Omaka Skrivet januari 14, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2007 Apple iPhone finns verkligen! http://www.apple.com/iphone/ Bild 1 Bild 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 14, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2007 Ser riktigt najs ut faktiskt. (: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sneakan Skrivet januari 14, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2007 Tänk va de kommer nya saker hela tiden Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet januari 14, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2007 Fan vad nice, men frågan är om den håller vad den lovar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sneakan Skrivet januari 14, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2007 jag har en LG U880 och den duger fint. Fast de går segt som fan när jag lägger över filer från datorn:/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet januari 14, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2007 Just ja, tror det var den där telefonen som drog igång någon ny lawsuit (svenska ordet?) över namnet mellan apple och något annat företag. Den där telefonen vill jag ha i alla fall. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Omaka Skrivet januari 14, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet januari 14, 2007 http://pogue.blogs.nytimes.com/2007/01/ ... questions/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet januari 14, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2007 Ojoj, den ser grymt snygg ut men tror jag behåller mig K800i ett tag till. Är det någon som vet vad denna kommer kosta i butik? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 14, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2007 alldeles för mkt är jag rädd... men skulle inte tacka nej till den, priset skulle nog kunna hamna på omkring samma som ps3an =/ med tanke på att dem inte ska konkurera ut t ex... Ipod video. (betyder inte att jag skulle tacka nej till den) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet januari 15, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 de blev stämda för att ha snott namnet från Cisco :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet januari 15, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 http://pogue.blogs.nytimes.com/2007/01/11/the-ultimate-iphone-frequently-asked-questions/ Is it an “unlocked” phone, so I can use it with a carrier other than Cingular? –No. Will there be a non-Cingular version? –Not within the first two years. Can I put my T-Mobile SIM card in it instead of Cingular? –No. Ruttet säger jag bara. Den där listan gav mer negativa funktioner än positiva må jag säga. Man kan inte ens byta batteri själv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 15, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 Ruttet säger jag bara. Den där listan gav mer negativa funktioner än positiva må jag säga. Man kan inte ens byta batteri själv. Ja, vad är dealen med det eller? Hade ingen aning om att man behövde skicka in iPod's för att byta batteri heller. Kostar det pengar då? Annars kan knappat Apple tjäna något på att göra så, och om det kostar pengar så är det otroligt sniket. Och har vi ens Cingular i Sverige? Och tack vare att det är Cingular så kommer den inte ha 3G heller, inte särskilt smidigt på en sån ny och dyr telefon. Nej, jag behåller min K750i ett tag till... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet januari 15, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 Fasen, från 100% hype till 0%...... Varför kan de inte försöka vara lite normal? :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Omaka Skrivet januari 15, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 När ni ser iPhone, så tänker säkert ni: "Neh, ännu en dålig mobil som bara är snygg, inget annat...". Det är fel. 1. iPhone är den första mobiltelefon som faktiskt har ett bra interface. 2. Hårdvara som pallar med att göra en massa saker som vanliga mobiltelefoner tar äckligt långt tid på sig att göra (bläddra mellan bilder osv.) 3. Visa "riktiga" webbsidor. 4. Faktiskt fungera bra som mp3-spelare och ha mycket plats som standard. Angående 3G-frågan, jag antar att Apple kommer att släppa iPhone med 3G i Europa, något annat vore idiotiskt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pew Pew Skrivet januari 15, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 Mac OS X kärnan som kommer köras på mobilen är på 7 kb. det är iof den i en vanlig mac också. men detta gör att den är mycket mycket snabbare än ALLA andra mobiler som är på marknaden hittills. jag tror dessutom att 8 gig eller nåt sånt är standard på storleken. snart kommer väl en microsoftmobil också? när dem ser att apple känar pengar vill dem också vara med på kakan. som zune? nån som sett en sån utanför affären? dessutom skulle ju den mobilen vara mycket långsammare, stänga av sig lite hela tiden, få bluescreen konstant och bli invaderad av virus var 5e minut. (ja jag har en mac) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Omaka Skrivet januari 15, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 Jag tror 4 gig är standard, faktist. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet januari 15, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 pff, jag har inte kört med antivirus/brandvägg på typ 2 år, Va på ett la förra helgen och bad en kompis skanna mina diskar över natten, Inte ett piss. Man får bara virus om man inte vet vad man gör typ... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 15, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 klicka på första bästa blinkande bild, där det står att du vunnit en miljon... så smart behöver man va för att få ett virus. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 15, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 pff, jag har inte kört med antivirus/brandvägg på typ 2 år, Va på ett la förra helgen och bad en kompis skanna mina diskar över natten, Inte ett piss.Man får bara virus om man inte vet vad man gör typ... Nja inte alltid, man kan ha otur med. Och om man klickar på en länk för snabbt utan kolla så finns risken med, tex så var det nån bögbot som postade skit på anime.se för ett tag sen så jag råkade klicka på länken utan att tänka efter, brandväggen upptäckte ju virus direkt. Sen så hade brandväggen på farsans bärbara dator blivit utdaterad utan att han märkt det och det blev en himla massa jobb att få bort viruset på den, den stängde ju ner precis varenda program man drog upp. Att formatera var det ju inte tal om för han hade massa viktiga dokument för företaget han är VD för som inte blivit synkroniserade med deras server än. Till slut lyckades jag iallafall fixa det genom att starta i felsäkert läge med nätverk aktiverat, installera Kaspersky och uppdatera det och rensa datorn, som för övrigt hade typ 8 trojaner. Sen hade det tydligen teknikerna på företaget hittat två till sen när dom installerade nytt skydd som måste kommit när jag avinstallerade Kaspersky. Det finns ingen anledning att inte ha antivirus och brandvägg, finns mycket bra gratisprogram (Active Virus Shield, av dom som gjort Kaspersky, och Comodo, båda testvinnare) som jag kör med nu för att Kaspersky gått berserkargång på piratnycklar. xD Summan av kardemumman; better safe then sorry! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet januari 15, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 va! 1miljon! *klickar* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 15, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 (ja jag har en mac) /giggle XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet januari 15, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 pff, jag har inte kört med antivirus/brandvägg på typ 2 år, Va på ett la förra helgen och bad en kompis skanna mina diskar över natten, Inte ett piss.Man får bara virus om man inte vet vad man gör typ... Nja inte alltid, man kan ha otur med. Och om man klickar på en länk för snabbt utan kolla så finns risken med, tex så var det nån bögbot som postade skit på anime.se för ett tag sen så jag råkade klicka på länken utan att tänka efter, brandväggen upptäckte ju virus direkt. Sen så hade brandväggen på farsans bärbara dator blivit utdaterad utan att han märkt det och det blev en himla massa jobb att få bort viruset på den, den stängde ju ner precis varenda program man drog upp. Att formatera var det ju inte tal om för han hade massa viktiga dokument för företaget han är VD för som inte blivit synkroniserade med deras server än. Till slut lyckades jag iallafall fixa det genom att starta i felsäkert läge med nätverk aktiverat, installera Kaspersky och uppdatera det och rensa datorn, som för övrigt hade typ 8 trojaner. Sen hade det tydligen teknikerna på företaget hittat två till sen när dom installerade nytt skydd som måste kommit när jag avinstallerade Kaspersky. Det finns ingen anledning att inte ha antivirus och brandvägg, finns mycket bra gratisprogram (Active Virus Shield, av dom som gjort Kaspersky, och Comodo, båda testvinnare) som jag kör med nu för att Kaspersky gått berserkargång på piratnycklar. xD Summan av kardemumman; better safe then sorry! Popups brukar vara spyware, och lätta att ta bort med Adaware eller liknnande, Plus att jag har inställt att inget sparas på datorn, varje gång jag stänger webläsaren så tömmer den allt jag har gjort. Så ganska svårt att få virus på det sättet. Plus att jag har en popup blocker / ad blocked som blockar 99.9% av allt som jag inte vill ha. Misstänker jag att det e något e så det bara ctrl alt del och kolla om något körs, sedan msconfig och kolla där. hittar man något skummt googlar man och kollar vad det e. Men detta har jag bara gjort 2-3 ggr eftersom jag aldrig får problem med virus osv. bara n00bs får det. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 15, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 Jag har aldrig fått ett virus sen jag köpte min första egna dator och jag kör Spybot+Ad-aware typ varannan vecka, har aldrig ett enda spyware men jag kör det ändå av ren princip. Jag tömmer inte varje gång jag stänger Opera, men Opera är så leet så den drar inte hem någon skit ändå. Men nu snackar vi riktigt virus och inte newbiga spywares. =P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet januari 15, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 jo och sånna har jag aldrig fått, man får bara sånna om man e dum i huvet ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Omaka Skrivet januari 15, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet januari 15, 2007 Haha, ska vi ta och disskutera om huvudämnet nu då? :P Här kan ni disskutera vidare: Virus och annat bajs! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg