Hoppa till innehåll
Anime.se

Sola


Orrin
 Share

Rekommenderade inlägg

Går bara att säga en sak om avsnitt 8, "galet".

 

Det här avsnittet var nästan jobbigt att titta på, men väldigt bra. Avsnittet gav även ett svar på en liten fråga, även om den nästan kändes obetydelsefull jämfört med vissa andra. Svårt att säga det med tanke på hur bra dom två senaste avsnitten har varit, men det här var nog bäst än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Går bara att säga en sak om avsnitt 8, "galet".

 

Det här avsnittet var nästan jobbigt att titta på, men väldigt bra. Avsnittet gav även ett svar på en liten fråga, även om den nästan kändes obetydelsefull jämfört med vissa andra. Svårt att säga det med tanke på hur bra dom två senaste avsnitten har varit, men det här var nog bäst än så länge.

Ja, jag blev lite yr när jag kollade på avsnittet, men denna serie drar sig till att bli den bästa denna säsong :)

 

Avsnitt 8

Jag vill verkligen veta vad som hände Yorito för de x antal åren sen. Aono verkar ju vilja leva sitt liv enbart med Yorito och vill bli av med alla andra. Det märktes nu när Mana försökte besöka honom de flertal gångerna, men fick vända vid dörren efter att ha mött en kall Aono. Samtidigt vill jag veta vad Matsuris och Aonos riktiga relation är. De verkade ju båda ha satt en fasad när de träffades tillsammans med Yorito, Mana och Koyori. Jag är dock fast i Matsuri-lägret, tyvärr Orrin :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 8
Bra avsnitt, tycker det är lite synd att dem fokuserar på Matsuri hela tiden. Men det verkar vara en sådan serie så :). Skulle också vilja veta mer om historien mellan Matsuri och Aono

Tycker du det? Jag tycker de senaste avsnitten fokuserat väldigt mycket på Aono och hennes förflutna, vilket är självklart eftersom det är hon som är centerpunkten i det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 8
Bra avsnitt, tycker det är lite synd att dem fokuserar på Matsuri hela tiden. Men det verkar vara en sådan serie så :). Skulle också vilja veta mer om historien mellan Matsuri och Aono

Tycker du det? Jag tycker de senaste avsnitten fokuserat väldigt mycket på Aono och hennes förflutna, vilket är självklart eftersom det är hon som är centerpunkten i det hela.

 

Avsnitt 8

Det har blivit rätt mycket Aono förvisso, men matsuri finns där hela tiden och lurkar tycker jag :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, menade mer att du skriver saker som inte är spoilers i dem :P
Ep 8
Finfint avsnitt, får gärna handla mer om Aono men känns hyffsat balanserat just nu. Ska bli intressant att see vad som ska hända nästa avsnitt nu när Yorito vet att Matsuri är kvar.

Det där är väl en spoiler, avslöjar ju vad som händer med Matsuri...

 

Vad har du för extremt höga krav på spoilers egentligen, Darth Vader är Lukes far?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad har du för extremt höga krav på spoilers egentligen, Darth Vader är Lukes far?

 

ZOMG! Det visste jag itne hur kand u spoila en sån sak ditt!"#¤%&/ >:) Var det ingen mening med att se star wars lägnre da >:)

 

Ta inte detta seriöst

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ta det inte allvarligt, det var mest ett skämt. Sen så brukar jag ju själv vara ganska duktig på att överanvända hide tagsen ;)

 

Angående sola så hoppas jag innerligen att...

Vi kommer få en anledning till varför Matsuri spelar huvudrollen i nästa avsnitt. Just nu känns det lite som Air med en helt galen utveckling, inte att det är dåligt men jag behöver en anledning för att kunna gilla Matsuri snart.

 

Det jag menar är att Matsuri har knappt visat några känslor för Yorito och ändå är han helt galet fäst vid henne. Aono tog tex sitt liv när Yorito hade dött medans Matsuri såg närmast opåverkad ut av händelsen. Samma sak som att Matsuri inte verkade ha några som helst problem att lämna Yorito så fort hon vart tillsagd. Det enda hon egentligen har visat någon form av passion för är att försöka trycka in så mycket mat i mikron som möjligt samt att få sin dagliga dos tomatdricka.

 

Nåja är det något som Sola borde lära andra andra kvinnliga huvudpersoner så är det väl att dom inte ska rymma från den dom älskar, det kan sluta med att dom får ett vasst objekt genom magen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spekulationer

Efter avsnitt 9 var det något som slog mig. Det jag tänker på var det Takeshi sa till Mayuko mot slutet. Att "hennes liv kommer göra dig normal igen". Så på något sätt kan en Yakas liv offras för att en annan Yaka ska bli människa igen. Jag gissar i alla fall på att det funkar på det sättet.

 

Det som då slog mig var att Aono, som just nu älskar Yorito på ett sånt sätt att det kommer skapa lidande för honom (med tanke på att Yorito just nu endast vill vara med Matsuri), kommer att inse att hennes sätt att stänga ute alla från Yoritos liv är helt fel. Matsuri kommer säkert få henne att inse detta, och Aono kommer då att offra sitt liv för att återställa Matsuri till en människa igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker Aono/Matsuri börjar kännas lite som Kaede/Asa? =)

 

(Inte som karaktärer direkt, men själva scenariot.)

 

Aja, 4 avsnitt kvar då. Blir mer och mer nyfiken på hur det här kommer sluta. Btw, de två extra-episoderna som släpps på DVD:n, är det någon som vet något om dem? Jag menar serien måste ju "sluta" när den slutar gå på TV i och med sista avsnittet. Hoppas bara att det inte är recaps, utan istället något i stil med "bla år senare".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spekulationer
Efter avsnitt 9 var det något som slog mig. Det jag tänker på var det Takeshi sa till Mayuko mot slutet. Att "hennes liv kommer göra dig normal igen". Så på något sätt kan en Yakas liv offras för att en annan Yaka ska bli människa igen. Jag gissar i alla fall på att det funkar på det sättet.

 

Det som då slog mig var att Aono, som just nu älskar Yorito på ett sånt sätt att det kommer skapa lidande för honom (med tanke på att Yorito just nu endast vill vara med Matsuri), kommer att inse att hennes sätt att stänga ute alla från Yoritos liv är helt fel. Matsuri kommer säkert få henne att inse detta, och Aono kommer då att offra sitt liv för att återställa Matsuri till en människa igen.

Vad jag tror

Jag tror snarare det är så att om personen dör som har gjort en annan till Yaka så blir denna normal igen. Kommer säkert spela någon roll i dom sista avsnitten.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spekulationer
Efter avsnitt 9 var det något som slog mig. Det jag tänker på var det Takeshi sa till Mayuko mot slutet. Att "hennes liv kommer göra dig normal igen". Så på något sätt kan en Yakas liv offras för att en annan Yaka ska bli människa igen. Jag gissar i alla fall på att det funkar på det sättet.

 

Det som då slog mig var att Aono, som just nu älskar Yorito på ett sånt sätt att det kommer skapa lidande för honom (med tanke på att Yorito just nu endast vill vara med Matsuri), kommer att inse att hennes sätt att stänga ute alla från Yoritos liv är helt fel. Matsuri kommer säkert få henne att inse detta, och Aono kommer då att offra sitt liv för att återställa Matsuri till en människa igen.

Vad jag tror

Jag tror snarare det är så att om personen dör som har gjort en annan till Yaka så blir denna normal igen. Kommer säkert spela någon roll i dom sista avsnitten.

kanske det

Men sen finns det ju inget bevis att det är Matsuri som gjorde det, och i sån fall borde väl Mayuko ha känt igen Matsuri, även om hon kanske aldrig såg henne när hon gjorde om henne till en Yaka.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kanske det
Men sen finns det ju inget bevis att det är Matsuri som gjorde det, och i sån fall borde väl Mayuko ha känt igen Matsuri, även om hon kanske aldrig såg henne när hon gjorde om henne till en Yaka.

Inte säkert

Att vi känner till allt om deras bakrund än, vi vet tex inte varför Takeshi vet om att Matsuri är en Yaka och hur många av dom det egentligen finns. Låter mer rimligt för mig att han tror det var Matsuri som gjorde det och att det är därför han jagar henne så intensivt, det är inte direkt så att han har några moraliska bekymmer med att vilja döda henne vilket får det att se ut som en hämnd i mina ögon.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 9

Bästa avsnittet hittintills. Huvuddelen av avsnittet är tillägnat Takeshi (min favoritkaraktär) & Kamikawa. Det blev ett helt annat djup nu i Takeshi`s karaktär när man fick reda på att han försöker göra Kamikawa mänsklig igen.

 

Scenen i slutet när Takeshi och Kamikawa står och kollar på soluppgången var riktigt fin .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillade episod 9 ungefär lika mycket som jag gillade låten i slutet... starkt alltså. Har lite svårt att bestämma mig för om det här var bästa episoden hittills, men om den nu inte var det så var det i varje fall inte långt ifrån. Det var en hel del som klarnade nu, även om man visserligen misstänkt det sedan tidigare. Jag måste ändå säga att jag inte alls kan förutspå hur det kommer sluta. 4 episoder kvar av sola, samma sak med Death Note... hoppas sluten kommer vara till belåtenhet. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja inte riktigt det jag trodde, nu återstår det att se om Naoki är lika bra på starka slut som Maeda.

 

Spoiler

Så Matsuri lånade Takeshis svärd, frågan är vad hon ska med det till. Jag gissar på att rätta till misstaget att väcka upp Aono igen, frågan är om inte det innebär att Yorito försvinner också och eftersom hon sa att dom skulle försvinna tillsammans...

 

Låter dock lite för simpelt för att vara någonting från en gammal Key författare, så någonting kommer säkert hända.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj! Jag såg precis avsnitt 10 och det känns som att en stor del av pusslet sola föll mer eller mindre på plats. Det finns fortfarande frågetecken naturligtvis, så det ska bli intressant att se hur det slutar.

 

sola - 10

Jag blev också jäkligt förvånad över det med Yorito, och jag vette fan om jag gillar "hej jag består av papper"-prylen riktigt. Antagligen är jag ganska ensam om det, men jag kommer inte kunna släppa det utan en förklaring (vilket förhoppningsvis kommer).

 

Okej, sedan är ju frågan vad Matsuri har tänkt hitta på med T's katana. Är möjligtvis inne på ett spår liknande Orrin's. Eftersom det rör sig om en Key-författare så förväntar även jag mig ett starkt slut, men vi får väl vänta och se helt enkelt. Så som det känns nu så kan slutet antingen bli starkt/bra eller också hyffsat intetsägande. Håller tummarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara som en påminnelse det är Hisaya Naoki som ligger bakom Sola, Keys enligt mig bästa författare är Jun Maeda som ligger bakom bla huvudscenariona i Air, Clannad och Tomoyo After. Vad Naoki kan prestera har jag ingen aning om, för jag vet inte vilka delar han har skrivit i Kanon/One. Men det går ju alltid att hoppas.

 

Jag misstänker dock att han har bla skrivit Mais scenario i Kanon efter att ha sett Sola...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...