Hoppa till innehåll
Anime.se

Hej


Elwin_Baltia
 Share

Rekommenderade inlägg

Lite saker som kan behöva ändras:

 

Pokémon är ett TV-spel, inte "dataspel"

 

Anime är väl inte alls i huvudsak riktat till barn, det är ju bara vad majoriteten av svenskarna har fått för sig på grund av bl.a. TV4

 

Du kanske borde nämna att de skrev i sitt text-tv meddelande att det är mycket barn som har skickat brev och bett om mer anime, fast det är väl mest halvvuxna/vuxna personer som har gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skriv upp mej!

fast jag får pterkomma med min "komentar", för det är aldelles för sent just nu *gäsp* varit upe till fem 3 dar i sträck...godnatt

Jag skriver upp dig efter jag har fått din text och din kommentar. Vila upp dig nu så du får energi att skriva.

Pokémon är ett TV-spel, inte "dataspel"

Väldigt jäkligt onödigt att påpeka. :rolleyes:

Man spelade faktiskt Pokémon på ett Gameboy, inte en TV. Och vad innehåller en kassett egentligen? Jo, nämligen data.

Anime är väl inte alls i huvudsak riktat till barn

Är det väl visst det. Fråga vilken japan som helst. Manga är däremot en helt annan sak.

Du kanske borde nämna att de skrev i sitt text-tv meddelande att det är mycket barn som har skickat brev och bett om mer anime, fast det är väl mest halvvuxna/vuxna personer som har gjort det.

UNGA TITTARE står det faktiskt, och jag räknar oss tonåringar som "unga".

Är verkligen Sverige det land som visat Sailor Moon minst? Eller missuppfattade jag den delen av texten?

Enligt sidan "Sailor Moon på Svenska" är det så, och jag kan verkligen hålla med. Alltså, herregud... 2 års uppehåll utan att ha visat alla avsnitten!

Annars var det mycket bra skrivet, ska försöka knåpa ihop min 200-ordskommentar så fort jag orkar

Det är rätt inställning. Ta och skriv när du är riktigt utvilad så blir det jättebra.

 

Jag har redan fått ett namn med kommentar ikväll från www.onepiece.se. Imponerande...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra gjort, men det finns behov att rätta visa fel.

 

 

 

Här kommer det...

 

 

Jag kan inse att mycket av det som efterfågas här antagligen inte går för er att genomföra i praktiken, främst p.g.a. att det helt enkelt inte skulle gynna er kanal ekonomiskt. Dock finns det många tankar här som ni borde ta tillvara på. Jag anser att det finns en stor chans just nu som ni håller på att missa, en chans som skulle kunna ge stor avkastning. Mangan håller på att resa sig i Sverige och det skulle var gynnsamt att följa vågen och få in mer anime. Något som skulle väcka stort intresse coh locka många tittare, både unga och lite äldre, skulle vara att visa de tecknade tv serier som tillhör det mangautbud som nu finns i sverige. Både dragonball animen och one piece animen skulle antagligen få ett starkt välkommnande.

 

Mvh Marcus Fredriksson.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skriv gameboyspelet eller gameboy-spelet, och bara för att jävlas game boy spelet ;).

 

 

 

 

Skriv up mig.

 

 

 

Jag tycker det är bra att ni tar intiativet att visa anime i Sverige, så att flera personer kan få en chans att uptäcka det. Men ni borde också visa lite mer "vuxen" anime, t.ex. Neon Genasis Evangelion, Serial Experiments Lain och Rurouni Kenshin.

Om vi tar t.ex. Evangelion har den serien haft stor framgång i U.S.A. den har gått i repris 3 gånger, och publiken har varit otroligt stor.

En annan sak jag kan tilläga är att ni borde texta istället för att dubba för som signaturen Big_boo säger så förstör dubningen den emotinella biten...

 

Mvh Jonathan Beckman.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Film är en stor del av mitt liv. Jag älskar all sorts film och serier mer eller mindre såklart. Anime gillar jag mer. Barnprogram gillar jag mindre. Jag anser att de animeserier ni visar nu, Pokémon och Sailoor Moon, riktar sig mer till barn än till ungdom och vuxen, vilket jag tycker är skamligt. Animé är en stor del av film och serier i Japan, och det är då inte bara s k "barnserier" som visas.

 

Jag skulle personligen, och jag vet att väldigt många står bakom mig, vilja att ni visar mer vuxen animé i Sverige. Ett exempel på detta är serien Neon Genisis Evangelion som har mötts väl i t.ex USA, och varför skulle det inte gå hem i Sverige? Jag tror att ni på TV4 och vi här hemma i TV-sofforna skulle uppskatta detta enormt, för jag tror att om ni framför detta rätt så kommer intresset för animé att stiga i Sverige, och hur bra är inte det?

 

M.V.H. Per Fors, 16

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som jag skrev på zmanga tycker jag brevet ser för dumt ut. Det ger inte ett bra intryck till TV-kanalerna om de tror att entusiasterna anser TV vara där för att tjäna dem. Du behöver ekonomiska och tittarsiffermässiga argument för att de skall lyssna på dig. Annars kommer de bara avfärda hela brevet som trams.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

// Start Edit

 

Om någon vill skriva en annan protestlista så är det bara att tolla mitt inlägg nedan till namninsamlingen :)

 

// End Edit

 

 

 

Jag och många i min bekantskapskrets kan inte med annat än fasa titta på när ni introducerar animen till Sverige. Jag (och troligtvis många fler) är väldigt anti till dub. Detta är en jättebra idé till "barn" och filmer/serier som är riktade till denna åldersgrupp men om ni verkligen väljer att sikta på att visa riktig anime så kommer ni förhoppningsvis inte att rikta er till gruppen små-barn. Bäst tycker jag personligen att det blir med japanskt tal samt engelsk text (svensk text kan vara acceptabel), iom att japanerna har väldigt bra röst-skådespelare. Engelsk text föredrar jag för att det "låter" bättre.

 

Som förslag till vilken anime ni skulle kunna visa så skulle jag vilja föreslå One Piece, detta är inte för att jag personligen tycker att den är jättebra eller speciellt vuxen utan mer för att jag tror att det skulle vara relativt lätt att få tittare till den iom att den släpps i bokform (manga) här i Sverige. Tiden då denna visning borde vara på kvällen/natten, detta är inte för att det är dåligt och skall användas för utfyllnad i tablå utan mer för att få bort en stämpel på att anime = barnprogram á la Alfons Åberg.

 

Men snälla, snälla... Sub, don't dub

 

*Jag reserverar mig för eventuella stavfel i denna texten

 

//

Andreas Lundkvist

Norrbotten, Sverige

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...