Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion


TheFluff
 Share

Rekommenderade inlägg

24/25
instämmer med dom flesta i att jag avskyr både Nina och Suzaku, ska även bli kul att se hur det går mellan Karen och Lelouch. Men undrar om man får se mer av C2 med tanke på hennes lilla djupdykning. Hoppas det i alla fall
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 164
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Vidare om skottet

Nja, jag tror inte heller att det var Karen som sköt Suzaku där i slutet... för hon ser onekligen "icke skjutredo" ut i de där snabba sekvenserna precis innan skottet avfyras. Det är väl mer att jag hoppas på det. Enligt mig kan dock Suzaku dö nu utan att det skulle skada serien, oavsett om man hatar honom eller inte. Det hans karaktär har tillfört har varit hela "friend VS foe"-biten, men nu när han inte hyser några andra känslor för Lelouch än regelrätt hat så kan han mycket väl dö och försvinna.

 

Och jag måste säga att jag tror inte att C.C. eller V.V. kan häva en Geass från någon annan. Hade de kunnat det så hade Lelouch inte behövt döda Euphie exempelvis, även om C.C. i det fallet kanske höll tyst och räknade henne som "collateral damage" eftersom en stor del av skadan redan var skedd. Jag vette fan, det känns som att de lyckades göra slutet vattentätt. Det går nog inte att ens med all världens logik och analys lista ut vad som egentligen hände där de sista två sekunderna. Ge mig säsong 2, NU! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vidare om skottet
Nja, jag tror inte heller att det var Karen som sköt Suzaku där i slutet... för hon ser onekligen "icke skjutredo" ut i de där snabba sekvenserna precis innan skottet avfyras. Det är väl mer att jag hoppas på det. Enligt mig kan dock Suzaku dö nu utan att det skulle skada serien, oavsett om man hatar honom eller inte. Det hans karaktär har tillfört har varit hela "friend VS foe"-biten, men nu när han inte hyser några andra känslor för Lelouch än regelrätt hat så kan han mycket väl dö och försvinna.

 

Och jag måste säga att jag tror inte att C.C. eller V.V. kan häva en Geass från någon annan. Hade de kunnat det så hade Lelouch inte behövt döda Euphie exempelvis, även om C.C. i det fallet kanske höll tyst och räknade henne som "collateral damage" eftersom en stor del av skadan redan var skedd. Jag vette fan, det känns som att de lyckades göra slutet vattentätt. Det går nog inte att ens med all världens logik och analys lista ut vad som egentligen hände där de sista två sekunderna. Ge mig säsong 2, NU! :(

Välkommen till Sunrise säger jag bara B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

speculation
var det inte i nån sido story eller nått sånt som som Nanally hadde nån geass kraft att stoppa tiden eller nått sån't? har för mig ajg läst det nånstans, och hon gillar ju onekligen båda två, sammt att hon får sin lilla screen time OCH är med V2. Kan betyda att hon nu i serien får den kraften och hindrar dom? Kan såklart vara helt ute och yrar då jag baserar detta på nått jag har för mig jag läst så ta allt med en stor nypa salt^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

speculation
var det inte i nån sido story eller nått sånt som som Nanally hadde nån geass kraft att stoppa tiden eller nått sån't? har för mig ajg läst det nånstans, och hon gillar ju onekligen båda två, sammt att hon får sin lilla screen time OCH är med V2. Kan betyda att hon nu i serien får den kraften och hindrar dom? Kan såklart vara helt ute och yrar då jag baserar detta på nått jag har för mig jag läst så ta allt med en stor nypa salt^^

 

Om det är manga du tänker på så är det "Knightmare of Nunnally". Det är något av en "alternate universe"-historia. Det är dock inget som förbjuder Geass-teorin med tanke på omständigheterna som råder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gah, har fastnat i en jättediskussion angående Suzaku i AnimeSuki-forumets tråd för avsnitt 24-25. Inte bra, inte bra... när jag väl fastnar i en sådan kan jag bli sittande timme ut och timme in. =P

 

(Kanske är tydligt, men jag kan inte lägga dubbelavsnittet bakom mig ^^)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag varnar för att klicka på spoilertagen, men det är ju valfritt. ^^

 

Potentiell ärkespoiler för Säsong 2

Ouch, gillade inte detta. Visserligen är det "en Sunrise-anställds polares polare" som enligt uppgift har släppt informationen, men enligt honom så är det Kallen/Karen som blir skjuten... och dör. :(

 

Hoppas innerligt att det inte stämmer. Möjligtvis stod det att hon begick självmord, men jag kastade mig ut ur tråden så snart jag läste första raden så jag vet inte exakt. =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nooo why! why did i click it!! hoppas han har fel/ljuger >.> får definitivt inte gå till sådär>.<

 

Speculation på ärkespoilern!

Fast Självmord är ända sättet hon kan dö på isåfall ju >.> ingen som siktar på henne såvida ingen annan har smygit in. Och tycker att det verkar vara ett ganska drastiskt steg ändå. Ja jag inser att allt det här låter som bortförklarningar för att lugna mitt sinne, men hon är en av mina favoriter i hela serien >.<. She can't die!!!!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

S2

Hade varit lite småtrist ifall hon skulle ta livet/bli skjuten. Men om någon av de 3 ska dö så finns nästan bara det alternativet, lelouc är omöjlig att ta död på och Suzaku känns rätt given med.

 

Självmord känns som ett ganska lamt slut ifall det stämmer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

S2
Hade varit lite småtrist ifall hon skulle ta livet/bli skjuten. Men om någon av de 3 ska dö så finns nästan bara det alternativet, lelouc är omöjlig att ta död på och Suzaku känns rätt given med.

 

Självmord känns som ett ganska lamt slut ifall det stämmer.

 

 

Mjo, men

det där med självmord har jag ingen som helst aning om som sagt. Har inte läst det. Jag hoppade som sagt ur tråden direkt när jag såg något om "Karen/Kallen dies" och läste inte vidare. Jag tror att det snackas om att hon går emellan de båda, men det låter helgalet tycker jag med tanke på att hon precis innan skottet avlossas står kvar på samma position.

 

Och angående det du skrev om att hon är det enda alternativet av de tre... jag håller inte med helt enkelt. =)

 

Enligt mig "förlorar" serien minst av att Suzaku försvinner. Han har spelat en sjukt viktig roll så här långt som "fiende och vän" till protagonisten. Nu är han emellertid endast fiende, och i mina ögon är det längre inte så jättemycket som skiljer honom från any given "I'm-holier-than-thou"-filosoferande Britannia-nisse.

 

Edit: Jag kan ju tillägga att jag verkligen hoppas att det är fake... vilket många verkar tro ändå. Karen/Kallen är den näst viktigaste karaktären i serien för mig... bara Lelouch står högre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kanske

 

Jo, känns ju inte troligt att hon ska hinna dit för att "fånga" upp kulorna, känns mer logiskt att t.ex. VV hade gjort något för att stoppa/ändra utveckligen.

 

Märker att vi har olika syn på Suzaku och Karen :) .

 

Tycker själv inte att Suzakus rol har spelat ut sin nyttighet , finns kvar att spinna vidare på.

 

Tror personligen inte att någon kommer att dö i grottan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

:blush:

 

Än en gång... VARNING! Det här rör sig inte om någon "liten info". Detta är som sagt en ärkespoiler.

 

Vidare utveckling av Ärkespoilern

Säg inte att jag inte varnade dig, ytterligare ett dödsfall nämns här inne.
Okej, källan ska tydligen vara Lelouch's VoiceActor, vars kompis kompis hävdar att han sitter på hela manuset till S2.

 

Den nya informationen som samma "manus" säger är ytterligare något som gör mig förbannad. Kallen är inte ensam om att dö, C.C. gör det också. Jag måste säga att jag inte tror på detta, men om det visar sig vara sant finns det nog en ganska god chans att jag slutar titta på serien. Det känns som att det skulle vara helt hjärndött av Sunrise att döda både Kallen och C.C.

 

Och vafan... en VA som läcker manus kommer ju ALDRIG bli anställd igen... av en endaste studio. "Min kompis känner Lelouch's VA och hävdar...", det låter ju inte trovärdigt. Aja, jag ber till farbror Satan och alla hans hejdukar att det här är helt fel. Måste säga att jag känner mig lite oroad ändå, och även om jag inte läser spoilertags borta på AnimeSuki's Geass-forum längre så spionerar jag där, sökandes efter något som dementerar och helst motbevisar den här skiten.

 

Jag kan ju även tillägga att personen i fråga har sagt att han kommer sprida manuset på nätet genom att skicka det till folk som vägrar tro honom. Förr eller senare lär det väl klarna. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kanske

Fick iofs vibbar i sista avsnittet som om C.C tog något sorts avsked med Lelouch , så för min del känns det mer troligt att hon dör än att Karen skulle göra det.

 

Får nog ta alla dessa spoilers med en nypa salt, många som påstår att dem vet osv bara för att få igång spekulationer och reaktioner.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ingen stenkoll på det, men jag skulle tro att så är fallet.

 

Vänta här nu... har du inte sett Geass än Jocke? =P

 

Edit: Ah, antar att du har gjort som "vanligt" och väntat tills dess att serien är klar? Aja, om du ser hela säsong 1 och sedan kan låta bli att följa säsong 2 när den börjar så får du arch-credz från mig i varje fall. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ingen stenkoll på det, men jag skulle tro att så är fallet.

 

Vänta här nu... har du inte sett Geass än Jocke? =P

 

Edit: Ah, antar att du har gjort som "vanligt" och väntat tills dess att serien är klar? Aja, om du ser hela säsong 1 och sedan kan låta bli att följa säsong 2 när den börjar så får du arch-credz från mig i varje fall. ^^

 

Japp, har väntat som vanligt. =P

Funderar starkt på att dra hela serien nu i helgen, får se vad jag hinner med! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ingen stenkoll på det, men jag skulle tro att så är fallet.

 

Vänta här nu... har du inte sett Geass än Jocke? =P

 

Edit: Ah, antar att du har gjort som "vanligt" och väntat tills dess att serien är klar? Aja, om du ser hela säsong 1 och sedan kan låta bli att följa säsong 2 när den börjar så får du arch-credz från mig i varje fall. ^^

 

Japp, har väntat som vanligt. =P

Funderar starkt på att dra hela serien nu i helgen, får se vad jag hinner med! ^^

 

Du har en äg-helg framför dig. Är nästan lite avis då det finns många sekvenser i serien som jag mer än gärna skulle vilja uppleva "för första gången" igen. =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

RealPlay2007-08-1515-22-54-53.jpg

 

Obey Your Mom Fansubs är ju lite udda... dock vek jag mig dubbel av skratt då jag såg detta. :P

 

hursomhelst.

 

vilken U.N.D.E.R.B.A.R. serie! vart sugen på att börja tanka ner My Chemical Romance å promenera iväg å hanndla några rakblad då dom lämnade mig med en så vidrigt intensiv Cliffhanger :<

 

<= sinnesjukt Emo för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...