Hoppa till innehåll
Anime.se

Resension av Rorouni Kenshi!


te0
 Share

Rekommenderade inlägg

Någon som vill ge mig en bra Resension på Rorouni Kenshi?

Jag har precis börjat kolla på den, men jag vill veta lite om vad den handlar om.. Jag har inte hunnit blitt så insatt i den, då jag inte var vid mina sinnes fulla bruk när jag började kolla på första avsnittet, samt att klockan var fyra på morgonen....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att sammanfatta det:

 

Rurouni Kenshin utspelas i början av Meiji-perioden (1868-1912).

 

Rurouni Kenshin handlar om Himura Kenshin som är den fruktade patrioten och svärdsmannen Hitokiri Battousai. Kenshin har slutat att döda och lever att fridfullt liv som vagabond. Men han har fortfarande ett svärd till hands om han skulle behöva det. Det speciella med hans svärd är att det är en sakabato(ett svärd med eggen på "fel" sida).

 

Det är väl en sammanfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I OVA avsnittet så handlar det om Shinta som blir räddad av en mästare vid namn Hiko Seijuro och han ger honom namnet Kenshin (som sen lär Kenshin Hiten Mitsurugi stilen). Senare lämnar Kenshin Hiko Seijuro och blir hyrd som assasin. Det är då han blir kallad: Hitokiri Battousai.

 

OVA avsnittet så får man reda på varför han slutade döda och varför han blev ruroni. Den är mycket stiligare gjord, våldsammare och innehåller ingen komedi som serien gör. Jag kollade först på serien istället för att ha börjat kolla på OVA avsnitten, men det spelade faktiskt ingen roll för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...