Hoppa till innehåll
Anime.se

Darker Than Black (Kuro no Keiyakusha)


Meatrose
 Share

Rekommenderade inlägg

Avsnitt 13.

Spoiler
Så Yin är finländare? Hennes namn är kanske Kirsi. Och hennes lärare heter kanske Eelis Kastinen?

Avsnitt 13-14 (tillägg).

Spoiler
MMkFEverS.jpg

Bra avsnitt. Jag gillar Yin. Hennes karaktärsdesign är väldigt "modern anime", och jag gillar karaktärstypen: En stoisk person som förklaras helt eller delvis känslolös -- och ibland sakna förutsättningarna för att alls ha dem --, men som under historiens gång antyds utveckla dem trots det. Rei Ayanami, Lala-Ru, KOS-MOS, Gunslinger-flickorna, Yuki Nagato... Lain Iwasaki, till viss del. Vilka fler finns det?

 

WGQXeRoIn.jpg

Den komiska lättnaden i avsnitten var hyfsad. Detektiven och tjejen med det uttrycksfulla håret är måttligt roande. Särskilt erkännandet av serien som en anime, med det typiska behovet av onsen-avsnitt, var kul.

 

SLqfBElod.jpg

Windows XP. Och visst är det avast! hon har på datorn? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg precis avsnitt 13, och jag måste säga att det var ett av de bästa avsnitten hittills. Älskade faktumet att Yin fick en central roll. Hon har ju nästan varit som ett frågetecken under de 12 första episoderna, så detta var välkommet. Jag avgudar också karaktärsdesignen på henne, och enligt mig är hon den bäst designade animekaraktären i någon av de serier jag följer nu under 2007. Ser verkligen fram emot avsnitt 14 med mer utveckling kring just Yin. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 14 var ta mig tusan det starkaste avsnittet hittills enligt mig. Älskade dessa två senaste avsnitten överlag och de tillförde sannerligen lite efterlängtad karaktärsfördjupning.

 

Lustigt att Pizza Hut har lyckats nästla sig in även i DTB... förväntade mig nästan att se C.C. dyka upp där på kontoret. ^^

 

<3

xuTuSXuWF.png

 

 

 

QbFIaOgnD.png

 

Jag gillar parallellen du drar mellan Yin och Rei Sceleris. =)

 

bPcZpfCWS.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Jag såg precis episod 24, och det märks att det börjar dra ihop sig. Något jag verkligen gillar är att se hur karaktärer som introducerats i seriens alla miniarcs flätas ihop såhär mot slutet när den röda tråden verkligen nystas ut. Bara ett avsnitt kvar nu, och vissa av er kanske har sett det "rått" redan.

 

Något jag lyckades snoka reda på är att DVD-skivorna kommer inkludera en 26:e episod. Haha, eftersom jag inte har sett episod 25 så vet jag inte hur pass mycket som lämnas till detta OVA-liknande DVD-unika avsnitt, men med lite otur blir det en jobbig väntan. Av de icke-spoilande kommentarer jag har läst så verkar det dock som om detta 26:e avsnitt med stor sannolikhet kommer vara något av ett "X dagar/veckor/år senare"-avsnitt.

 

Ja ja, jag är hel-taggad inför "sista" avsnittet, och jag hör väl kanske till en minoritet som verkligen tycker att serien har varit bra(?). Dock måste jag erkänna att huvudstoryn aka "den röda tråden" gärna hade fått göra entré lite tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 1 year later...

För ett år sedan läckte det ut ett dokument från animéproduktionsstudion Bones som avslöjade man skulle göra en ny Full Metal Alchemist-serie. Dokumentet talade också om Darker than Black 2, och mycket riktigt har man nu offentliggjort den nya produktionen i mangaantologin Young GanGan.

 

Detta är något jag inte ser negativt på. Oftast tycker jag att "lagt kort ligger" och att man inte ska återgå till ett avslutat kapitel (jag skulle inte vilja ha en uppföljare av till exempel Cowboy Bebop som skulle göra att allt blev som vanligt, hur mycket jag än älskar den serien!), och visst, det var inte en serie i världsklass, men jag gillade stilen och jag gillar fajter med övernaturliga krafter, och är av någon anledning mindre beroende av ett ordentligt slut när det gäller DtB. Detta är ett lagt kort som de för min del gärna får spela ett parti till med. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...