Hoppa till innehåll
Anime.se

Saw 4 & 5 tycker ni?


Star-Basse
 Share

Rekommenderade inlägg

hatar också remakes men dom kommer ju bara för att dom har Ide torka i det där landet...

Nej nej, de har verkligen inte idétorka. Problemet är bara att filmer kostar för mycket att tillverka. Ju dyrare filmer blir, desto mindre vill filmproduktionsbolagen sponsra osäkra kort. Därför får vi remakes av och uppföljare till gamla succéer, och därför kommer ibland likartade filmer ut samtidigt. (Japanska skräck-remakes, asteroid-/meteoritfilmer, etc.)

 

Alternativet, att helt enkelt sluta göra filmer för en biljon dollar, har tydligen aldrig fallit dem in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är just därför anime är så trevligt, det spelar typ ingen roll vad för effekter som behövs, det påverkar inte priset särskilt mycket.

 

Min dröm är Wheel of Time som anime, vore verkligen perfekt. Det skulle inte gå att göra film av bokserien för den är alldeles för lång, och en serie skulle nog inte bli tillräckligt bra för dom skulle få dra ner för mycket på effekterna. Men en anime däremot...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Jag är ganska intresserad av specialeffekter, så det enda egentliga lockelsen med filmserien för mig. Hur är det i trean? Realistiskt? Eller räknar du in specialeffekter i "uselt gjorda"?

 

Lite svårt för mig att avgöra, jag har aldrig sett en människa få alla sina lemmar söndervridna samtidigt. Det ser väldigt otäckt ut iaf.

Relismen är väl lite si och så med i övrigt, någon sliter ståendes av sina egna hälsenor, men fortsätter stå upp efteråt.

 

Det la jag märke till också. Men går hälsenorna av så himla lätt? Han rörde typ benen 2-4 cm och hälsenorna gick av.

Tycker ettan är bäst, 2:an sådar medans 3:an imo va en besvikelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...