Hoppa till innehåll
Anime.se

Heroes


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

håller med ovanstående, men trodde Peter skulle få ett sånt frankenstein är över pannan :P

 

Han ska väl få något slags ärr i ansiktet senare?

 

En sak som också ska bli intressant att följa är det med hans morsa och den grupp "heroes" hon var med innan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Oj, hade helt missat att det fanns en Heroes-tråd här. Gött!

 

De flesta verkar tycka lika bra om serien som jag. Hade duktigt med abstinens under uppehållet, även om den mattades av mot slutet. Faktum är att jag totalt missade när den drog igång igen... tur man har polare som påpekar sånt. ^^

 

Gillade för övrigt senaste avsnittet. Något jag är lite smått orolig för är Hiro's förmåga att böja tid och rum. Jag är inte orolig för karaktärer eller dylikt i serien, utan mer för själva serien i sig. Finns ju många fall när någon reser i tid, och ofta så tycker jag att de som ligger bakom filmen/serien eller vad det nu kan vara misslyckas med att tänka på allt som egentligen händer om någon åker framåt/bakåt i tiden och interragerar. Men men, de verkar ju ha huvudet på skaft så här långt, så jag ska ju inte måla fan på väggen ännu. Hmm... har inte fått in Heroes i min veckorytm ännu. Ska nog kika på favvo-trackern bara för att vara säker. ;)

 

EDIT: Mycket riktigt... fick avnjuta episod 21. Man märker att det laddas upp inför säsongsfinalen. <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

avsnitt 23 var... väldigt bra, lite märkligt, men ändock trevligt.

 

spoiler 23

slutet var ju rätt väntat faktiskt, trodde egentligen att han skulle flyga själv, egentligen undrar jag varför han inte gjorde det... sen är jag nyfiken på om han kommer smälla igen, eller ifall han lärt sig att kontrollera krafterna efter sin första nuke. Att Sylor skulle överleva vart rätt väntat, han blir nog den här seriens magneto, kanske. Han är med dem ibland och emot dem ibland. Fast sen är frågan hur storyn fortsätter, hur kommer Hiro´s öde att framträda? Lära sig slåss som en man, av en riktig kämpe?

jag vet dock att till hösten(sommaren?) så börjar heroes anthologies (eller nåt sånt), alltså om tiden innan Heroes säsong 1, ska blir rätt spännande det med, men tror den bara skulle vara ca 5 avsnitt, kan ha fel här med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

23

Vet inte om jag gillar slutet , även om man redan visste ungefär hur det skulle gå.

 

Ett plus för att Nathan(i mitt tycke den bästa karaktären tillsammans med Hiro) fick träda in i hjälterollen.

 

Säsong 2?

 

 

Säsong 2 snack

Ska bli intressant ifall dem väljer att ta in nya karaktärer och låta dem "gamla" hoppa in lite här och där". Hoppas dem isåfall tar ett nytt tema så dem inte bara nöjer sig med att spinna vidare på bomb-temat.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Har nu också sett det och jo jag uppfattade det också, trevligt med sådana hänvisningar.

 

heroes s04e08

Måste verkligen säga att det börjar blir rörigt, nu är det lite tidigt att säga vad Heroes tidsresa har påverkat i framtiden, men svårt att säga vad. Kan vara mer eller mindre allt eller absolut ingenting alls (även om jag finner det svårt att tro att inget har ändrats).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...