Hoppa till innehåll
Anime.se

Xenogears.


GamaBunta
 Share

Rekommenderade inlägg

Hehe. :)

Skoj o se att folk fortfarande är Xenogears troget, ger mig nästan

en tår i ögat. :(

 

Men Xenogears är verkligen värt din tid att spelas.

Har själv funderat på att slänga in det på pspn så man kan lira det på mer än xboxen. :P

 

Minns fortfarande alla kolla mechs som finns med, handlingen, karaktärerna, miljöerna. Grymt roligt spel. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slumpade egentligen fram det här spelet.

Kollade tbp på psp torrents så kom Xenogears fram där i raden.

Har själv funderat på att slänga in det på pspn så man kan lira det på mer än xboxen.

What an age we live in...

 

Seriöst, förr i tiden lönade det sig helt enkelt inte att pirata hem konsolspel, speciellt inte till "moderna" konsoler som Playstation och Nintendo 64. Visst fanns det emulatorer, men de var så ganska ostabila, och man behövde fortfarande en handkontroll. Men nu har spelvärlden alltså gått så långt att det finns en bärbar konsol som fungerar utmärkt som en PS-emulator.

 

Det är nästan så att man själv blir lockad att ladda ner Xenogears till PSP, då det är såpass svårt att få tag på på lagligt sätt, och att jag faktiskt har spelat spelet två gånger på orginal-skivorna. Hur blir bilden på PSP? Körs det i widescreen, eller blir det svarta kanter på sidorna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, det är ju fortfarande problem att köra dom nyare konsollerna och i den benämningen så tänker jag på Playstation 2, Xbox och Dreamcast (Vilket jag inte ens sett en emulator på).

PS2 t.ex har ju bra många år på nacken närmare bestämt 7.. och PS1 mer än dubbelt så mycket. Det var inte så länge sen som dom knäckte ps1 så spelen flöt på klockrent. Vissa spel kan det vara problem med, men då finns det ofta patchar för dom spelen.

 

Förr i tiden är fortfarande och vi kan inte emulera dagens konsoller (PS3, XBOX360 osv). Så det är inte så konstigt. Att man kan emulera ps1 på PSP kan ju gämföras med att man gick från 486:an till en bärbar dator.

 

Så, jag tycker inte att det är så speciellt underligt. Det är bara synd att inte Sony tänkte på det när dom gjorde PSP.. annars hade dom ju kunnat käna en hacka på att köra ut nedladdningsbara PS1 spel till PSP, förmodligen så hade det blivit bättre skärmlösningar än det är nu för att komma till din fråga där.

Det beror ofta på vilka det är som har konverterat orginalet till PSP, det varierar från spel till spel med andra ord. Xenogears visas ungifär som på nedan visad bild:

 

bfa24be701f6f60a38862ca0cba35f1e.jpg

 

Det går iofs att ändra på upplösningen och smeta ut det över hela skärmen men, det tycker jag bara blir fult och det är inte ett störningsmoment att inte hela skärmen används när man kör ps emulationer.

 

EDIT: Wall of text crits you for 4652 fire damage

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sant, jag har fortfarande inte sett till någon PS2/Xbox-emulator (även om jag inte tvivlar på att det finns). Med Förr i Tiden menar jag på den tiden då PS2-generationen var ny, och man precis hade börjat fiffla med N64-emulatorer. Ack, vad gamal man känner sig.

 

Det är bara synd att inte Sony tänkte på det när dom gjorde PSP..

Det har de faktiskt visst tänkt på; på PS3:ans internettjänst Playstation Network kan man ladda ner gamla PS1-klassiker för att spela antingen på PS3 eller PSP. Dock har den tjänsten inte tagit fart ännu, så här i sverige har vi inte så många spel på menyn; USA har mig veteligen betydligt mer. Dock finns här i europa det skojiga spelet Kula World, ett pusselspel från 3D-grafikens barndom.

 

Dessutom finns ju en del klassiker utgivna direkt till PSPn, såsom Tales of Eternia och Valkyrie Profile. Vi får väl hoppas att även Xenogears dyker upp bland dessa.

 

(PS. Bilden du visade vill inte synas på min skärm)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns det någon som skulle tänka "Nejfan.. jag tycker inte om bra saker.." och skita i att spela det där spelet då?

Problemet är ju att de inte vet om att de har dålig smak. ;)

 

och ett par mellansekvenser med en hiskelig dubb från helvetet.

Ord. Jag gjorde en

, som ju ändå har välbekanta röstisar som Hikaru Midorikawa (Fei Fong Wong) och Yuji Ueda (Bart). Kommentarer överflödiga. (._.)

 

Alltså, det är ju fortfarande problem att köra dom nyare konsollerna och i den benämningen så tänker jag på Playstation 2, Xbox och Dreamcast (Vilket jag inte ens sett en emulator på).

PS2 t.ex har ju bra många år på nacken närmare bestämt 7.. och PS1 mer än dubbelt så mycket. Det var inte så länge sen som dom knäckte ps1 så spelen flöt på klockrent.

Jag vill minnas jag spelade FF-spelen utan problem med emulator till Windows i nådens år 2000 (jag hade lånat FF7 och FF8 av en kompis i högstadiet) så PS1-emulering har iallafall fungerat felfritt i 7-8 år. Och Dreamcast har nullDC. Men visst, PS2 och Xbox är det väl fortfarande för långsamt med... om det nu inte duger med 0-3 fps. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill minnas jag spelade FF-spelen utan problem med emulator till Windows i nådens år 2000 (jag hade lånat FF7 och FF8 av en kompis i högstadiet) så PS1-emulering har iallafall fungerat felfritt i 7-8 år. Och Dreamcast har nullDC. Men visst, PS2 och Xbox är det väl fortfarande för långsamt med... om det nu inte duger med 0-3 fps. :P

 

Alltså, när jag lirade igenom 7an på emulator fick jag problem med det där Chocobo Racet när man ska ta sig ut från Corel Prison. Där var jag tvungen att patcha.

När jag lirade igenom 9an fick jag frys lagg när dom ska ta sig ut från första staden som dom kommer till efter haunted forest eller vad det heter. Där fick jag patcha.

och det är inte så länge sedan som dom där problemen uppstod.

 

PS2 emulatorer fungerar ju inte till 100% än.. kan inte påstå att dom ens fungerar till 70%. Vad har du för system spec om du har 0-3fps?

Jag ligger på typ 25-30fps i alla spel som jag lirar. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad har du för system spec om du har 0-3fps?

Jag ligger på typ 25-30fps i alla spel som jag lirar. :P

Jag spelar inte PS2-spel på datorn, jag har en faktisk konsol. Tyckte bara det verkade vara så låga fps på de skärmdumpar jag sett av PCSX2 senast jag kollade, fast då var det ju ett tag sen. Hur som helst är detta off topic från Xenogears -- antingen får vi dela tråden, sluta snacka om emulering eller låsa skrället. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag spelar inte PS2-spel på datorn, jag har en faktisk konsol. Tyckte bara det verkade vara så låga fps på de skärmdumpar jag sett av PCSX2 senast jag kollade, fast då var det ju ett tag sen. Hur som helst är detta off topic från Xenogears -- antingen får vi dela tråden, sluta snacka om emulering eller låsa skrället. :P

 

Håller med Sceleris, får inte gå offtopic. :)

Ska samtidigt passa på o varna Sceleris om att man inte kallar såna här goda trådar för skrällen. XD

Men jag skaffar gärna Xenogears till min psp med.

Är ju skönt att kunna spela det även när man inte är hemma,

enda jobbiga är väl att man har 2 olika save games. :P hehe

 

Funderar fan på att göra en egen hemsida dedikerat just till xenogears.

Har hittat en hel del såna, men dom verkar aldrig kompletta. :S

 

Alla sidorna har bara lite av allting liksom.

Skulle va sjysst med en riktig sida med bilder, info o allting från spelet.

 

Synd bara att man är så förbannat slapp när det gäller o göra hemsidor. ><

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 10 months later...
har kommit till nintendo ds tbh... vet inte hur bra konvertering det blev dock.

Vafalls?! Har Xenogears kommit till DS? När hände det?

 

Annars skulle väl Xenogears släppas för nedladdning till PSN, som man sedan kan föra över till PSP. Är det någon som vet hur det blev med det? Har det kommit ut än?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...