Kaishen Skrivet maj 19, 2007 AnmĂ€l Share Skrivet maj 19, 2007  Title: Liar Game (ă©ă€ăąăŒăČăŒă ) Genre: Psykologisk thriller Avsnitt: 11 Avsnittens lĂ€ngd: 36 minuter (Avsnitt 11 kommer att bestĂ„ av tre timmar) SĂ€ndningstid: Lördag: 23:00 Officiell hemsida: http://www.fujitv.co.jp/liargame  Liar Game (ă©ă€ăąăŒăČăŒă ) Ă€r baserad pĂ„ den japanska mangan vid samma namn och detta Ă€r alltsĂ„ ett japanskt drama. Kanazaki Nao Ă€r en Ă€rlig student och tror fullt pĂ„ alla mĂ€nniskor, en dag tilldelas hon hundra miljoner yen med ett kort som det stĂ„r pĂ„ att hon har blivit uttagen till "Liar Game". Spelet gĂ„r ut pĂ„ att man ska lura till sig den andra spelarens hundra miljoner yen. Den som vinner fĂ„r pengarna och den som förlorar blir skyldig hundra miljoner yen. Hon fĂ„r veta att det Ă€r hennes lĂ€rare som Ă€r hennes motstĂ„ndare. Kanazaki Nao gĂ„r nu till lĂ€raren och söker hjĂ€lp sĂ„ att dem bĂ„da kan gĂ„ ut skuldfria men lĂ€raren lurar istĂ€llet till sig hennes pengar och nu försöker hon med full kraft att fĂ„ tillbaks dem...  Det fanns ingen trĂ„d om dramat sĂ„ jag bestĂ€mmde mig att skapa en för det Ă€r faktiskt det bĂ€sta dramat detta Ă„r tycker jag. Hoppas ocksĂ„ att ni andra hĂ€r börjar titta pĂ„ den om ni inte redan gör det förstĂ„s. I alla fall sĂ„ Ă€r det mycket spĂ€nnande att titta pĂ„ och delvis intressant. Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Onizuka Skrivet maj 26, 2007 AnmÀl Share Skrivet maj 26, 2007 SÄg nyss första avsnittet av denna serie. Tyckte att det var spÀnnande, sÄ jag kommer nog att fortsÀtta följa serien. Kul att Äterse Erika Toda, har inte sett henne sedan underbara Nobuta wo Produce...... Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Kaishen Skrivet maj 26, 2007 Författare AnmÀl Share Skrivet maj 26, 2007 Visst Àr det underbart att se Erika Toda igen ;)  MÄste medge att första avsnittet inte var det bÀsta avsnittet men skapar ÀndÄ vissa spekulationer, i alla fall efter avsnitt tvÄ sÄ lovar jag dig mycket mer spÀnning och underhÄllning för till och med kan man sÀga att första och andra avsnittet var ganska förutsÀgbara vilket dem efterkommande delvis Àr ocksÄ men det blir onekligen mycket svÄrare att komma pÄ fortsÀttningen av dess underbara serie. Ser nu fram imot avsnitt sju och dess underbara fortsÀttning... Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Onizuka Skrivet maj 27, 2007 AnmÀl Share Skrivet maj 27, 2007 Visst Àr det underbart att se Erika Toda igen ;)  MÄste medge att första avsnittet inte var det bÀsta avsnittet men skapar ÀndÄ vissa spekulationer, i alla fall efter avsnitt tvÄ sÄ lovar jag dig mycket mer spÀnning och underhÄllning för till och med kan man sÀga att första och andra avsnittet var ganska förutsÀgbara vilket dem efterkommande delvis Àr ocksÄ men det blir onekligen mycket svÄrare att komma pÄ fortsÀttningen av dess underbara serie. Ser nu fram imot avsnitt sju och dess underbara fortsÀttning...  Ok, dÄ litar jag pÄ det. Tyckte förövrigt att 1:a avsnittet var ovanligt kort(36 min). LÀste nÄgonstans att det bara skulle bli 8 episoder. Det betyder ju att det i sÄ fall bara skulle vara 2 avsnitt kvar. Nu har jag bara sett 1:a avsnittet, sÄ jag kan inte svara pÄ om serien skulle kunna avslutas ganska snart.Det kan dock varit sÄ att jag var ovanligt sömnig nÀr jag lÀste detta . De mesta serierna brukar ju vara 10-12 avsnitt, sÄ förhoppningsvis fÄr vi njuta av den ett bra tag till. FortsÀttning följer....... Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Kaishen Skrivet maj 27, 2007 Författare AnmÀl Share Skrivet maj 27, 2007 De övriga avsnitten kommer att fortsÀtta vara sÄ korta alltsÄ 36 minuter. Kan nÀstan med all sÀkerhet sÀga att den inte kan bli 8 avsnitt, enligt mig har den förvisso just börjat men 8 avsnitt tror jag inte alls pÄ. Om den endast blir 8 avsnitt blir jag otroligt bevsiken om det förstÄs inte kommer ut en andra sÀsong. SÄ som du sÀger sÄ fÄr vi förhoppningsvis njuta av denna serie ett bra tag till... Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
maousama Skrivet augusti 1, 2009 AnmÀl Share Skrivet augusti 1, 2009 en av mina första j-drama he he sÄ fort jag kollat klart sÄ hoppa jag till mangan Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet augusti 1, 2009 AnmÀl Share Skrivet augusti 1, 2009 Jag blÀddrade lite i mangan i en affÀr efter att ha sett dramat. Men den tilltalade mig inte alls. Framför allt var det tecknarstilen som jag inte gillade. Och efter att ha vant sig vid hur karaktÀrerna ser ut i dramat (t.ex. Leronira som pÄminner sjukt mycket om Jigsaw-dockan), sÄ var det svÄrt att ta in hur de Àr avbildade i mangan. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
My Skrivet augusti 2, 2009 AnmÀl Share Skrivet augusti 2, 2009 Den hÀr serien har jag sett ett par avsnitt av. Jag gillade upplÀgget och kommer nog att se vidare nÀr andan faller pÄ. Jag Àr inte överdrivet förtjust i hon som spelar huvudrollen, men svindlaren som hon tar hjÀlp av var dÀremot ganska spÀnnande. Killen som spelar honom Àr tydligen lillebror till Ryuhei Matsuda, en av mina favoriter i Japans yngre generation filmskÄdisar. Han Àr inte riktigt lika bra som storebror Ànnu, men man mÄste ju börja nÄnstans som skÄdis. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlÀgg