Hoppa till innehåll
Anime.se

Liar Game


Kaishen
 Share

Rekommenderade inlägg

IVyndiIyK.jpg

 

Title: Liar Game (ライアーゲーム)

Genre: Psykologisk thriller

Avsnitt: 11

Avsnittens längd: 36 minuter (Avsnitt 11 kommer att bestå av tre timmar)

Sändningstid: Lördag: 23:00

Officiell hemsida: http://www.fujitv.co.jp/liargame

 

Liar Game (ライアーゲーム) är baserad på den japanska mangan vid samma namn och detta är alltså ett japanskt drama. Kanazaki Nao är en ärlig student och tror fullt på alla människor, en dag tilldelas hon hundra miljoner yen med ett kort som det står på att hon har blivit uttagen till "Liar Game". Spelet går ut på att man ska lura till sig den andra spelarens hundra miljoner yen. Den som vinner får pengarna och den som förlorar blir skyldig hundra miljoner yen. Hon får veta att det är hennes lärare som är hennes motståndare. Kanazaki Nao går nu till läraren och söker hjälp så att dem båda kan gå ut skuldfria men läraren lurar istället till sig hennes pengar och nu försöker hon med full kraft att få tillbaks dem...

 

Det fanns ingen tråd om dramat så jag bestämmde mig att skapa en för det är faktiskt det bästa dramat detta år tycker jag. Hoppas också att ni andra här börjar titta på den om ni inte redan gör det förstås. I alla fall så är det mycket spännande att titta på och delvis intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst är det underbart att se Erika Toda igen ;)

 

Måste medge att första avsnittet inte var det bästa avsnittet men skapar ändå vissa spekulationer, i alla fall efter avsnitt två så lovar jag dig mycket mer spänning och underhållning för till och med kan man säga att första och andra avsnittet var ganska förutsägbara vilket dem efterkommande delvis är också men det blir onekligen mycket svårare att komma på fortsättningen av dess underbara serie. Ser nu fram imot avsnitt sju och dess underbara fortsättning...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst är det underbart att se Erika Toda igen ;)

 

Måste medge att första avsnittet inte var det bästa avsnittet men skapar ändå vissa spekulationer, i alla fall efter avsnitt två så lovar jag dig mycket mer spänning och underhållning för till och med kan man säga att första och andra avsnittet var ganska förutsägbara vilket dem efterkommande delvis är också men det blir onekligen mycket svårare att komma på fortsättningen av dess underbara serie. Ser nu fram imot avsnitt sju och dess underbara fortsättning...

 

Ok, då litar jag på det. Tyckte förövrigt att 1:a avsnittet var ovanligt kort(36 min).

Läste någonstans att det bara skulle bli 8 episoder. Det betyder ju att det i så fall bara skulle vara 2 avsnitt kvar. Nu har jag bara sett 1:a avsnittet, så jag kan inte svara på om serien skulle kunna avslutas ganska snart.Det kan dock varit så att jag var ovanligt sömnig när jag läste detta . De mesta serierna brukar ju vara 10-12 avsnitt, så förhoppningsvis får vi njuta av den ett bra tag till. Fortsättning följer.......

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De övriga avsnitten kommer att fortsätta vara så korta alltså 36 minuter. Kan nästan med all säkerhet säga att den inte kan bli 8 avsnitt, enligt mig har den förvisso just börjat men 8 avsnitt tror jag inte alls på. Om den endast blir 8 avsnitt blir jag otroligt bevsiken om det förstås inte kommer ut en andra säsong. Så som du säger så får vi förhoppningsvis njuta av denna serie ett bra tag till...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Jag bläddrade lite i mangan i en affär efter att ha sett dramat. Men den tilltalade mig inte alls. Framför allt var det tecknarstilen som jag inte gillade. Och efter att ha vant sig vid hur karaktärerna ser ut i dramat (t.ex. Leronira som påminner sjukt mycket om Jigsaw-dockan), så var det svårt att ta in hur de är avbildade i mangan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den här serien har jag sett ett par avsnitt av. Jag gillade upplägget och kommer nog att se vidare när andan faller på. Jag är inte överdrivet förtjust i hon som spelar huvudrollen, men svindlaren som hon tar hjälp av var däremot ganska spännande. Killen som spelar honom är tydligen lillebror till Ryuhei Matsuda, en av mina favoriter i Japans yngre generation filmskådisar. Han är inte riktigt lika bra som storebror ännu, men man måste ju börja nånstans som skådis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...