Hoppa till innehåll
Anime.se

hjälp behövs omgående


Kuroneko
 Share

Rekommenderade inlägg

Förlåt om titel är opassande men den är helt sanningsenlig. Jag skulle behöva lite hjälp med några saker under den närmsta timmen.

 

Jag vet några grejer nu jag skulle behöva eran hjälp med men det kommer troligtvis dyka upp lite mer under tiden som går.

 

Okej, det jag vill ha reda på för tillfället är:

 

Vad betyder nakama? Jag vet att det betyder i stil med klanmedlemmar, familj, partners fast starkare, någon som har en lämlig beskrivning.

 

2. Vad heter motsatsen till shonen-ai?

 

Det är det enda jag vet för stunden som jag vill ha reda på, kanske dyker det upp nåt mer.

 

Tack på förhand!!

 

X-milla :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu ska vi se om jag kan komma på någon lämplig beskrivning.

 

1. Nakama 仲間 (Inte 中間 som är en stad) betyder ungefär kompanjon, kamrat eller kollega. Alltså någon som står än nära eller någon man samarbetar med.

 

2. Hur menar du med motsatsen mot shounen-ai? Om det finns något ord för homoskräck har jag ingen aning om, men ordet "homo" brukar allafall användas i japanskan så det kanske går att kombinera med nått. Om du menar att lesbiskt är motsatsen så kommer jag på orden shoujo-ai, yuri eller lez (レズ) just nu, men det finns säkert fler slangord.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

In Japanese, nakama (仲間) means colleague, compatriot, or comrade.

 

I dom flesta serier jag sett så är det just nakama som karaktärer kallar sina kamrater, vänner, medlemmar i gruppen etc.

 

Sen motsatsen till shonen-ai antar jag att du menar med tjejer istället för killar och det borde då vara Shōjo-ai.

 

Edit: lololol 3 poster på exakt samma minut. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...