Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion


TheFluff
 Share

Rekommenderade inlägg

Egna random-tankar
Det finns ju fortfarande otaliga teorier om vad som möjligtvis hände i sista sekunderna av Stage 25, men något som jag nästan lutar åt är att Lelouch råkar aktivera "Geass-väggen" och försvinner. Ni minns hur han ovetandes aktiverade "thought-elevatorn" på ön... tänk liknande. Nåja, anledningen till att jag har börjat fundera i de här banorna är faktumet att vi vet att det, när säsong 2 börjar, har gått ett år sedan Stage 25. Vi vet dessutom att Lelouch inte är bakom Zero-masken.

 

Nu börjar jag svamla här, men det är bara helt random tankar, så ta det inte som spoilers... det har aldrig stått skrivet någonstans.

 

Det skulle inte förvåna mig om Lelouch agerar från "skuggan", åtminstone inledningsvis i säsong 2. Om han väl lyckades komma undan situationen i Stage 25 så kommer han säkert använda sitt eget försvinnande till att sätta en ny plan i verket som också innefattar dubbelspel, men kanske med andra identiteter.

 

Hur vore det exempelvis om... den person som är bakom Zero-masken i själva verket är "Geassad" till att tro att han/hon är Zero? Eller till och med till att tro att denne är "en Lamperouge"? Hur skulle det bli om den "nya Zero" dyker upp och Britannia med en enligt läckta bilder uppenbarligen befordrad Suzaku i spetsen bedriver häxjakt... och under tiden sitter Lelouch i skuggan av allt med en annan plan? Hur skulle Suzaku kunna agera om han till slut får tag på Zero och för denne inför sina mästare, om då Lelouch dyker upp under sitt sanna namn, Lelouch vi Britannia, och totalt utmanövrerar honom? Han kan inte sätta emot ett smack, och efter att "Zero har satts ur spel" så kan Suzaku's ord om att "Lelouch är Zero" knappast tas på allvar, speciellt inte eftersom motparten är kejserlig prins.

 

Med Suzaku röjd ur vägen skulle Lelouch kunna ta sitt dubbelspel till en ny nivå genom att, vid sidan av Zero, dessutom agera Britannian nobility. Att "Geassning" medför strul med minnet vet vi redan, och om Cornelia nu överlevde (vilket jag nästan hoppas att hon gjorde) så skulle hon troligtvis inte minnas att Zero = Lelouch, framförallt inte om hon vaknar upp till pumpa och ståt som basunerar ut glädjen i att en kejserlig prins har återvänt från dödsriket. Däremot skulle hennes minne agera "tidsinställd bomb" eftersom hon när som helst kan minnas. Nåja, jag har inte tänkt så mycket på den här idén, så den kanske är helt otänkbar i själva verket. Det ska bli intressant att se vad som egentligen händer med "nya Zero" och vad Lelouch har med det hela att göra. Det finns en hel del röster ute i "etern" som starkt tror att Lelouch är död och begraven när säsong 2 börjar, men det hoppas jag inte som sagt.

Det där låter faktiskt väldigt rimligt och i takt med resten av serien.

Spekulationer om uppföljare.

Jag är iallafall övertygad om att vi inte har sett det sista av Lelouch. Inte för att det är hans serie, utan för att det hade varit dåligt berättande -- vi har ju bara nått peripetin, vändpunkten, i berättelsen om Lelouchs uppror!

 

Att han skulle råka aktivera väggen låter rimligt (och bättre än att Kallen skulle skjuta Suzaku i ryggen, eller något annat sätt för Lelouch att komma undan). Jag kan verkligen tänka mig att säsong två skulle kunna börja med att en geassad Rollo (eller annan) blivit aktiverad när Zero varit försvunnen i ett år! ("Om du inte hör av Zero på ett år får du axla manteln. *geassa*")

 

Jag tror både Lelouch och Nunnally är spårlöst försvunna, men vid liv på "andra sidan väggen"...

 

...Nej, nu har jag det! Rollo är Nunnally, á la Escaflowne! caretd.gif

 

Det är faktiskt inte alls otänkbart. Och ögonfärgen stämmer rätt bra dessutom... :D

 

Gief plottwists!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 164
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Code Geass 2

Ja! Kallen får inte ryka! Varje serie behöver en karaktär röstad av Ami Koshimizu! icon_sad.gif

 

Ja jag gillar henne jag med. Man kanske ska ta sig en titt på Ōkami to Kōshinryō sedan när den kommer eftersom huvudrollerna röstas av just "Lelouch och Kallen". =)

 

Från det ena till det andra... här har ni en väldigt skräckinjagande trailer för den engelska dubben av Geass. Se den på eget bevåg. Oavsett vad man tycker om dubs, eller ens dessa röstskådisars prestationer i klippet, så reagerar nog de flesta på hur otroligt b-igt billig trailern är. Risiga röster i kombination med risiga klipp gör att den, enligt mig, misslyckas totalt. Se bara på den totalt omotiverade fanservicen de klämmer in på Kallen i trailern. Som sagt... billigt var ordet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, i brist på bättre trailer (där man faktiskt får höra hur de låter) kan vi nog alla hålla med om att det inte verkar bli något vidare. Men, tja, det hade kunnat vara värre. :)

 

Ja jag gillar henne jag med. Man kanske ska ta sig en titt på Ōkami to Kōshinryō sedan när den kommer eftersom huvudrollerna röstas av just "Lelouch och Kallen". =)

Offtopic-instickare: Ami Koshimizu gör en alldeles lysande galen Anemone i Eureka Seven. ;)

(Fukuyama är också med i en biroll i ett avsnitt, om det får igång din motor.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, i brist på bättre trailer (där man faktiskt får höra hur de låter) kan vi nog alla hålla med om att det inte verkar bli något vidare. Men, tja, det hade kunnat vara värre. :)

 

Det är visserligen sant. Just när det gäller dubs så har jag väldigt lätt att direkt börja snacka skit om dem utan att ge dem en "ärlig chans". Det har väl med fördomar att göra, men det är inte för inte som sådana uppstår. ^^

 

Offtopic-instickare: Ami Koshimizu gör en alldeles lysande galen Anemone i Eureka Seven. ;)

(Fukuyama är också med i en biroll i ett avsnitt, om det får igång din motor.)

 

Hehe, nja, det är inte så att jag är något gigantiskt Fukuyama-fan. Tänkte bara att det kunde vara intressant just att de spelar mot varandra i serien jag nämnde. Men, jag ska definitivt se Eureka. Den befinner sig ganska högt upp på min ska se-lista nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi får ta och plöja Eureka samtidigt Meatrose, har också tänkt att se den inom kort, är väl mest längden som avskräcker mig lite. Ami Koshimizu är mycket härlig. Gick från att vara flumtjej nummer ett i School Rumble till att vara en tuffing i Code Geass. I mitt fall då. Tycker hon tacklade båda rollerna riktigt bra. Röstskådespelet över lag höll som sagt mycket hög kvalité i Code Geass IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Titeln på den andra säsongen har officiellt bekräftats till:

 

*fanfar*

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2

 

Inget som får en att direkt höja på ögonbrynen, men det känns ganska skönt att de på så sätt bekräftar att Lelouch fortfarande är den som allt snurrar kring i andra säsongen... oavsett hur det ser ut i början. Han var överlägset mest intressant att bevittna i säsong 1 (enligt mig) och det hade känts trist om man hade introducerat en sprillans ny karaktär som istället skulle ta över den rollen.

 

Edit: Jag utgår ifrån att R2 står för Rebellion 2

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Titeln på den andra säsongen har officiellt bekräftats till:

 

*fanfar*

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2

 

Edit: Jag utgår ifrån att R2 står för Rebellion 2

 

Jag chansar på Round 2!!!1 :surprised:

 

Lite tråkig titel faktist, men som tur var är det knappast avgörande för hur bra en serie kommer att vara (titeln dvs).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoj!

 

Man har dementerat ryktet som sade att säsong 2 skulle ta över Gundam 00's timeslot i rutan. Geass kommer istället visas klockan 17:00 på söndagar. Första säsongen visades på varierande tidpunkter, dock genomgående efter midnatt. Huruvida den här "betydligt bättre sändningstiden" är bra eller dålig återstår väl att se. Den når ju ut till en bredare skala, men risken är kanske att den formas därefter. Eller jag vet egentligen inte hur pass stor roll det spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...