Hoppa till innehåll
Anime.se

Mina bilder - Satou-kun


Timotei
 Share

Rekommenderade inlägg

Tänkte lägga upp mina bilder här efterhand, hoppas det uppskattas. :P

 

Satt och kladdade lite när jag hade sett klart Dokuro-chan och den blev väl lite halvt bra. Blev rätt kladdig på vissa delar men suddade så mycket.

 

Om det finns något att göra bättre så säg gärna till, vet att händerna är lite konstiga men en av mina första bilder(har kladdat förr och tränat då jag älskar och rita och kommer fortsätta för att bli ännu bättre).

 

dokru1pv.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slänger in ett par nya som jag också gjorde innan för ett tag sen så kritik tack. :)

 

 

 

 

http://img178.imageshack.us/my.php?imag ... 0215dc.jpg

 

 

Shana fast håret blev lite kasst. :/

 

 

http://img178.imageshack.us/img178/1912/dsc000206lh.jpg

 

Saber

 

 

 

 

http://img412.imageshack.us/img412/7006/dsc000221rc.jpg

 

 

Nanami

 

 

 

http://img412.imageshack.us/img412/3092/dsc000253ra.jpg

 

 

Ichigo

 

Bilderna är inte så stora kanske men hoppas i alla fall man ser bättre nu för jag provade att använda min mobilkamera istället. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul att du lägger upp bilder (dessa var det finare kvalité på också scanner/kamera mässigt).

 

iaf, Tycker att bilderna är fina och att du har ganska bra koll på manga style, men kolla in lite mer anatomi (Huvudformerna är inte alltid helt korrekt) och även en del om vinklarna, ANVÄND HJÄLPSTRÄCK! ;D

 

Vore kul att se nått som du har skapat. (nått som inte är fanart). :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar :) , jo jag ritar ju för att bli bättre och kollar en del anatomiguider m.m på nätet för att få lite bättre koll. Är inte hardcore på alla dessa termer men vad menar du med hjälpsträck.

 

Jo, jag ritar främst fanart men ska börja rita lite eget sen när jag fått häng på allting. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först vill jag bara fråga dig en sak, har du ritat av bilderna?

OM du har gjort det, så vill jag bara säga att sluta med det nu på en gång, du blir inte bättre genom att rita av mangafigurer direkt från en serie (k, och börja rita något eget istället, vilket är bra, för det är så man blir bättre, samtidigt vill jag bara varna dig för ANIME-anatomi sidor som finns ute på internet UNDVIK de och börja kolla på nakna människor eller photo stocks som finns på internet och sånt.

 

Och ja, som sepemulle säger, använd hjälpsträck/linjer, de har hjälpt mig och många andra, och vad är hjälp linjer?

 

shiizle1nh.jpg

Här får du se en bild som jag har arbetat nyss, inte klart än och förlåt för den dåliga kvaliten

Ser du linjen som går igenom hennes kropp? det är en hjälplinje/sträck, så varje gång du ska rita, börja med rita hjälplinjerna, för då sätter du grunden, vart proportionerna ska ligga och hennes ansikte och så vidare.

 

Nåja hoppas att det här hjälper dig att börja någonvart!

 

jo jag ritar ju för att bli bättre

 

Du kan börja genom att skaffa en scanner, inte så dyrt, köpte min för 300 kr :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaja men nu fattar jag, tack så mycket Paddan! Sjukt bra information, undrar ifall du skulle kunna rekommendera någon sida eller liknande med anatomi som inte är för svårt att förstå typ kanske något som du började med?

 

Jo, jag har ju ritat av bilderna men jag har ingen som helst anledning till att stressa för att bli superduperjättebra utan jag tar det i min egen takt. Jag kände bara för och prova att rita av några av mina favoritkaraktärer och det blev rätt lyckat tycker jag. Jag kommer ju självklart att göra eget så snart jag blir bättre på det.

 

Eh nä jag kollar ALDRIG på anatomi som är anime karaktärer utan jag kollar på riktiga människokroppen. Har sett en del bra länkar här på forumet som jag tittat igenom, speciellt en där man ser en snubbe rita en människa i lite olika vinklar då det är en rätt lång film men sjyst som fan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
börja kolla på nakna människor

 

... *fniss*

 

Anyway. Satou-kun; du skulle kunna fundera att börja rita med tusch också. Ditt sätt att skugga ser ut att vara kompatibelt med strängt svart/vitt och man får massvis med roliga möjligheter med olika tjocka linjer och så. Dessutom blir allt renare. Även om det kan vara ganska svårt i början så är det jättekul när man lärt sig!

 

Och jag menar inte sån där noob-tusch som man köper som 50 plastpennor i olika färger. Jag menar en tusch-flaska, en pensel och en stiftpenna.

 

Det är vad riktiga mangakas använder :D

 

Och Snygga bilder. Jag gillade Ichigo, hans kappa är cool.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

... *fniss*

 

Anyway. Satou-kun; du skulle kunna fundera att börja rita med tusch också. Ditt sätt att skugga ser ut att vara kompatibelt med strängt svart/vitt och man får massvis med roliga möjligheter med olika tjocka linjer och så. Dessutom blir allt renare. Även om det kan vara ganska svårt i början så är det jättekul när man lärt sig!

 

Och jag menar inte sån där noob-tusch som man köper som 50 plastpennor i olika färger. Jag menar en tusch-flaska, en pensel och en stiftpenna.

 

Det är vad riktiga mangakas använder

 

Och Snygga bilder. Jag gillade Ichigo, hans kappa är cool.

 

Ah, jo jag har en speciell penna som jag köpte med lite andra saker som är till för just det som du nämner. Jag har inte riktigt börjat på det där avancerade än men nu när min långa semester kommer ska jag sätta mig ner ett par gånger i veckan och bara rita tills jag somnar.

 

Tack så mycket. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...