Hoppa till innehåll
Anime.se

Hej


Elwin_Baltia
 Share

Rekommenderade inlägg

hm, lite tråkigt att du tappat lusten helt. personligen tycker jag att det var en bra ide. visst, brevet var kanske lite oslipat och det hade säkerligen varit bra om du låtit någon hjälpa dig med det. men det var fortfarande ett bra initiativ. creds för att du kom så långt.

 

efter att läst zimeons haffs brev så måste jag säga zimeon att han troligtvis har vad som krävs för att skriva ett ordentligt brev, och elwin verkar ju inte vilja göra det längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med Moberg, helt klart. Det första intrycket jag fick av Elwins brev var att det var bra, men som sagt. Det hade sina brister. Det jag tänkte mest på var "Vi kräver"-delarna, men ja...

 

Elwin, vafan. Jag tycker inte du ska ta det så personligt. Jag menar gör du detta bara för din skull? Jag trodde det var för Anime-sverige, och kanske viss del din egen. Skönt att prestera ngt liksom.

Hoppas inte du deppar ihop helt nu iaf! FIGHTO!! T_T

 

zimeons haffs var helt klart mer objektivt skrivet och byggt mer på fakta, vilket gör att jag tror att det skulle gå mkt längre. Om han orkar så skulle jag jätte gärna skriva under en finslipning av de brevet, eller kanske rent av ett nytt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hoppas också att Zimeon väljer att posta den texten han skrev som ett brev, efter lite korrigering...

Jag skriver mer än gärna på det brevet...

I övrigt väljer jag att posta mina inlägg från Zmanga eftersom topicen är densamma och jag orkar inte skriva om allt igen :)

 

Som skrivits i tidigare inlägg, tanken var god, och det är trevligt att man har vilja att engagera sig för en bra sak. Det var ett bra initiativ att starta hela denna karusellen Elwin, sedan att utförandet hade sina brister är en annan femma, då är det ju bra att man kan hjälpa till med ideer. Zimeons text som av sig själv kallades ihopslaffsad text var i mina ögon mycket bra, med undantag (som nämndes) en upprepning i mitten, men i det stora hela en mycket bra text tycker jag!

Sedan är det förståeligt med frustration om man har lagt ner en hel dag på en text och så postar en person en så kallad haffs text som man bara slängt ihop lite lätt med näst intill suveränt resultat.

Jag tycker helt klart att Zimeons text med lite korrigering borde skickas in.

Det spelar ingen roll vem som skriver brevet, huvudfokuseringen bör vara att få ihop ett så bra, slagkraftigt och seriöst brev så möjligt, strunt samma vilket namn som står som underskrift.

Som jag skrev jag tycker det var ett bra initiativ att starta det här, det fick ju "Eliten" att vässa pennan också :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stå på dig Elwin... Låt inte dessa "Elitister" få sista ordet...

 

För övrigt så gissar jag på "Eliten" kan göra ett bättre jobb men att de inte orkar....

 

Tycker det är tråkigt att detta gjorts till någon slags tävling... Eller kampanj mot den så kallade eliten. När huvudsaken borde vara att få iväg ett så bra brev så möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skåda! Anime.se samhället, arbetaranvändarna vänder sig mot eliten!

 

 

Det här är extremt roande. Bara igenom en tråd har plötsligt grupperingar bildats. Nåja, visst är det kanske så allvarligt men den som sa att alla kan leva i fred och harmoni hade fel, fel, fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eliten är väl bland de som arbetat mest (framförallt ideelt) för anime i Sverige. :)

 

Exact. Allt detta görs bara för anime och anime i Sverige, och jag blir förvirrad när folk börjar snacka om att vända sig emot de folk som gjort mest för anime i Sverige.

Ta reda på lite fakta hörni =)

 

Jag säger det igen: Jag skulle tacka och bocka djup om zimeon hade lust att slaffsa ihop en finjustering av det hopslaffs han gjorde, för att sedan skicka in det med flertalet underskifter. Där jag självklart skulle skriva under : )

Som sagt. Det är synd att detta har blivit ngn slags tävling...

 

Jag hoppas ngn har orken att knopa ihop ngt. Jag skulle nog göra det om jag verkligen var skrivkunnig, men det är jag tyvärr inte :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Herregud! Lyssnar ni på er själva? Eliten mot använda........! Det är inte en nödvändighet att ranka in alla i olika ordnigar! Inse att det räcker med att veta att vi behöver ett nytt bättre brev. Annars kan vi ju slåss hur länge som helst. Inse även att Elwin gjorde sitt men pallade inte mottrycket.

 

Fakta och svagheter.

 

Vad vill TV4 ha? Fans som skriker eller högre tittar siffror?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var lite små svårt att tolka sista meningen, men om jag förstod rätt så menade du: "Jag har ett mastodont arbete jag ska göra klart ser du." eller ngt sådant. Jag ser gärna att zimeon skriver, fast man kan inget annat än önska eller hur ^^;;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NMEN DET ÄR BARA ELWIN SOM FÖRSÖKT...

 

Som jag också skrev. Jag har gjort mina försök mot TV4 tidigare, och de har varit stendöva. Nu är jag uppe i ett ganska stressigt arbetsliv och har kanske tid, men inte ork, att starta någon namninsamling, kanske främst för att jag vet (tyvärr) hur meningslöst det är. TV-kanalerna bara skiter i namninsamlingar om ditten och datten; de kommer städa bort allt som "jaja, de där galningarna" för att sätta sig ner och planera nästa dokusåpa. Eller kanske är jag bara pessimistisk.

 

TV vill ha tittarsiffror. Och de vill att det skall vara enkelt. Är inte det tidens melodi? Snabba pengar utan arbete är ju vad folk ser som dygden av alla dygder idag. Idogt arbete? Näääääääää..... det hör till gamla tider, ser ni.

 

Därför är det alltid lättare för TV att köra dokusåpor och YuGiOh än att visa bra saker. För bra saker ger inte de höga tittarsiffrorna. Baren gör. YuGiOh säljer svindyra kort och leksaker. Det gör inte Naruto. Så länge TV bara går med dollartecken i pupillerna är det kört, om de inte helt plötsligt får för sig att tjingtjongtecknat är the road to riches. Då, skall ni se, kommer vi få ett jordskred av animé här. Men inte förr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe.. Det stämmer nog. Jag håller mig nog till att ladda ner.

 

Bara för att TV och övriga företag är knäppgökar som bara tar den lättaste vägen ut och inte följer någon form av idébaserad tråd behöver ju inte du imitera dem. Sluta bara snylta på oss stackars betalande och ut och smäll upp degen till de som förtjänar den. Först då kanske TV vaknar. För om TV får uppfattningen att alla bara laddar ner ändå kommer de verkligen inte känna sig hågade att importera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo.. Men det finns inte så mycket bra serier anser jag.. Tyvärr... Men om jag hade haft ett par hundra tusen skulla jag köpa allt bra jag såg. Och tillbringa timmar åt att värdera om de var värda inköpet. Samt på mina animevisningar skulle jag visa enbart DVD skivor som var köpta och inte nedladdade saker. Men då skulle priset höjas när allt inte längre behöver vara idiellt för att vara lagligt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...