mindre blev övergivna av Lelouch. Förresten, hon med långt blått hår som dog i kaoset lämnade ett intryck på mig. Även om ingen tid hade lagts på den rollfiguren så kände jag en sorg i mig när hon helt plötsligt märkte att allt lyste upp i sin Knightmare som sekunden senare exploderade samtidigt som hans (tydligen) pojkvän bakom skrek ut hennes namn :(

 

Dock förstår jag varför Lelouch lämnade allt. Han gör ju trots allt detta för Nunally, och om hon blir bortrövad/dödad så är det ju ingen mening med det hela. Sen vad som egentligen hände på slutet var en riktig "brainfuck". Räcker det inte med att Lelouch och Suzaku båda avfyrar ett skott mot varandra? Nej, man måste se Nunally i sista sekunden i något som ser ut som om hon precis rusade fram för att stoppa de två, men blev själv träffad av båda kulorna, fast samtidigt inte. Argh, är fortfarande förtvivlad efter det!

 

Får se vad som händer nu. Men jag håller med dig om att Suzaku och grisen Nina båda måste dö en hemsk död. Dock hatar jag nästan Nina mer än Suzaku. Han har i alla fall en motivation för det han gör jämfört med henne som bordsonanerade framför en bild på Euphy som räddade henne från "de där snuskiga elevensen" för att senare tappa all vett när hon dog.

 

En sak som jag blev lite besviken på dock, var Orange-kun. Halva hans kropp är cybernetisk, och han har en mecha som han styr direkt via nervimpulser i ryggen. Riktigt badass! Men varför är hans personlighet så ändrad? Han är som en dödarmaskin som bara har Zero i sitt sikte. Det skulle varit lite roligare om hans personlighet hade utvecklats samtidigt som han fått alla implantat. Fast det kanske var jag som blev så imponerad av hans återkomst i avsnitt 23 när han bröt sig ut ur kapseln med ett robotiskt "ohayou gozaimasu" som enda replik.

 

Nåja, en andra säsong är planerad. Jag kommer nog vara ett nervöst vrak innan den börjar sändas ^.^

 

Förresten, Cecile i en Knightmare var riktigt hett <3. Kikuko Inoue har alltid haft en röst som passat hennes roller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan faktiskt inte göra mer än att instämma med ovanstående. Ack så underbart, ack så man längtar till säsong två! CG är nog den serie som jag saknat mest att följa.

 

Fast egentligen C.C heter väl egentligen C2? Utalet låter nämligen som shiitzu eller nåt sånt iaf. precis som viitzu V.V. Eller det är bara som man blir förvirrad av uttalet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

24/25

 

Mycket bra slut på en bra första säsong, blir intressant att se hur dem spinner vidare på detta i säsong2.

 

Är nog den första (kanske den enda? ) som tycker att Suzaku helt klart ska vara kvar, gillar karaktären även om han nu i slutet ibland blev lite för emo.

 

Ser ju inget vidare ut för dem militärmässigt tyckte jag i slutet där, förstärkningar på gång för brittanien och inget riktigt ledarskap för Black Knights.

 

Sedan angående cliffhangern, fick inte känslan av att Nunally rusade fram utan snarare att hon hörde skotten och reagerade på det, men vem vet :) allt kan hända >:D

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp Dread, hon själv och alla andra säger "C2"... jag vet inte varför alla skriver CC (inklusive jag själv). Samma sak för V2/VV

 

Skottet

Det finns ju ett par möjligheter här. Suzaku KAN inte döda Zero i det här fallet hur mycket han än vill eftersom han står under Geasskontroll som förbjuder honom att själv dö. Stannar Zero's hjärta så flyger han i luften. Något som jag däremot är övertygad om är att det bara avfyrades ett skott. Visst, Suzaku kan mycket väl ha avfyrat ett ickedödande skott, men personligen hoppas jag att Karen avfyrade ett dödande skott mot Suzaku. Det som ger mig mest "ångest" i sista avsnittet är det som händer mellan henne och Zero, så scenariot där hon skjuter Suzaku för att rädda Zero är det som skulle tillfredsställa mig mest.

 

Angående Nunnaly... hon dyker ju upp där i rutan, precis när skottet avlossas. Det är inte helt omöjligt att VV i det ögonblicket "ger henne" Geass precis som CC gjorde till Lelouch. Jag vette fan, men det är i varje fall en hyfsat populär teori på AnimeSuki-forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skottet#2

 

Om han nu står under geass kontrol ja, bara en spekulation men går det att ta bort en geass på en annan? Funderar på om VV kan ha gjort något sådant.

 

Sedan hade det varit ett lamt slut ifall det visar sig att Karen skjuter Suzaku för att rädda Lelouch, tror inte att någon dör där i slutet utan kanske mera att då Nunally med sin geasskraft? ifall hon nu fick någon kanske stoppar allt på något sätt.

 

Småroligt att spekulera B)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...